database connectie host...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$user= "gebruiker";
$pass="************";
$host="localhost";
$dbdb="databasenaam";
//checken of er verbinding kan worden gemaakt
if (!@mysql_select_db($dbdb, @mysql_connect($host, $user, $pass))){
die("Er kan geen database connectie gemaakt worden.."); }
else {echo" nu wel";}
?>
$user= "gebruiker";
$pass="************";
$host="localhost";
$dbdb="databasenaam";
//checken of er verbinding kan worden gemaakt
if (!@mysql_select_db($dbdb, @mysql_connect($host, $user, $pass))){
die("Er kan geen database connectie gemaakt worden.."); }
else {echo" nu wel";}
?>
nu wil ik het niet met 'localhost' doen maar via een ip... (dit is mogelijk toch.. ) om zo vanaf een andere site toch in mijn database te komen... hoe pak ik dit aan en kan ik gewoon.. elk ip daarvoor gebruiken???
Vanaf een andere site connecten met een database op jouw server? Lijkt me zeer sterk.
Als je bij een webhost zit, heb je vaak geen controle over deze instellingen en wordt het dus erg lastig...
toch bedankt
Een manier die je zou kunnen gebruiken is het script dat met de database praat, uitvoeren op de site waar de database draait. Vervolgens kun je op de externe site met file_get_contents() de output die door het script gegenereerd wordt uitlezen en gebruiken...
Je zal het alle minst even kunnen proberen. Bij mijn host kan het namelijk wel gewoon (en tegenwoordig steeds meer hosts).
Ja hoor, bij mij kan dat ook. Waarom zou dat niet kunnen? Ik heb een enorm random gekozen databasenaam en die is bij niemand bekend. Lijkt mij geen probleem om deze dan gewoon van buitenaf benaderbaar te maken. En het is zeer handig en leuk voor mij :D