database connectie naar een andere server
Ik zit met het volgende probleem.
Ik moet van een webserver een connectie leggen met een andere server waar een database op staat waar ik gegeven moet van opvragen en dergelijke.
Ik heb al een aantal pogingen gedaan om met de functie mysql_connect
een connectie te leggen doormiddel van mijn host niet als localhost maar het ip adres op tegeven van de server waat de database opstaat.
Maar ik krijg steeds volgende error:
"Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111 "
ik heb ook al wat gezocht in google maar daar heb ik geen goede oplossing gevonden.
Daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
groetjes
kristoff__
laat eens het stukje codezien waarmee je het geprobeerd hebt..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
$username="user";
$password="pas";
$host="85.88.55.41";
$dbnaam="databasenaam";
$db=mysql_connect($host, $username, $password) or die("We zitten hier met een foutje in den mysql connect dingske -->" .mysql_error());
mysql_select_db($dbnaam) or die("We zitten met een foutje in den mysql select db -->".mysql_error());
$password="pas";
$host="85.88.55.41";
$dbnaam="databasenaam";
$db=mysql_connect($host, $username, $password) or die("We zitten hier met een foutje in den mysql connect dingske -->" .mysql_error());
mysql_select_db($dbnaam) or die("We zitten met een foutje in den mysql select db -->".mysql_error());
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door kristoff
Staat die server trouwens wel ingesteld dat die externe verbindingen accepteerd?
Ik was dit zo maar eens aan het proberen.
Want ik ga binnenkort een webapplicatie moeten schrijven waar ik dit moet doen.
Maar het kan daar aan dus liggen.
Ik gaan nog eens iets anders proberen
Alvast bedankt
je had gelijk.
De server waar op ik probeerd te connecteren accepteerd geen externe database requesten.
Bedankt
groetjes
kristoff_
Bumpen::
SanThe.
Kristoff, kun je eens je code laten zien? Ik ben er wel benieuwd naar en ik denk dat mensen die ook zoiets zoeken, en dit topic lezen ook wel kunnen waderen als je de oplossing post.
kristoff:
@Pepijn: ik neem aan dat er geen code is die een oplossing geeft ;)je had gelijk.
De server waar op ik probeerd te connecteren accepteerd geen externe database requesten.
Daar kan je bij uw mysql instellingen host toevoegen die acces hebben tot deze database
grts