data uit texbestand halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Walter

Walter

23/02/2007 16:37:00
Quote Anchor link
walter Sietinga
Gepost op: 23-02-2007 16:21
Hoi Allemaal,

ik heb dit scriptje hier op de site gevonden:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?  
$file
= "20070222-2143-1.txt";
// open het bestand met 'r' (read)
$fopen = fopen($file, "r");
// haal de tekst eruit
$data = fread($fopen, 4096);
fclose($fopen);
// weergeef wat in $data staat
echo "$data";
?>

Als ik nu dit scriptje laad krijg ik het volgende: http://www.doublewphoto.com/php/text.php (Voorbeeld).

Dit is niet helemaal de bedoeling ik zit in de goede richting maar ik zit met een aantal problemen:

Als een klant een order plaatst wordt er een textbestand opgeslagen op mijn server, voor elke order een apart textbestand (in een aparte map)

Ik wil graag bepaalde data uit het textbestand gebruiken in een PHPformulier dat weer gegevens naar de bank stuurt voor betaling.

mijn vragen zijn :

1.Hoe kan ik in php laten weten dat ik de laatst aangemaakte textbestand nodig heb?

2.Hoe kan ik het orderID, prijs, naam klant uit het textbestand filteren zodaning dat ik het bijv met een $orderID, $prijs, $naamklant kan toevoegen aan mijn formulier ?

3.De textbestanden worden in een aparte map op de server bewaard, hoe geef ik in het script aan waar deze staan.

alvast bedankt voor jullie medewerking

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 19:33:36

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 16:44:00
Quote Anchor link
Hoi Walter,

voor dit soort toepassingen is het echt aan te raden om je in databases te gaan verdiepen. Heb je de map waar je tekstbestanden in opslaat beveiligd? Anders kan elke browser je bestanden lezen.

Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

23/02/2007 16:54:00
Quote Anchor link
sterker nog..
dan kan iedereen op deze wereld je bestanden lezen.. (zolang ze een computer hebben)
en bots kunnen het dan ook ;)

en als je het perce zo wilt doen.. raad ik je aan om in xml te werken ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.