Database en text hulp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Taha Ozturk

Taha Ozturk

18/03/2012 14:23:11
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik wil een soort van ding ik heb een database,

Bijvoorbeeld als je op een knop drukt dat je er om de 20 seconden op kunt drukken. dus je kan bijvoorbeeld niet na 10 seconden erop drukken als je de eerste keer hebt opgedrukt kan je pas weer over 20 seconden op drukken.

Kan iemand mij helpen

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 18:55:29

Wouter J

Wouter J

18/03/2012 14:28:03
Quote Anchor link
1) Probeer eens komma's, punten en hoofdletters te gebruiken.
2) Typ eens volledige en juiste zinnen
3) Waarom heb je hiervoor een database nodig?
4) Kijk eens naar JavaScript, het disabled attribuut in HTML en een button element in HTML
5) Wat heb je van de rest al? Of moeten wij het even gratis voor je maken, dat is geen hulp meer...

Obelix Idefix

Obelix Idefix

18/03/2012 15:18:12
Quote Anchor link
Taha Ozturk op 18/03/2012 14:23:11:
Ik wil een soort van ding ik heb een database,

Geen idee wat dat betekent. Ik haak af.

Taha Ozturk

Taha Ozturk

18/03/2012 15:39:18
Quote Anchor link
##
Gewijzigd op 18/03/2012 17:06:00 door Taha Ozturk

18/03/2012 15:45:03
Quote Anchor link
Beste Taha Ozturk

Als het toch allemaal zo eenvoudig is, waarom maak je zelf dan niets. Wij zijn niet gierig, maar je moet ook zelf wat initiatief tonen.

Ik ging net een stukje code plaatsen, maar als je zo begint moet je ook niet verwachten dat mensen je nog gaan helpen!

PS: kijk naar $_SESSION en gebruik hiervoor geen database.

Joop Overmaat

Joop Overmaat

18/03/2012 15:45:29
Quote Anchor link
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
<!--
function delayer(){
window.location = "denaamvanjepagina.php"
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<input type="button" value="submit" onClick="setTimeout('delayer()', 20000)">
</body>
</html>

Ik snap het idee van de TS wel, toen ik hieraan begon had ik ook nog nooit een webpagina geprogrammeerd.

Dit geheel komt uit een project waar ik mee bezig ben & wegens de beperktheid op de schroothoop beland.
Gewijzigd op 18/03/2012 15:48:31 door Joop Overmaat

Frank WD

Frank WD

18/03/2012 15:56:52
Quote Anchor link
Taha Ozturk op 18/03/2012 15:39:18:
Fack jullie man jullie zijn zo gierig om een stukje code te geven.

Ik betaal je niks homo!

Je kan je beter een stukje in dimmen kerol.
Met zulke uitspraken zul je hier geen hulp krijgen.

Omschrijf je probleem gewoon goed. Vertel daar bij wat je al hebt en wat je al hebt geprobeerd. Probeer ook eens Linkje zeer betrouwbaar en gratis

Tevens zijn we niet gerig, alleen onze mening is dat je zelf ook dingen moet ondernemen. Wij hebben ook alles moeten leren en velen leren nu nog. Wil je dit script toch compleet aangeleverd krijgen. Dat kan hoor geen probleem.

Maak hiervoor even een vacature topic over aan en vermeld jou verzoek met de vermelding moet gratis gemaakt worden. Vermoed dat er dan 0,0 reactie's komt.

EDIT:
Zo schelden mag voor mij een mod voor aangesproken worden. Dit is rond uit schandalig voor woorden gewoon. En dat bij iemand die volgens mij 75% van zijn dag bestaad aan PHPhulp te voorzien van hulp. TS Schaam je en dim je woorden in wil je.

Joop Overmaat op 18/03/2012 15:45:29:
Ik snap het idee van de TS wel, toen ik hieraan begon had ik ook nog nooit een webpagina geprogrammeerd.

Joop, Denk dat iedereen wel weet wat de TS wil of hoe die het wil hebben.
Zijn woord keuze is gewoon 0,0 goed te noemen.
Gewijzigd op 18/03/2012 16:08:58 door Frank WD

Milo S

Milo S

18/03/2012 16:09:27
Quote Anchor link
God o God, wat kan ik slecht tegen dit soort figuren.

Jongens doe vooral geen moeite, zijn andere topics gezien te hebben wil de meneer alleen maar zo veel mogelijk van je kennis uitmelken met het liefst gratis scripts.

Omschrijf je vraag duidelijk en misschien als je heel erg geluk hebt is er iemand die je wilt helpen.

Joop Overmaat

Joop Overmaat

18/03/2012 16:39:56
Quote Anchor link
@Frank WD

Tja, ik vind zijn gedrag ook afkeurenswaardig. Als ik zijn post eerder gelezen had ik hem alleen op de goede weg gezet i.p.v er een werkend iets neer te zetten.

Gedane zaken nemen geen keer.

Taha Ozturk

Taha Ozturk

18/03/2012 17:05:43
Quote Anchor link
Joop Overmaat op 18/03/2012 16:39:56:
@Frank WD

Tja, ik vind zijn gedrag ook afkeurenswaardig. Als ik zijn post eerder gelezen had ik hem alleen op de goede weg gezet i.p.v er een werkend iets neer te zetten.

Gedane zaken nemen geen keer.

Bedankt,

Sorry allemaal voor dat gedrag dat kwam omdat als ik hier elke keer iets vraag komen er mensen met geld vragen en komen reageren terwijl ze niet mee willen helpen.

Ik heb de code van u gebruikt maar als ik op dat knop druk gaat hij over 20 seconden pas naar de site.

1- Ik wil bijvoorbeeld een knop als ik erop druk stuur hij mij gelijk door naar een ander deel van me website en dan schrijft hij wat naar de database zo een datum? dat ik pas weer 20 seconden later op de knop kan drukken.

bedankt voor de moeite alvast

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2012 17:11:35
Quote Anchor link
die onClick-aanpassen, zodat hij dedelayer() functie aanroept.

De naam van de functie is niet meer logisch, maar dat is makkelijk te fixen.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

18/03/2012 17:11:38
Quote Anchor link
De opmerking over punten, komma's, hoofdletters en duidelijk(er) Nederlands is nog steeds van toepassing.

Taha Ozturk op 18/03/2012 17:05:43:
en dan schrijft hij wat naar de database zo een datum?

Het lezen van jouw teksten blijft een uitdaging en ik snap nog steeds niet wat je wilt/bedoelt.

Kennelijk is er een reactie verwijderd, want ik zie nergens staan dat er om geld gevraagd wordt. Als iemand een kant en klaar script wil, zonder er iets voor te doen, dan kan men verwijzen naar een vacature --> en daar kan geld voor gevraagd worden.
Gewijzigd op 18/03/2012 17:12:05 door Obelix Idefix

Frank WD

Frank WD

18/03/2012 17:18:06
Quote Anchor link
Taha Ozturk,

Er word niet om geld gevraagd. Er word op die manier door Wouter J geprobeerd jou iets duidelijk te maken. Zoals je de Topic Opende kwam het over dat iemand van hier maar even een script moest gaan schrijven. En ja sorry dat werkt op die manier niet helemaal op PHPHulp.

Wat jij zoekt is volgens mij dit:
1. Formulier invullen verzenden naar de database. Daarbij zet je de datum met tijd in datetime format in je database. Als je dit goed werkend hebt dan stap 2.
2. Zoals Aaron- al zij kan je na het wegschrijven na database een $_SESSION aanmaken met daar de tijd in. Als de mensen dan weer op de zelfde pagina komt ga je kijken of in je $_SESSION of in je database door middel of ip adres overeen komt en wanneer deze voor laatst een post heeft gedaan. Is dit langer dan 20sec formulier laten zien indien korter dan 20sec een melding laten zien.

Mijn glazen bol verteld mij dat je dit in grote lijnen wilt. Het is nu aan jou om te kijken welke stappen je er voor moet nemen. Kom je er niet uit laat het ons weten en post relevante code en we zullen proberen je te helpen.

Verder vind ik persoonlijk een marge van 20seconden wel erg krap voor iets. Vraag mij ook af waar voor je dit wilt gaan gebruiken?

PS:
Als je op iemand haar/hem zijn topic reageert kun je beter even de naam vermelden alvoor je een reactie geeft. Zo is het namelijk duidelijk op wie jou reactie slaat.

18/03/2012 17:27:28
Quote Anchor link
Om toch nog een klein zetje te geven. Maar doe a.u.b. niet meer zoals je daarnet deed, want aan de reacties te zien is niemand het daarmee eens.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php session_start();

# Als er op DRUKKEN wordt gedrukt:
    if(($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') && (isset($_POST['drukken']))) {

# Als de sessie niet bestaat of
        # 20 seconden zijn gepaseerd:

if((!isset($_SESSION['drukken-en-wachten'])) || (($_SESSION['drukken-en-wachten'] - time()) < 0)) {

/*
             * Meer code.
             */

# Nu moet je ervoor zorgen dat men 20
            # seconden moet wachten:

$_SESSION['drukken-en-wachten'] = time() + (20);

}

# De 20 seconden zijn nog niet
        # gepasseerd (voor mensen die disabled
        # omzeilen):

else {
            echo 'Wacht nog: '.date('s', ($_SESSION['drukken-en-wachten'] - time())).' seconden a.u.b.';
        }

}

?>

Code (php)
1
2
3
    <form method="POST">
        <input type="submit" name="drukken" <?php echo (($_SESSION['drukken-en-wachten'] - time()) > 0) ? 'disabled=disabled' : ''; ?>/>
    </form>

Wouter J

Wouter J

18/03/2012 17:36:20
Quote Anchor link
@aaron, dit soort dingen kun je veel beter in JS oplossen. Ik plaats hier geen oplossing, want dat vind ik niet terecht ten aanzien van de TS.

@TS, zou je aub even normaal willen doen? Ik probeer en wil hier iedereen helpen en ik heb nog nooit ook maar 1 project voor geld gemaakt, dus dat ik naar geld vraag kun je mij niet toewijzen.
Alleen ik zit hier op phpHULP. Dat betekend dat ik hier ben om me voor 200% in te zetten om je hulp te geven, maar ik ben hier niet om mensen zomaar een scriptje te geven om te copy/pasten. Daar leer je namelijk niks van en dan kom je de volgende keer met bijna zo'n zelfde script terug.
Het is het beste om eerst zelf eens op pad te gaan, te kijken wat mogelijk is en waar je wel uitkomt. Vervolgens hier een topic te schrijven in juiste ABN en wat code/google zoekopdrachten te plaatsen waar je niet uit komt. Als je zo een topic opent had je nu al de oplossing voor je neus gehad, nu moet je helaas wachten en heb je hier een negatieve indruk achter gelaten.

Taha Ozturk

Taha Ozturk

18/03/2012 18:55:38
Quote Anchor link
Aaron - op 18/03/2012 17:27:28:
Om toch nog een klein zetje te geven. Maar doe a.u.b. niet meer zoals je daarnet deed, want aan de reacties te zien is niemand het daarmee eens.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php session_start();

# Als er op DRUKKEN wordt gedrukt:
    if(($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') && (isset($_POST['drukken']))) {

# Als de sessie niet bestaat of
        # 20 seconden zijn gepaseerd:

if((!isset($_SESSION['drukken-en-wachten'])) || (($_SESSION['drukken-en-wachten'] - time()) < 0)) {

/*
             * Meer code.
             */

# Nu moet je ervoor zorgen dat men 20
            # seconden moet wachten:

$_SESSION['drukken-en-wachten'] = time() + (20);

}

# De 20 seconden zijn nog niet
        # gepasseerd (voor mensen die disabled
        # omzeilen):

else {
            echo 'Wacht nog: '.date('s', ($_SESSION['drukken-en-wachten'] - time())).' seconden a.u.b.';
        }

}

?>

Code (php)
1
2
3
    <form method="POST">
        <input type="submit" name="drukken" <?php echo (($_SESSION['drukken-en-wachten'] - time()) > 0) ? 'disabled=disabled' : ''; ?>/>
    </form>

Hoi,

Bedankt voor u hulp, het is gelukt.

@Wouter sorry daarvoor dan, toen u zei in uw bericht wat ben je bereid te geven of gratis dacht ik dat ik moest betalen.

Toevoeging op 19/03/2012 08:36:22:

@aaron ik heb u script gebruikt maar kom er niet helemaal uit ik krijg steeds headers already sent ik heb al ob_start() gebruikt dat haalt het weg maar de functies werken dan niet meer kunt u me helpen?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.