Database creeeren via PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rob Berends

Rob Berends

25/04/2005 19:36:00
Quote Anchor link
Is het mogelijk om via PHP een database geheel te creeeren met behulp van een sql, buiten phpmyadmin om.

Ik heb al een script (met dank aan Joost) om een database backup te maken als .sql bestand. Het script maakt dus een sql bestand en deze kun je op je PC opslaan.

Maar nu wil ik zeg maar dat het mogelijk is om dit op mijn site in een textarea in te voegen en dat hij dit dan uitvoert in mijn SQL-DB, buiten phpmyadmin om.

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 00:31:20

Roy Bongers

Roy Bongers

25/04/2005 19:53:00
Quote Anchor link
exploden op ; en dan een voor een de query's uitvoeren volgensmij.

Rob Berends

Rob Berends

25/04/2005 20:14:00
Quote Anchor link
Is er niet een standaard script voor ofzo?

Winston Smith

Winston Smith

25/04/2005 20:35:00
Quote Anchor link
Geen standaard script voor zover ik weet, maar zoiets is echt niet moeilijk om te maken: je haalt de input op en maakt daar een query van die je op de database uitvoert.

Je zou het - op zijn simpelst - niet eens een script mogen noemen...3 regels PHP zijn er nodig ^^

Roy Bongers

Roy Bongers

25/04/2005 20:37:00
Quote Anchor link
niet dat ik weet Mysql_query kan heelaas maar een query tegelijk doen <_<

Winston Smith

Winston Smith

25/04/2005 20:39:00
Quote Anchor link
Roy:
niet dat ik weet Mysql_query kan heelaas maar een query tegelijk doen <_<

Hmm...als dat zo zou zijn dan zou je je input niet hoeven te beveiligen tegen SQL injections. ;)

Je kan dus best meerdere queries doen, scheiden doe je met een ;

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.