data uit mysql halen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

W W

W W

08/03/2007 20:49:00
Quote Anchor link
Het is misschien een hele domme vraag, maar sinds ik met mysql werk heb ik het alleen nog maar in een while gehad. Nu heb ik een paar dingen nodig uit het database wat ik niet in een while moet zetten maar alleen in een array. Met de volgende code krijg ik een foutmelding:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
    $id_sql
= "SELECT id,debiteur,bedrijfnaam,contactpersoonvoornaam FROM hd_klanten WHERE id = ".$_GET['id']."";
    $res_sql= mysql_query($id_sql)
    $row_sql = mysql_fetch_array($res_sql)
?>

Ik krijg de volgende code
Code (php)
1
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in C:\Documents and Settings\Pepijn\Bureaublad\Websites\CTB Automatisering\admin\~phpdesigner_output_tmp.php on line 8

Het gaat om de variable $row_sql.

Pepijn
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 10:27:21

Nick Mulder

Nick Mulder

08/03/2007 20:52:00
Quote Anchor link
Mis ik nou 2x ';' ?
Verder kan je net zo goed mysql_fetch_assoc gebruiken (was dat niet sneller?)

GaMer B

GaMer B

08/03/2007 20:54:00
Quote Anchor link
Je bent twee keer ; vergeten:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
    $id_sql
= "SELECT id,debiteur,bedrijfnaam,contactpersoonvoornaam FROM hd_klanten WHERE id = ".$_GET['id']."";
    $res_sql= mysql_query($id_sql); // hier dus
    $row_sql = mysql_fetch_array($res_sql); //en hier
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B

Niek s

niek s

08/03/2007 20:54:00
Quote Anchor link
ik zie geen variabele row_mysql?

W W

W W

08/03/2007 20:59:00
Quote Anchor link
Hmm, dat is denk ik met kopieren niet goed gegaan ofzo? In het script staan ze er wel.
@YPM als ik mysql_fetch_assoc gebruik, hoe kan ik dan de gegevens die ik uit het database heb gehaald echo'en?

W W

W W

08/03/2007 21:06:00
Quote Anchor link
@Het werkt nu inderdaad, maar als ik het nu wil verzenden en ik klik op submit word de url weer addprob.php ipv addprob.php?id=5. Hierdoor vervalt het id weer en kan hij niks in het database gooien. Ik heb als action gewoon $PHP_SELF gebruikt. :S

Joren de Wit

Joren de Wit

08/03/2007 21:36:00
Quote Anchor link
3 oplossingen:
- id in een sessievariabele plaatsen zodat je er op de volgende pagina ook beschikking over hebt.
- het id in een hidden input meegeven en uitlezen.
- het id in het action attribuut van je formulier opnemen.

W W

W W

08/03/2007 23:01:00
Quote Anchor link
omdat het id telkens weer anders is den ik dat in het in een sessievariale zet. thx blanche :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.