dagen optellen en aftrekken van datum
$etd = explode("-", $_POST["ipr_dtetd"]);
$ipr_dtetd = $etd[1]."-".$etd[0]."-".$etd[2];
$ipr_dteta = strtotime ("+30 days", $ipr_dtetd);
Ik heb in een tut op deze site gezien dat dat zo zou kunnen? Met dit krijg ik echter als resultaat dat de waarde van $ipr_dteta "2592003" is. Weet iemand hoe ik dit wel goed moet doen?
$time = mktime(0, 0, 0, date('m'), date('d')+30, date('Y'));
je kunt geloof ik ook iets doen met string to time, maar dat moet je maar ff googelen, maar dan van robert werkt waarschijnlijk ook prima.
Code (php)
Maar de manier van Robert werkt net zo goed...
Bedankt, ik ga er even mee aan de slag
$date = ($_POST["ipr_dtetd"]);
$time = strtotime($date);
$eta = strtotime('+ 30 days', $time);
$ipr_dteta = date('d-m-Y', $eta);
$eta = explode("-", $ipr_dteta);
$ipr_dteta = $eta[1]."-".$eta[0]."-".$eta[2];
maar dat lijkt me erg omslachtig en aangezien ik zo de deadlines voor nog 16 andere taken moet berekenen lijkt me wel enorm veel. Hoe schrijf ik dit zo klein mogelijk?
$date = date ('d-m-Y');
$dag = substr($date,0,2);
$maand = substr ($date,3,2);
$jaar = substr($date,6,4);
$date2 = mktime (0,0,0,$maand, $dag, $jaar);
$date3 = $date2 + 518400;
$date4 = date ("d-m-Y", $date3);
karel schreef op 12.03.2007 13:23:
Om een bepaald aantal dagen op te tellen bij een bepaalde datum heb ik het volgende gedaan;
Ik heb in een tut op deze site gezien dat dat zo zou kunnen? Met dit krijg ik echter als resultaat dat de waarde van $ipr_dteta "2592003" is. Weet iemand hoe ik dit wel goed moet doen?
Dat klopt. strtotime levert namelijk een timestamp op. Die zou je nog met strftime in een leesbare datum om moeten zetten;
Code (php)
In MySQL zou je dit trouwens veel gemakkelijker kunnen doen. Die heeft een veel uitgebreidere set functies om met datums en tijden te kunnen rekenen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn