Data dynamisch laden in google maps

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard veldman

richard veldman

26/09/2016 14:13:38
Quote Anchor link
Wat is het plan:
Ik heb een database (MYSQL) welke doorlopend gevoed wordt met data van objecten en zijn locatie (geografisch).
De meest recente data wil ik gebruiken om te tonen op google maps dmv iconen (markers).

Wat ik nu heb:
Een script haalt de benodigde data uit de database en maakt daar een XML bestand van.
Een tweede script plaatst de google map op het scherm, leest de XML uit en plaats dit vervolgens op de map.
Werkt prima en zeer snel.

Maar....
Graag wil ik dat als de data in de database aangevuld wordt met nieuwe data dat deze in kaart gebruikt wordt.
Maw: dat je het object op de kaart ziet verplaatsen.
Ik werkt nu met een refresh maar dan laad je de gehele kaart opnieuw en dat is niet de bedoeling.

Nu vraag ik niet direct een hapklaar script maar welke kant kan ik het beste op denken?
- Openlayers?
- Javascript?
- Iets anders?

Alle tips zijn welkom!
Gewijzigd op 26/09/2016 14:14:41 door Richard veldman

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 22:18:27

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/09/2016 14:21:48
Quote Anchor link
Ikzelf zit dan eerder te denken aan een systeem met sockets, zoals Socket.io of NodeJS.
Ervaring heb ik er niet echt mee.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.