Database connectie in PNG bestand
Ik heb een vraag over PHP in betrekking tot veiligheid. Ik heb een Captcha systeem gemaakt, en omdat ik een code wil genereren die zowel in het plaatje als in de website zelf gebruikt kan worden, heb ik de code opgeslagen in een database. Vanuit de database vraag ik de code zowel op in de afbeelding als in het script.
Dit heb ik gedaan omdat ik op geen andere manier contact krijg met deze afbeelding. Daarom moet ik ook opnieuw contact maken met de database in mijn afbeelding. Nu is mijn vraag: is dit veilig? Of is er een manier om een PNG plaatje, dat gemaakt is in PHP, te decoderen? Want dan is mijn wachtwoord, gebruikersnaam, database en een tabel te achterhalen.
Met vriendelijke groeten
Een afbeelding is geen server side script taal... Dus de logica ontbreekt.
Daarnaast nergens voor nodig...
Je slaat de code op in een sessie... en vergelijkt 'm met de $_POST code en klaar is kees...
"Of is er een manier om een PNG plaatje, dat gemaakt is in PHP, te decoderen?"
Geen idee wat je daarmee wilt berijken hoor...
Er zijn 1000en captcha scripts. bekijk er eens een paar?!
Het maakt met PHP niet uit in wat voor vorm de uitvoer van het script is. Normaal is het HTML, maar tekst, plaatjes, flash, geluid, het kan allemaal. Zo lang het PHP bestand maar eindigt op .php (of je je webserver speciaal hebt ingesteld) zal de code altijd uitgevoerd worden, en nooit te downloaden zijn.
@Jelmer Oke, ik heb hoef mij dus geen zorgen te maken:)
Dankjewel