Database 285 MB groot import /export

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Patrick

patrick

24/08/2007 15:20:00
Quote Anchor link
Ik probeerde net een database te exporteren vanuit PHPmyAdmin, maar ik krijg dit niet voor elkaar. De database is hiervoor te groot.
Probeerde vervolgens het tabel voor tabel te doen, maar ook dit werkte niet omdat er tabellen tussen zitten die groter zijn dan 80 MB.

Hoe kan ik dit nu het beste exporteren en het vervolgens inporteren in PHPmyAdmin ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Patrick

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 02:36:08

- wes  -

- wes -

24/08/2007 15:21:00
Quote Anchor link
via je commandline van je server. gzippen, makkie

Patrick

patrick

24/08/2007 15:27:00
Quote Anchor link
@ wes, maar als ik wil importeren in PHPmyAdmin dan mag het te importeren bestand weer niet groter zijn dan 2MB.

Is er een manier om bijvoorbeeld alleen de tabellen zonder inhoud te exporteren en volgens de inhoud stap voor stap in de tabel te stoppen?

Barry

Barry

24/08/2007 15:51:00
Quote Anchor link
misschien met php al je rijen uitlezen, en ze dan met een enorme for loop en insert query het er weer in proppen?
Primitief, maar miscchien werkt het wel...

Danny Roelofs

Danny Roelofs

24/08/2007 16:01:00
Quote Anchor link
Wellicht kun je wat vinden op http://www.phpclasses.org , althans het is voor mij altijd bij uitstek om te kijken of ik een oplossing kan vinden voor een ongemak die ik op het huidige moment nog niet zelf heb geprogrammeert.

Wellicht is dit wat voor je:
http://phpclasses.half2.nl/browse/package/2961.html

Een php class om een database te backuppen en te restoren, maar goed er zullen genoeg alternatieven te vinden zijn die je phpmyadmin probleem kunnen omzeilen.

Je kan natuurlijk met phpmyadmin in gedeeltes je backup bestand gaan importeren maar ja, hoe leuk je dat moet vinden...

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/08/2007 16:57:00
Quote Anchor link
Putty -> inloggen -> mysqldump [options] --all-databases

Mr D

Mr D

24/08/2007 18:06:00
Quote Anchor link
via de commandline schijnt de makkelijkste en snelste optie te zijn. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt

GaMer B

GaMer B

24/08/2007 18:09:00
Quote Anchor link
Mr D schreef op 24.08.2007 18:06:
via de commandline schijnt de makkelijkste en snelste optie te zijn. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt

Google zegt dit:
Quote:
Backing up via the command line

To backup from the command line of your shell account, log in and type the following at the prompt replacing USERNAME and DATABASE as described previously:

mysqldump -a -u USERNAME -p DATABASE > FILENAME.mysql

You will be prompted for your database password and then the DATABASE will be dumped to a plain-text file called FILENAME.mysql.

The resulting file, FILENAME.mysql, is a full backup with which you can fully restore your database in case of problems.

Quote:
Restoring via the command line

Restoring from FILENAME.mysql is a three step process:

1.Drop the database

mysqladmin -u USERNAME -p drop DATABASE
2.Recreate the database

mysqladmin -u USERNAME -p create DATABASE
3.Import the backup data

mysql -u USERNAME -p DATABASE < FILENAME.mysql
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B

Robert Deiman

Robert Deiman

24/08/2007 18:21:00
Quote Anchor link
Mag ik vragen wat voor Database het is, waarvoor die wordt gebruikt en wat voor type data erin zit?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/08/2007 18:54:00
Quote Anchor link
@Gamer, vervolgens even door de gzip trekken, anders krijg je zo'n onhandelbaar groot bestand.

Patrick

patrick

27/08/2007 09:32:00
Quote Anchor link
@ Robert Deiman, wat het meeste ruimte in beslag neem zijn de BLOB bestanden, dat zijn images die in de database zijn gezet en die nemen echt heel veel ruimte in beslag.

Mitchelp

Mitchelp

27/08/2007 11:19:00
Quote Anchor link
Arjan Kapteijn schreef op 24.08.2007 16:57:
Putty -> inloggen -> mysqldump [options] --all-databases

Arjan hij gebruikt waarschijnlijk geen Putty,

on topic: Ik heb er is een programma voor gehad die maakte connectie via je database, je moet maar even kijken op de website van www.mysql.com.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

27/08/2007 11:42:00
Quote Anchor link
Mysql Font ofso doet dat ook.

Patrick

patrick

27/08/2007 11:56:00
Quote Anchor link
Ik heb zelf Ubuntu 7.04 OS draaien en heb daarop een LAMP-server en PHPmyAdmin staan.

Probeerde net wat wat Wes aangaf in de terminal.

mysqldump -a -u USERNAME -p DATABASE > FILENAME.mysql

Maar ik krijg dat een 1045 error, waarin wordt aangegeven dat PASSWORD = YES met acces dinied for user piet@localhost?

Zegt me allemaal niks, ben nieuw in het Linus gebeuren, maar moet deze site in een linux omgeving opzetten.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/08/2007 11:58:00
Quote Anchor link
achter de -p hoort natuurlijk je password ;).

Patrick

patrick

27/08/2007 12:00:00
Quote Anchor link
Arjen bedoel je op de plaats waar nu DATABASE staat?
Ik vulde hier het IP-adres van de server in.
Hoef ik dan nergens een IP-adres op te geven?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/08/2007 12:03:00
Quote Anchor link
Eehm, het lijkt mij toch logisch dat je zowel het wachtwoord EN je ipadres invult (alhoewel dat waarschijnlijk gewoon 127.0.0.1 of localhost is).

Patrick

patrick

27/08/2007 12:07:00
Quote Anchor link
Ja maar de database staat ergens op een externe server.
Deze database wil ik juist naar mijn localhost omgeving toe halen.

1) Ik open terminal in ubuntu
2) msqldump -a -u piet -p 213.23.69.222 > tampa.mysql (is voorbeeld)
3) Er wordt om een wachtwoord gevraagt, deze geef ik op.

Vervolgens krijg ik de 1045 error message hierboven reeds vermeld.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/08/2007 12:13:00
Quote Anchor link
Kijk eerst eens of je gebruikersnaam/wachtwoord wel goed is;

mysql -u piet

Patrick

patrick

27/08/2007 12:26:00
Quote Anchor link
Ja als ik het volgende doe:

mysql -u piet -p pietdata

Dan wordt er om een wachtwoord gevraagt en nadat ik die heb opgegeven dan zegt de terminal WELCOME !

Maar dat is enkel en alleen wat ik hier al locaal heb staan.

De bedoeling is nu juist om mijn website die gehost wordt op een externe server leeg te trekken en vervolgens hier lokaal te configureren.

Momenteel heb ik toegang tot die server middels mysql query browser en/of mysql administrator.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/08/2007 12:30:00
Quote Anchor link
Je moet natuurlijk wel toevoegen dat je een verbinding wilt maken met een externe host, indien je mysql server van buitenaf bereikbaar is kan je inloggen met

mysql -h hostname -u piet -p

Anders inloggen met putty :).

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.