Data toevoegen in tabel
Hoe kan ik zonder phpmyadmin dit toevoegen in een tabel?
INSERT INTO `MIJNDATABASE`.`pagina` (
`id` ,
`paginatitel` ,
`paginatekst`
)
VALUES (
'1', 'De titel van de link', 'inhoud'
);
ik heb geen toegang tot phpmyadmin maar wel ftp dus is er een mogelijkheid om dit toe te voegen in de database door middel van een phpscript?
mvg.zerorocks01
een vriend van mij zij dat het mogelijk was maar hij wist niet hoe ...
Karl schreef op 22.10.2008 17:22:
Nee lars.
Iig niet 1-2-3 als je alleen ftp toegang hebt.
Iig niet 1-2-3 als je alleen ftp toegang hebt.
hoe zou ik het dan moeten doen???
Via php kan het uiteraard. Maar dan moet jij wel die database in kunnen, dat lijkt me vanzelfsprekend.
Karl schreef op 22.10.2008 17:44:
Geen toegang tot phpmyadmin maar wel tot de commandline? Lijkt me sterk...Als je commandline toegang hebt kan je het via de commandline importeren...
Maar wat is er mis met een simpel PHP scriptje schrijven waarin je een INSERT query uitvoert? Uiteraard zul je dan altijd nog de database connectie gegevens moeten bezitten, maar dat lijk me vanzelfsprekend.
Blanche schreef op 22.10.2008 17:47:
Geen toegang tot phpmyadmin maar wel tot de commandline? Lijkt me sterk...Als je commandline toegang hebt kan je het via de commandline importeren...
Dat leek mij ook, daarom begon ik er ook niet gelijk over....
Maar wat is er mis met een simpel PHP scriptje schrijven waarin je een INSERT query uitvoert? Uiteraard zul je dan altijd nog de database connectie gegevens moeten bezitten, maar dat lijk me vanzelfsprekend.
Ik denk te moeilijk.... Dit is idd veel simpeler.
Maar als je FTP toegang hebt kun je ook gewoon phpMyAdmin zelf er op zetten :D
Staat er zo een script op de site???
Zoek naar SQL-Buddy. Stuk beter dan dat PMA..
Quote:
phpmyadmin is een PHP-scriptje en die kun je dus zelf op jouw server/webhosting neerzetten. Even de juiste gegevens in de config-file zetten en klaar is kees.ik heb geen toegang tot phpmyadmin maar wel ftp dus is er een mogelijkheid om dit toe te voegen in de database door middel van een phpscript?
Wat al die vieze backticks ` in jouw query doen, is een groot raadsel, maar vroeg of laat gaan ze voor bugs zorgen. Sterkte!
lars schreef op 25.10.2008 12:53:
SQL BeginnershandleidingStaat er zo een script op de site???
Daar kun je wel een voorbeeldje van een INSERT query uithalen. Verder kun je daar ook precies vinden hoe je verbinding moet maken met een database.