data uit mysql halen.
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$id_sql= "SELECT id,debiteur,bedrijfnaam,contactpersoonvoornaam FROM hd_klanten WHERE id = ".$_GET['id']."";
$res_sql= mysql_query($id_sql)
$row_sql = mysql_fetch_array($res_sql)
?>
$id_sql= "SELECT id,debiteur,bedrijfnaam,contactpersoonvoornaam FROM hd_klanten WHERE id = ".$_GET['id']."";
$res_sql= mysql_query($id_sql)
$row_sql = mysql_fetch_array($res_sql)
?>
Ik krijg de volgende code
Code (php)
1
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in C:\Documents and Settings\Pepijn\Bureaublad\Websites\CTB Automatisering\admin\~phpdesigner_output_tmp.php on line 8
Het gaat om de variable $row_sql.
Pepijn
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W
Verder kan je net zo goed mysql_fetch_assoc gebruiken (was dat niet sneller?)
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$res_sql= mysql_query($id_sql); // hier dus
$row_sql = mysql_fetch_array($res_sql); //en hier
?>
$res_sql= mysql_query($id_sql); // hier dus
$row_sql = mysql_fetch_array($res_sql); //en hier
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
ik zie geen variabele row_mysql?
@YPM als ik mysql_fetch_assoc gebruik, hoe kan ik dan de gegevens die ik uit het database heb gehaald echo'en?
@Het werkt nu inderdaad, maar als ik het nu wil verzenden en ik klik op submit word de url weer addprob.php ipv addprob.php?id=5. Hierdoor vervalt het id weer en kan hij niks in het database gooien. Ik heb als action gewoon $PHP_SELF gebruikt. :S
- id in een sessievariabele plaatsen zodat je er op de volgende pagina ook beschikking over hebt.
- het id in een hidden input meegeven en uitlezen.
- het id in het action attribuut van je formulier opnemen.
omdat het id telkens weer anders is den ik dat in het in een sessievariale zet. thx blanche :)