Database bij host
Na mijn vorige perikelen heb ik een php boek (weliswaar de verkeerde versie maar ja) gekocht en snap basis scripten nu redelijk. Overmoedig geworden dacht ik dan wil ik ook een database.
Vooraf moet ik even melden dat ik PHP direct vanaf de host test. Ik heb dus niks geinstalleerd. Volgens mijn boek kan dat en na phpinfo() krijg ik netjes response dus mijn host ondersteund php, toch?
Omdat ik er vanuit ga dat de host dan ook MySql ondersteund heb ik het boek gevolg en wilde een connectie maken met
In gebruiker en wachtwoord staan dan andere waarden natuurlijk.
Resultaat een foutmelding:
Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on 'www.aclnet.nl' (115) in /home/projects/mijndomein/default/aclnet.nl/www/connect.php on line 2
En dan snap ik het niet meer. Wat ik ook gek vind is: Je zal toch eerst een database moeten hebben voor je er een verbining mee kan maken? Ik heb in een tutorial gezien dat je dat doet met sql statements dus dat is geen probleem. Maar waar plaats ik die database dan in de root of een map van mijn site of in een speciale map bij de host?
Het lullige is dat mijn host weinig of geen hulp biedt. Op hun site vind ik nergens info. Vandaar dat ik de vraag hier maar loslaat.
Sjaan
Gewijzigd op 15/02/2005 18:26:00 door Sjaan
En verbinden is meestal met 'localhost' ipv de url, omdat de mysql server op dezelfde plaats draait als het php script. Dit ook om veiligheid, dat je niet van buitenaf kan verbinden. Bij Cpanel is dit toch zo, maar je kan uiteraard ook extra hosts toelaten...
Sjaan:
Hallo,
Sjaan
Sjaan
Vaak ondersteunen servers geen externe toegang maag ipv je domeinnaam gebruik van localhost
Maar helaas dit is het resultaat:
Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/projects/mijndomein/default/aclnet.nl/www/connect.php on line 2
Sjaan
Sjaan:
Hallo,
en na phpinfo() krijg ik netjes response dus mijn host ondersteund php, toch?
Omdat ik er vanuit ga dat de host dan ook MySql ondersteund
Sjaan
en na phpinfo() krijg ik netjes response dus mijn host ondersteund php, toch?
Omdat ik er vanuit ga dat de host dan ook MySql ondersteund
Sjaan
Php heb ! Maar of je ook een database hebt zou ik toch eerst ff controleren. Vaak moet je dat apart aanvragen (cq. betalen) . Als dat geregeld is wordt er dan (meestal) een dB voor jou aangemaakt met een bepaalde naam. (je kan dus meestal niet zelf dB's aanmaken, maar wel zoveel tabellen in die dB als je wilt)
Oftewel Heb je de dBnaam ? dan kun je verder
Probeer es met fsockopen of de mysqlserver bestaat.
of was 3306 de mysql poort niet? dat moet je dan ff uitzoeken ;)
Gewijzigd op 16/02/2005 09:59:00 door Joris van Rooij
3306 is goed ;-)(
Heel erg bedankt weer voor jullie snelle reacties.
Sjaan