Data uit database halen.
Code (php)
1
$email = mysqli_query($con, "SELECT email FROM gebruikers WHERE Gebruikersnaam='" . $gebruikersnaam . "'");
Hierna heb ik er een Session van gemaakt zodat ik het altijd zou kunnen gebruiken
In een ander php bestand roep ik deze session op,
Lijn 50:
Maar hierbij krijg ik een error:
"Catchable fatal error: Object of class mysqli_result could not be converted to string in C:\wamp\www\profiel.php on line 50"
Mijn fout zit waarschijnlijk niet bij de session maar bij het verzamelen van de data uit de database, zou iemand mij even kunnen helpen?
Gewijzigd op 25/12/2014 14:36:55 door Johnny Test
Voeg eens foutafhandeling aan je query toe.
Het gaat mis wanneer je die sessievariabele gaat gebruiken in een echo. Er zit namelijk geen string in, maar een object.
De fout zit dus noch in het ophalen van de gegevens uit de database noch in de session, maar in de manier waarop je de data behandelt. ;-)
Tevens niet vergeten om eerst session_start(); aan te roepen in alle php scripts alvorens je sessie variabelen wilt lezen of aanmaken/overschrijven.
$result = mysqli_query($con,"SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam= 'Aaron159357' AND wachtwoord = 'minigolf'");
$row = mysqli_fetch_assoc($result);
En ik weet hoe ik sessions gebruik hoor Frank, het ging vooral echt over het halen van data uit mijn database, toch bedankt ;)
Gewijzigd op 26/12/2014 14:33:55 door Johnny Test