data invoeren via php pagina
en de $naam?
donny ik weet ff niet wat je bedoelt kun stukje script vrbeter svp ik kom er niet uit
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo "<option value='".$row['Naam']."'>".$row['Naam']."</option>";
?>
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo "<option value='".$row['Naam']."'>".$row['Naam']."</option>";
?>
gebruik je de database waarde: $row['naam']. Als je een stukje verder naar je INSERT query kijkt, staat er: VALUES('$Naam' en er is nergens in je script $Naam te vinden. Nu kan je 2 dingen doen: de query aanpassen: VALUES('$row['naam']', ervan maken OF: $naam = $row['naam']
Makkelijkste (vind ik) is het laatste
als ik dit in values in vul krijg ik fout meldingen
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$Naam = $_POST['name'];
mysql_query("INSERT INTO `werktijden`( Naam,fromma,fromdi,fromwo,fromdo, fromvr, fromza, fromzo, endma, enddi, endwo, enddo, endvr, endza, endzo)
VALUES('$Naam' , '$fromma' , '$fromdi' , '$fromwo' , '$fromdo' , '$fromvr' , '$fromza', '$fromzo' , '$endma' , '$enddi' , '$endwo' , '$enddo' , '$endvr' , '$endza', '$endzo')");
?>
$Naam = $_POST['name'];
mysql_query("INSERT INTO `werktijden`( Naam,fromma,fromdi,fromwo,fromdo, fromvr, fromza, fromzo, endma, enddi, endwo, enddo, endvr, endza, endzo)
VALUES('$Naam' , '$fromma' , '$fromdi' , '$fromwo' , '$fromdo' , '$fromvr' , '$fromza', '$fromzo' , '$endma' , '$enddi' , '$endwo' , '$enddo' , '$endvr' , '$endza', '$endzo')");
?>
Toevoeging op 15/12/2012 14:52:05:
Ik ben trouwens op Helpmij chat :)
het maakt geen verschil
Logische scriptopbouw is eerst php (controle invoer, verwerken invoer) en dan html.
Ik zie 2x body-tag staan. Lijkt me niet goed.
Waar is de controle of je query ook daadwerkelijk is uitgevoerd? Mis foutafhandeling.
Controleren of een formulier verzonden is:
Waarom daarna al die variabelen kopiëren? Je controleert niet eens of ze wel bestaan.
Wat is het nut/doel van de SELECT-query?
Je INSERT-query wordt altijd uitgevoerd omdat die buiten de {} staat van de controle op input.
Je wilt met een formulier werken --> zorg dan ook dat er (in html) een form op je pagina staat (je sluit hem wel).
Beveiling van je script / query is altijd nodig: voor ervaren gebruikers van je site om te voorkomen dat ze bewust misbruik kunnen maken van lekken, voor leken om te voorkomen dat ze iets invoeren wat je eigenlijk niet zou verwachten. Je mist in jouw script controles en beveiliging. Vroeg of laat gaat dat een keer (goed) fout...
Grapjas. ;-)
Ik zou nog eens de basis van html (ivm formulier) en php doornemen. Het verzenden en verwerken van een formulier is relatief basis en niet moeilijk.
@Donny: waarom via PM?
Doorgaans wordt geadviseerd om variabelen buiten quotes te houden.
Je geeft een voorbeeld, maar laat daar ook de beveiliging achterwege.
donny ben de al wakker