Database (datamodel) thuisafgehaald.nl
Kan iemand mij helpen met het maken van een database(Data model) voor een website zoals thuisafgehaald.nl
Alvast bedankt
Mvg,
Elb
Als je weet welke data je wilt opslaan kun je dit gaan omzetten in een genormaliseerde database ontwerp
Wat heb je al, en waar kom je niet uit?
Als kok kun je je maaltijden aanbieden en als afhaler kun je maaltijden in jouw buurt ophalen. De kok kan een actuele maaltijd aanbieden, maar ook een maaltijd die je op verzoek kunt afhalen. Wordt er bij jou in de buurt even niets aangeboden? Dan kan je via de knop 'bordje over', of er koks in jouw buurt iets lekker voor je willen maken.
een user kan dus kok afhaler of kok en afhaler zijn. Vooral dit laatste weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken.
Alvast bedankt
Wat heb je al wel van je database ontwerp?
moet ik nog een attribuut type(kok, afhaler...) in de tabel user toevoegen of moet ik deze apart in een tabel doen.
Gr,
elb
Een kok biedt 1 of meerdere maaltijden aan en een afhaler wil iets afhalen. Maar mag in principe iedereen zowel een afhaler als een kok zijn?
Indien dat het geval is dan hoef je in je database geheel geen verschil te maken
Kan ik een tabel type_user(type_user_id, user_id, name) toevoegen? Zo kan ik type user definiëren.
Je hebt:
Users
- user_ID
- name
- adres
Meals
- meal_ID
- name
Orders
- order_ID
- meal_ID
- kok (user_ID van de kok)
- afhaler (user_ID van de afhaler)
Gewijzigd op 09/07/2014 16:39:52 door Ramon van Dongen
Beiden met de kolommen id en uid.
@Pipo, wat is daar het nut/voordeel van?
Wanneer je deze alleen in de order plaatst kunt je er pas naar gaan zoeken wanneer ze ooit een order geplaatst hebben of een maaltijd bereid hebben.
Nieuwkomers komen er op die manier heel erg moeilijk tussen ;)
Maar totdat een gebruiker geen maaltijd gemaakt heeft is hij/zij toch geen kok? En als iemand nog nooit iets heeft afgehaald is deze toch geen afhaler?
Klopt wat TJVB tvb zegt zodra je geregistreerd bent ben je automatisch een afhaler. Je kunt direct zien welke maaltijden er in jouw buurt aangeboden worden. Zodra je een gerecht aanbiedt, word je als 'kok' op de website weergegeven.