Data wordt op één plek niet opgeslagen
(De code is dus volkomen identiek)
Op één van de 2 servers kan ik bepaalde data niet opslaan, op de andere wel.
Nu denk ik dat het wellicht te maken heeft met (restricties) van de server?
Heeft iemand dit eerder meegemaakt, en/of suggesties wat het zou kunnen zijn?
Gaat het om bestanden die je er niet op kunt zetten of records in de database?
Die gaan allemaal goed. Tenzij ik (in één van de databases) meer dan 2 gegevens tegelijkertijd wil opslaan.
Dan onthoud hij gewoon niet de waarden van de records
Zou je wat code kunnen posten waarmee je dan de INSERT Query uitvoert?
Geeft mysql_error iets aan waardoor het niet zou gaan?
Op die server moet ik 'localhost' gebruiken. Is dat bij jou ook het geval?
Soms is het trouwens niet mogelijk om vanaf een externe server de database aan te roepen wegens veiligheid.
Dit kan je (soms) mogelijk maken door het ip adres van de externe server waarvan je de database wilt raadplegen toe te voegen aan de firewall.
Ik kan geen code meesturen.
Het gaat om een omvangrijk CMS dat - volgens mij 0 is gemaakt met ZEND.(en niet door mij :)
Er zit nu een onverklaarbare 'bug'in, waardoor ik er niet mee verder kan werken.
Het vreemde is dus dat het op de ene plek wel werkt, en op de de andere plek niet
Zonder code kan ik helaas niet echt helpen om te kijken waar het aan zou kunnen liggen.
Als je zelf wel in de code kunt zou je kunnen kijken of er toch ergens foutmeldingen aangezet kunnen worden.
Als er ergens iets niet ingevoerd wordt in een van de twee databases, zal daar zeker een reden voor zijn.
Een foutmelding zal die blootleggen.
Gaat uitlezen uit beide databases wel met een script?
Quote:
De code is dus volkomen identiek
Het zou kunnen dat een van de twee servers zo ingesteld staat dat hij foute scripts wel pakt door de fouten te negeren en dat de andere (die het nu niet doet) wel goed ingesteld staat
Gewijzigd op 16/08/2013 16:59:13 door Ramon van Dongen
Ik kan de data prima uitlezen.
Er worden ook nergens foutmeldingen gegeven overigens.
Maar als ik bepaalde data opsla, en daarna weer teruglees uit de database,
dan blijkt die gewoon niet te zijn opgeslagen
Quote:
dan blijkt die gewoon niet te zijn opgeslagen
En als je zelf in phpmyadmin (of andere database tool) rechtstreeks kijkt?
Staat het er dan wel (gedeeltelijk) in maar kun je het met het ophalen niet terugvinden of wordt het echt niet opgeslagen?
Quote:
nergens foutmeldingen gegeven
Staan error_reporting en mysql_error wel overal ingesteld?
Begrijp uit het verhaal nog steeds niet goed of je vanaf site 1 in 2 databases wilt schrijven of dat het van site 1 wel lukt in database 1 en niet van site 2 in database 2.