da3 Beta
als jullie opmerkingen of tips hebben hoor ik het graag!
http://da3.awardspace.com
soms is de site langzaam maar dat komt doordat ik op een gratis host zit, script is snel genoeg!
test account:
nickname: test
pass: 123
Alleen: waarom staat op de profiel pagina, het wachtwoord wijzigen vak rechts onder?
en: (maar ik weet niet of dit je vraag was): als ik iets wil kopen ofzo, zegt ie óf dat ik niet genoeg hout heb, of hy geeft een Mysql_error...
Verder ben ik een leek voor wat betreft dit soort spelen en dus blanco voor wat betreft de informatie hoe een en ander te doen. Met wat er nu aan informatie is en weergegeven staat kan ik er niet veel van maken en is het voor mij na 2-5 seconden niet meer interessant en ben ik gegaan.
Ik vind 'm erg lelijk en saai...
hey ik heb hier neer gezed opmerkingen en tips niet afkraken als je hem lelijk vind zeg dan WAT je lelijk vind en wat ik moet veranderen om hem mooi te maken!
op jou manier kom ik ook wel aan 800 posts HET ZIJN LOZE POSTS
@lissy
de font color word aan gewerkt;)
en het is nog maar een beta dus duidelijk hijd komt nog wel;)
@niek
die wacht woorden tabel vond ik wel lache om te doen een beetje spelen met de layout en het is een beetje meer blad vulling.
en die error ik weet niet welke error zou je hem alsje blieft hier even willen posten dan kan ik hem fixen;)
liquid layout te maken. Een andere oplossing is de layout een vaste breedte geven, maar dan houd je het probleem dat het erg smal wordt als je een grotere resolutie draait.
Verder kan je wat doen aan margins en paddings, vooral aan de bovenkant. Ik zou bijvoorbeeld het grondstoffen schermpje helemaal tegen de bovenkant hebben geplakt en de hele breedte van het scherm hebben gebruikt.
Ook de padding in je content vak mag iets groter. Als je bijvoorbeeld kijkt bij je eigen profiel, plakt alles aan elkaar (in Opera iig), zulke kleine dingetjes storen meestal een beetje.
Verder is hij erg donker. Dat hoort dan wel bij dit genre, maar iets meer met kleuren spelen mag best.
Probeer hier bijvoorbeeld eens mee te spelen: [url=http://wellstyled.com/tools/colorscheme2/index-en.html[/url].
Het lettertype mag ook iets beter, Times New Roman is sterk af te raden voor websites, er zijn wel uitzonderingen, maar ik vind jouw website daar niet onder vallen.
Ik denk dat je goed op weg bent, alleen probeer wat meer regelmaat te houden. Zoals dat wachtwoord wijzigen waar niek het over had, het valt wel op, maar het past niet in dit design, en niet bij dat schermpje.
Kleurenvoorbeeld
Ik heb wel wat op een aanmerkingen, zulke layouts zijn erg standaard, en daar komt nog bovenop dat ik hem een beetje slordig vind. Bij grotere resoluties wordt het gat tussen menu en content erg groot. Zo te zien houd je rekening met 800x600, daar is opzich niks mis mee, maar houd dan ook rekening met resoluties groter dan 1024x768, ik denk namelijk dat heel veel mensen tegenwoordig 1280x1024 als resolutie hebben (of in die richting), en ook nog groter. De manier om daar rekening mee te houden is een Verder kan je wat doen aan margins en paddings, vooral aan de bovenkant. Ik zou bijvoorbeeld het grondstoffen schermpje helemaal tegen de bovenkant hebben geplakt en de hele breedte van het scherm hebben gebruikt.
Ook de padding in je content vak mag iets groter. Als je bijvoorbeeld kijkt bij je eigen profiel, plakt alles aan elkaar (in Opera iig), zulke kleine dingetjes storen meestal een beetje.
Verder is hij erg donker. Dat hoort dan wel bij dit genre, maar iets meer met kleuren spelen mag best.
Probeer hier bijvoorbeeld eens mee te spelen: [url=http://wellstyled.com/tools/colorscheme2/index-en.html[/url].
Het lettertype mag ook iets beter, Times New Roman is sterk af te raden voor websites, er zijn wel uitzonderingen, maar ik vind jouw website daar niet onder vallen.
Ik denk dat je goed op weg bent, alleen probeer wat meer regelmaat te houden. Zoals dat wachtwoord wijzigen waar niek het over had, het valt wel op, maar het past niet in dit design, en niet bij dat schermpje.
Kleurenvoorbeeld
Ook zoals hierboven vermeld, is het beter als je de site volledig liquid maakt. Het gebruik van frames is zeer sterk af te raden. Waarom moet je zelf maar eens eventjes uitvissen ;) .
Als ik jou was zou ik als lettertype Arial nemen, het oranje bannertje minder fel maken en je layout gewoon 'vast' maken op 800*600 omdat het moeilijk is met zo'n spel de pagina volledig vullen te maken op 1280*1024 ;) .
dat noem ik nog eens een goede post
het was een goed idee om de topframe table uit te reken hij lijkt nu een stuk mooier! bedankt
ik zelf werk ook op 1280x1024 resolutie en ik heb m er al juist op gefokust dat hij in zo veel mogelijk resoluties mooi zou zijn dus heb een redelijk standaard maat gepakt zodat hij in 800x600 goed zou lijken en ook nog wel goed in 1280x1024 ik ben er ook wel in staad om er zon liquid layout van te maken als ik er maar wat van snapte:P
en ik ben ook al op zoek geweest om meer kleuren te gebruiken maar ik weet niet waar ik nog meer kleur kan gebruiken als ik de bgcolor van de tabelen op groen zet ofzo dan ik het net een carnavals site en als ik de letter kleur verander dan is het lastiger te lezen(wat voor letter type raad je trouwens aan voor een site??)!
dus als er mensen zijn wie opmerkingen hebben over waar ik meer kleur zou kunnen gebruiken post het maar;)
en willem jan bedankt!
de tip om arial te gebruiken wardeer ik echt het is een stuk duidelijker en mooier!!
zou er verden nog iemand mij iets meer kunne uit leggen over liquid layouts daar weet ik namelijk nix van!
ponzi bedankt!
verder nog mensen die mij uitleg kunnen geven over liquid layouts??
Ik mis eigenlijk uitleg over de site (ik ben niet zo'n RPG-monster) en snap niet direct waar vrouwen en werkers goed voor zijn? Of waarom het een uitdaging is mij daar in te verdiepen.
Voorderest doet hij me heel erg denken aan de monkey game van ene job (weet zijn phphulp.nl nickname niet)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle -
De grondstoffen breder is al verbetering, ookal bedoelde ik eigenlijk over hele scherm (had niet gezien dat je met frames werkte), maar het vakje eronder (gebruiker info) moet wel wat naar onder, is er weer zo tegenaan geplakt.
Maar de rangschikking van het menu etc, lijkt om eerlijk te zijn nergez op :-)! Dat moet je verbeteren, voor de rest wel leuk ;-)!
het gaat nu ook niet echt op scripting want ik dacht voordat ik verder ga moet ik eers de layout gaan doen voordat ik strax hele maal in de knoop zit en dan alles overnieuw moet doen
@willem jan
topframe(gebruiker info) is al gefixt, en alweer bedankt het ziet er weer een stuk beter uit (willem jan geeft op afstand de beste tips/opmerkingen)
@aymeric DL
klop het menu is niet mooi!
heb je ideen over hoe ik dat zou kunnen verbeteren??
Lijkt idd verdacht veel op het spel waar jordy de url van geeft, enig idee Devon?
jah klop ik heb me laten inspireren door travian.nl en ageofmonkys.com
Wat zeuren jullie nou :S Al die ^&%^&%$&# spellen lijken op elkaar, het gaat hier om de layout, niet om dat vervloekte spel.