database connectie host...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thijs

Thijs

28/12/2007 00:02:00
Quote Anchor link
ik maak al een tijdje gebruik van mysql database's en maak altijd verbinding met de database op de volgende manier

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$user
= "gebruiker";
$pass="************";
$host="localhost";
$dbdb="databasenaam";

//checken of er verbinding kan worden gemaakt
        if     (!@mysql_select_db($dbdb, @mysql_connect($host, $user, $pass))){
             die("Er kan geen database connectie gemaakt worden.."); }
             else {echo" nu wel";}
             ?>


nu wil ik het niet met 'localhost' doen maar via een ip... (dit is mogelijk toch.. ) om zo vanaf een andere site toch in mijn database te komen... hoe pak ik dit aan en kan ik gewoon.. elk ip daarvoor gebruiken???
 
PHP hulp

PHP hulp

21/09/2024 07:32:09
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/12/2007 00:05:00
Quote Anchor link
Vanaf een andere site connecten met een database op jouw server? Lijkt me zeer sterk.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

28/12/2007 00:09:00
Quote Anchor link
Het is mogelijk, maar zeer onwaarschijnlijk dat het ook gaat lukken. Allereerst zal jouw database server namelijk connecties van buitenaf moeten accpeteren en daarnaast zul je een speciale gebruiker moeten aanmaken in je database voor het ip adres waarmee je verbinding maakt.

Als je bij een webhost zit, heb je vaak geen controle over deze instellingen en wordt het dus erg lastig...
 
Thijs

Thijs

28/12/2007 00:21:00
Quote Anchor link
ok.. mijn fout.... ik had altijd het idee dat dit om een simpele manier te doen was.. maar dan verzin ik wel wat anders..

toch bedankt
 
Joren de Wit

Joren de Wit

28/12/2007 00:25:00
Quote Anchor link
Een manier die je zou kunnen gebruiken is het script dat met de database praat, uitvoeren op de site waar de database draait. Vervolgens kun je op de externe site met file_get_contents() de output die door het script gegenereerd wordt uitlezen en gebruiken...
 

28/12/2007 02:26:00
Quote Anchor link
Je zal het alle minst even kunnen proberen. Bij mijn host kan het namelijk wel gewoon (en tegenwoordig steeds meer hosts).
 
Crispijn -

Crispijn -

28/12/2007 08:13:00
Quote Anchor link
Ja hoor, bij mij kan dat ook. Waarom zou dat niet kunnen? Ik heb een enorm random gekozen databasenaam en die is bij niemand bekend. Lijkt mij geen probleem om deze dan gewoon van buitenaf benaderbaar te maken. En het is zeer handig en leuk voor mij :D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.