Dagen herkennen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Steven dirickx

steven dirickx

12/11/2006 02:40:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik heb een database aangemaakt met dingen die ik op bepaalde dagen wil doen ...

Ik heb een tabel aangemaakt met de onderverdelingen: "dag", "maand", "gebeurtenis", ...

Ik wil dit laten uitvoeren door een cronjob die 's nachts draaid en zo 's nachts een e-mail naar mij stuurd wat ik moet doen ...

Maar nu mijn vraag ...

Ik weet hoe ik de datum van vandaag moet oproepen ...

Met date(d) en date(m)

Maar hou kan ik ervoor zorgen dat ik deze data ook uit mijn database kan halen ?? want ik heb ook sommige dagen wanneer ik meer als 1 ding moet doen ... (En dus ook meer als 1 mail krijg)

Alvast bedankt,
Steven

ps. Iedere gebeurtenis komt het jaar erachter terug en heeft een eigen id ...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Steven dirickx

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 00:34:35

Kalle P

Kalle P

12/11/2006 02:57:00
Quote Anchor link
http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/date-and-time-functions.html

Dus je vraagt de datum op met CURDATE().

De pagina spreekt voor de rest voor zichzelf.

Steven dirickx

steven dirickx

12/11/2006 03:24:00
Quote Anchor link
Kalle schreef op 12.11.2006 02:57:
http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/date-and-time-functions.html

Dus je vraagt de datum op met CURDATE().

De pagina spreekt voor de rest voor zichzelf.

De datum opvragen was het probleem niet ...
dat kan ik ...

Maar ik snap niet hoe je die specifieke gebeurtenissen uit de database kan halen...

Mgv,
Steven

Rens nvt

Rens nvt

12/11/2006 10:09:00
Quote Anchor link
als je in de query de datum wilt gebruiken als voorwaarde zou je dat (in je SQL) kunnen doen met WHERE dag=DATE_FORMAT(now(), '%e')

%e is voor een dag met het volgende formaat: 1-31
%d is voor 01-31

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

12/11/2006 10:13:00
Quote Anchor link
**steven** schreef op 12.11.2006 02:40:
Ik heb een tabel aangemaakt met de onderverdelingen: "dag", "maand", "gebeurtenis", ...

We moeten even precies weten hoe de structuur van je tabel eruit ziet voor we iets zinnigs kunnen zeggen.

Steven dirickx

steven dirickx

12/11/2006 11:51:00
Quote Anchor link
deze is ...

CREATE TABLE `jaarboek` (
`dag` varchar(255) NOT NULL,
`maand` varchar(255) NOT NULL,
`id` float NOT NULL auto_increment,
`omschrijving` varchar(255) NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=11 DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=11 ;

Frank -

Frank -

12/11/2006 14:41:00
Quote Anchor link
Dag en maand in een VARCHAR en het id in een FLOAT?

Waarom sla je de datum niet op in een DATE, dan heb je ook een jaartal te pakken. Of je daar later wat mee gaat doen, mag je zelf weten. Die FLOAT verander je in een INT, dat lijkt mij wel zo logisch, zie hoofdstuk 11 van de MySQL-handleiding.

Met DAYOFMONTH() en MONTH() kun je simpel dagen en maanden uit een datum opvragen.

Steven dirickx

steven dirickx

12/11/2006 15:46:00
Quote Anchor link
Frank schreef op 12.11.2006 14:41:
Dag en maand in een VARCHAR en het id in een FLOAT?

Waarom sla je de datum niet op in een DATE, dan heb je ook een jaartal te pakken. Of je daar later wat mee gaat doen, mag je zelf weten. Die FLOAT verander je in een INT, dat lijkt mij wel zo logisch, zie hoofdstuk 11 van de MySQL-handleiding.

Met DAYOFMONTH() en MONTH() kun je simpel dagen en maanden uit een datum opvragen.

Hey,

de gebeurtenissen komen ieder jaar terug!
Maar ....

Hoe kan ik dat nu uit de database halen?

Mgv,
Steven

Frank -

Frank -

12/11/2006 15:51:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
  omschrijving
FROM
  jaarboek
WHERE
  MONTH(datumkolom) = 11
AND
  DAYOFMONTH(datumkolom) = 12

De query om alle gebeurtenissen op 12 november op te halen. Zoals je ziet wordt het jaartal niet gebruikt in de vergelijking.

Steven dirickx

steven dirickx

12/11/2006 18:28:00
Quote Anchor link
Frank schreef op 12.11.2006 15:51:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
  omschrijving
FROM
  jaarboek
WHERE
  MONTH(datumkolom) = 11
AND
  DAYOFMONTH(datumkolom) = 12

De query om alle gebeurtenissen op 12 november op te halen. Zoals je ziet wordt het jaartal niet gebruikt in de vergelijking.

Thx! verder lukt het me wel :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

12/11/2006 18:33:00
Quote Anchor link
Nog een andere manier:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
SELECT
  omschrijving
FROM
  jaarboek
WHERE
  DATE_FORMAT(datumkolom, '%m-%d') = '11-12'

Steven dirickx

steven dirickx

12/11/2006 23:53:00
Quote Anchor link
Hey,

ik heb ...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?
    $host
= "localhost";
    $user = "********";
    $pass = "********";
    $dbdb = "********";

if (!@mysql_select_db($dbdb, @mysql_connect($host, $user, $pass)))
    {
    }

else
         {

SELECT
  omschrijving
FROM
  jaarboek
WHERE
  maand = date(m)
AND
  dag = date(d)

}

?>

Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat er iets kan uitgevoerd worden per gebeurtenis?

Alvast bedankt,
Steven

Ps. Hier staan toch geen fouten in?

Joren de Wit

Joren de Wit

13/11/2006 00:03:00
Quote Anchor link
Hier staat wel degelijk een fout in: de query die je daar geschreven hebt ken je helemaal niet toe aan een variabelen. Nu wordt het door php geïnterpreteerd als een combinatie van constanten en functies.

Daarnaast gebruik je in je sql query een php functie waar je ook gewoon een mysql functie kunt gebruiken.

En tevens heb je nog niets aan je datamodel veranderd, je hebt nog steeds die 2 velden met dag en maand. Een datum of tijdstip sla je in een database op in een DATE of DATETIME veld, en niet in losse velden.

Maar goed, om je te laten zien hoe je iets uit een database kunt halen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
$sql
= "
    SELECT
        kolom1,
        kolom2
    FROM
        tabel
    WHERE
        datumkolom = '2006-11-12'
    "
;

if (!$res = mysql_query ($sql))
{

echo '<pre>';
    trigger_error (mysql_errno() . ': ' . mysql_error());
    echo $sql;
    echo '</pre>';
}

else
{
    $row = mysql_fetch_assoc($res);
    echo $row['kolom1'].'<br />';
    echo $row['kolom2'];
}

?>

In bovenstaand scriptje staat al heel veel:
- De juiste opmaak van een sql query.
- Foutafhandeling voor als de query mislukt.
- Uitvoering bij een gelukte query.

Dit is natuurlijk ook nog maar een voorbeeldje, maar hier moet je wel verder mee kunnen.

ps. Vergeet natuurlijk niet om eerst een verbinding met de database te maken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Steven dirickx

steven dirickx

13/11/2006 00:18:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 13.11.2006 00:03:
.

En tevens heb je nog niets aan je datamodel veranderd, je hebt nog steeds die 2 velden met dag en maand. Een datum of tijdstip sla je in een database op in een DATE of DATETIME veld, en niet in losse velden.

Hey,

ik heb deze aangepast de code is nu

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
CREATE TABLE `jaarboek` (
  `datum` date NOT NULL,
  `klantennummer` varchar(255) NOT NULL,
  `naam` varchar(255) NOT NULL,
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `bedrag` varchar(255) NOT NULL,
  `omschrijving` varchar(255) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=12 DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=12 ;

Maar hou krijg ik het nu voor elkaar??
Want het jaartal heb ik op zich niet nodig ...

Alvast bedankt,
Steven

Joren de Wit

Joren de Wit

13/11/2006 00:25:00
Quote Anchor link
Quote:
ps. Iedere gebeurtenis komt het jaar erachter terug en heeft een eigen id ...

Kortom, iedere gebeurtenis heeft een eigen uniek ID en lijkt me dus ook een eigen datum. Als je de gebeurtenis van vandaag wilt hebben, kun je de volgende sql query gebruiken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
SELECT
    omschrijving
FROM
    jaarboek
WHERE
    datum = CURDATE()

Wil je alle gebeurtenissen op een bepaalde datum door verschillende jaren heen selecteren, dus het jaar buiten beschouwing gelaten, dan zul je moeten selecteren op dag en maand. Kijk daarvoor eens naar de queries van Jan en Frank.

ps. Toch vind ik je datamodel nog niet netjes. Een klantnummer is ook gewoon een INT en geen VARCHAR. Een bedrag is een INT als je het over hele getallen hebt en anders een FLOAT of DECIMAL.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Steven dirickx

steven dirickx

13/11/2006 00:40:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik heb de database weer wat aangepast enz ...
het klantennummer is een combinatie van letters en cijfers is een varchar dan niet beter??

Maar ik heb ook op somige dagen meerdere gebeurtennissen ... want hoe het nu is wordt alleen degene die het eerste ingevoerd is weergegeven ...

Alvast bedankt,
Steven

Kalle P

Kalle P

13/11/2006 01:11:00
Quote Anchor link
Als je selecteert op datum, zal je alle gebeurtenissen krijgen die op die dag gebeuren.

Selecteren op datum is: WHERE datum_veld = CURDATE()

Joren de Wit

Joren de Wit

13/11/2006 01:37:00
Quote Anchor link
**steven** schreef op 13.11.2006 00:40:
het klantennummer is een combinatie van letters en cijfers is een varchar dan niet beter??
Oke ja, dan hoort het inderdaad een varchar te zijn. Die mogelijkheid zag ik even over het hoofd.

Voor de rest, zie de post hierboven van Kalle.

Frank -

Frank -

13/11/2006 01:49:00
Quote Anchor link
Quote:
Schrijf jij bedragen soms op als 'één euro en vijfentwintig eurocent' ? Daar geloof ik helemaal niets van! Dus, waar slaat dan die VARCHAR op? Helemaal nergens, je wilt namelijk helemaal geen stuk tekst opslaan, maar een getal met eventueel decimalen. Wanneer je hele getallen wilt opslaan, dan gebruik je INT (of een variant daar op) of een DECIMAL wanneer je ook decimalen wilt opslaan.

Ga je eens verdiepen in de verschillende datatypes, er bestaat meer dan alleen een VARCHAR.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Steven dirickx

steven dirickx

13/11/2006 07:30:00
Quote Anchor link
Kalle schreef op 13.11.2006 01:11:
Als je selecteert op datum, zal je alle gebeurtenissen krijgen die op die dag gebeuren.

Selecteren op datum is: WHERE datum_veld = CURDATE()

Hierbij lukt het niet ...
ik krijg maar 1 gebeurtenis ...

Frank schreef op 13.11.2006 01:49:
Quote:
Schrijf jij bedragen soms op als 'één euro en vijfentwintig eurocent' ? Daar geloof ik helemaal niets van! Dus, waar slaat dan die VARCHAR op? Helemaal nergens, je wilt namelijk helemaal geen stuk tekst opslaan, maar een getal met eventueel decimalen. Wanneer je hele getallen wilt opslaan, dan gebruik je INT (of een variant daar op) of een DECIMAL wanneer je ook decimalen wilt opslaan.

Ga je eens verdiepen in de verschillende datatypes, er bestaat meer dan alleen een VARCHAR.

Hey,

het bedrag stond al reeds in float ...

Mgv,
Steven
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door steven dirickx

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

13/11/2006 08:05:00
Quote Anchor link
**steven** schreef op 13.11.2006 07:30:
het bedrag stond al reeds in float ...

Gebruik een decimal. Die is betrouwbaarder bij berekeningen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.