Dashboard/portal maken van web applicatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Davy Carmans

Davy Carmans

03/06/2013 19:52:00
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

ik werk op dit moment aan mijn eerste grote PHP applicatie.
Ik heb voor verschillende items (producten, klanten,...) pagina's gemaakt, voor aanmaak, edit, save, ...

Nu zou ik alles netjes in een soort dashboard willen zetten, maar ik heb geen idee hoe ik hier aan moet beginnen en wat de beste manier van werken is.

Bedoeling is dat de gebruiker op één pagina kan zien wat hij kan doen. M.a.w.de lijsten zien, editeren,...

Nu stel ik me de vraag hoe ik dit het best doen. Ik lees veel van portlets en zo, maar dat gaat me alvast te ver.

Als ik eventueel voorbeelden wil zien, waar zoek ik in Google dan het beste op ? Als ik zoek op dashboard, krijg ik enkel pagina's te zien met veel grafieken en grafische weergaves. Ook een "portal" is volgens mij niet echt wat ik zoek.

Moest er iemand wat kunnen helpen, dan zou ik erg dankbaar zijn.

Vriendelijke groeten,

Davy

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 20:41:48

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

03/06/2013 19:58:41
Quote Anchor link
Als het voor het gebruik is voor zowel bedrijf als klanten kan het een soort CRM (Customer Resource Management) systeem zijn.

Davy Carmans

Davy Carmans

03/06/2013 20:36:16
Quote Anchor link
Het is enkel voor het bedrijf, er komen geen klanten aan te pas.
Een CRM is in dit geval te groot, plus hou er rekening mee dat ik dus wel al alle PHP pagina's zelf heb geschreven... :-)

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

03/06/2013 22:15:21
Quote Anchor link
Maar je bent dus specifiek opzoek naar een template? Of naar een zoekterm waar jij het het beste templates vindt.

Ik mis misschien een klein beetje de specifiek vraag.

Wat ik begrijp is dat je opzoek ben naar een template? Wil je deze zelf maken of mag hij kant en klaar zijn (free template) o.i.d.?

Davy Carmans

Davy Carmans

03/06/2013 22:18:53
Quote Anchor link
Sorry dat ik onduidelijk was.
Ik ben ten eerste op zoek naar een goed idee, misschien idd een template.
Hij mag kant en klaar zijn, maar dat moet niet.

Mij gaat het vooral om de zoekterm waar ik het best op kan zoeken (aangezien dashboard en portal me niet echt oplevert wat ik zoek).

Hetgeen ik probeer te bereiken is 1 pagina met bv de 5 tabellen netjes naast en onder elkaar met de mogelijkheid lijnen toe te voegen, te deleten en aan te passen.

Ondertussen heb ik jqGrid gevonden, maar dan nog heb ik niet echt het "overzicht" en beste combinatie.

Groetjes,

Davy

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.