CSV met behulp van phpmyadmin inserten.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wouter

Wouter

29/05/2006 10:44:00
Quote Anchor link
Hoi,

Een CSV bestand kan met behulp van phpmyadmin in een database worden gezet. Bij het tabblad ´import´ kun je je bestand selecteren en dan kiezen dat het geselecteerde bestand een csv bestand is.

Echter zit ik nu bij een vriend van mij waar die optie niet beschikbaar is. Bij import kun je alleen kiezen om een SQL bestand te impoterteren. De CSV optie is vreemd genoeg afwezig.

Er wordt gebruik gemaakt van versie 2.7.0 pl-2. Ik kan mij vroeger herrineren (toen die versie uitkwam) dat die optie (csv bestand invoegen) wel mogelijk is, maar dat je een trucje moet toepassen om die optie te activeren. Helaas kan ik niet meer vinden (google, phpmyadmin site) hoe dat trucje moet worden gedaan.

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 00:55:21

Onbekend onbekend

onbekend onbekend

29/05/2006 13:17:00
Quote Anchor link
Anders maak je even in het excel bestand de queries die nodig zijn voor het invoegen... plaats je dat in een .sql bestand en lees je die in.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

29/05/2006 13:56:00
Quote Anchor link
In je configuratie bestand van phpmyadmin kan je prima instellen welke opties worden geaccepteerd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.