Customer details page? with get? (image included)
Miguel Stevens
08/11/2012 18:01:31Ik heb een lijst met klanten. die ik uit een database haal. Nu zou ik graag vr elke klant een detailpagina hebben.. Hoe doe ik dat het beste ?
IMAGE -> http://notflip.be/uploads/specific.jpg
thanks
IMAGE -> http://notflip.be/uploads/specific.jpg
thanks
Gewijzigd op 08/11/2012 19:44:55 door Miguel Stevens
PHP hulp
23/12/2024 07:35:24This is a Dutch community, can you ask your question in our language?
We zijn hier een Nederlands forum, dus zou je je vraag in het Nederlands willen stellen?
We zijn hier een Nederlands forum, dus zou je je vraag in het Nederlands willen stellen?
Gewijzigd op 08/11/2012 20:04:35 door - Ariën -
Miguel Stevens
08/11/2012 19:45:15- Aar - op 08/11/2012 18:07:43:
This is a Dutch community, can you ask your question in our language?
We zijn hier een Neerlands forum, dus zou je je vraag in het Nederlands willen stellen?
We zijn hier een Neerlands forum, dus zou je je vraag in het Nederlands willen stellen?
Ok! sorry! :) kan je helpen? ^^
Hoe je dat doet is heel simpel. met $_GET...
Ik mag van harte aannemen dat elke Customer een uniek ID heeft. Dan kan je met een SELECT-query zoals dit (voorbeeld) de boel ophalen:
Uiteraard moet je dan nog de boel uitvoeren met mysql_query(), en fetchen met mysql_fetch_assoc().
Ik mag van harte aannemen dat elke Customer een uniek ID heeft. Dan kan je met een SELECT-query zoals dit (voorbeeld) de boel ophalen:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$sql = "SELECT id, name, address, telephone FROM customers WHERE id = '".mysql_real_escape_string($_GET['id'])."'";
?>
$sql = "SELECT id, name, address, telephone FROM customers WHERE id = '".mysql_real_escape_string($_GET['id'])."'";
?>
Uiteraard moet je dan nog de boel uitvoeren met mysql_query(), en fetchen met mysql_fetch_assoc().
Miguel Stevens
08/11/2012 19:52:51Allright! en de mensen linken naar de pagina is dan via.. een href met daarin details.php?c=customerid? dankje!
Miguel Stevens
08/11/2012 21:35:48Super! dankjewel! probeer het morgen uit. Hoe noemt dit soort acties? is daar een specifieke naam of instructie/tutorial voor?
Obelix Idefix
09/11/2012 08:03:32Let bij $_GET wel op dat de URL heel eenvoudig is aan te passen; als ik 42 verander in 35 krijg ik dus de gegevens te zijn van nr. 35 ipv 42. Zorg dus in je scripts voor beveiliging/controle daarop.