Cygwin: verplaats bestand van map 1 naar map 2
Ik gebruik Cygwin. Ik heb twee mappen op mijn bureaublad. De namen zijn Map1 en map2. Er zit een tekstbestand in Map1. Ik wil het tekstbestand verplaatsen naar Map2. Maar ik gebruik mv en het werkt niet: no such file or directory, is de melding
Mijn vraag is: hoe kan ik file.txt van Map1 naar Map2 verplaatsen met mv in Cygwin?
De code is die niet werkt:
/cygdrive/c/Users/Maichel/Desktop/map1
$ mv file.txt map2/.
en ook niet werkt:
/cygdrive/c/Users/Maichel/Desktop/map1
$ mv Desktop/file.txt Desktop/map2/.
alvast bedankt.
$ mv file.txt ../map2
Of voor de eerder aangegeven code moet je cd zetten:
cd /cydrive/c/Users/Maichel/Dekstop/map1
mv file.txt ../map2
Gewijzigd op 23/11/2015 22:18:51 door John D
John, je cd commando klopt niet echt. En de prompt geeft aan dat hij al in de juiste map staat.
Gewijzigd op 23/11/2015 22:16:41 door Aad B
cd commando aangepast, copy paste foutje natuurlijk. file.txt stond er teveel.
Gewijzigd op 23/11/2015 22:23:14 door John D
De prompt die cygwin geeft geeft altijd het path, zoals in de OP te zien is. Ik pas op de servers die ik beheer ook altijd de prompts aan zodat dat zichtbaar is.
mv file.txt ../map2/
Ben van Velzen op 23/11/2015 22:30:48:
Dat is leuk in een kleine omgeving zoals /etc of /var/www/httpdocs/ maar met enorm lange paden in Oracle omgevingen is dat niet leuk meer.Ik pas op de servers die ik beheer ook altijd de prompts aan zodat dat zichtbaar is.
Ja, maar wie zegt dat ik Oracle gebruik? Daarnaast, mijn prompts highlighten de belangrijke delen, en de directories staan een regel hoger dan de werkelijke prompt. Lokaal ga ik nog een stap verder, daar staat de huidige mercurial bookmark in de prompt als ik binnen een repo zit.
Euh, als je een geversioned bestand wilt verplaatsen dan doe je dat via je versiebeheerprogramma.
Uiteraard, maar het blijft handig om je versioning informatie in de prompt te hebben, al is het alleen maar om te direct te zien op op welke bookmark je zit. Ik gebruik in dit geval bookmarks binnen mercurial op een soortgelijke manier als git branches.