Database error
Ik kom even niet uit deze stomme db error.
Wat klopt hier niet?
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
$sql = "SELECT * FROM nieuws ORDER BY id DESC";
$result = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while ($obj = mysql_fetch_object($result)) {
echo "- <a href=\"index.php?p=nieuwsverwijderen&verwijder=" . $obj->id ."\">" . $obj->titel . "</a>";
}
$result = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while ($obj = mysql_fetch_object($result)) {
echo "- <a href=\"index.php?p=nieuwsverwijderen&verwijder=" . $obj->id ."\">" . $obj->titel . "</a>";
}
You've got an error.... for the right syntax to use near '' at line 1
Hij laat wel gewoon de echo zien, alleen na dat hij dat heeft laten zien krijg ik een error. En onder die echo staat nog wel meer code maar dat is afgeschermd.... dat leest hij niet uit als het goed is. Als hier geen fout in zit post ik de rest wel ...
Echo de query eens, laat de volledige foutmelding eens zien, etc. etc.
wat nog wel eens wil helpen bij het oplossen is als volgt je query neer te zetten.
zo kun je lokaliseren in welk deel van je query de fout zit, zit bijv de fout in order by, dan zal hij een foutmelding geven "at line 5".
overigens is het niet onverstandig voor langere queries een soortgelijke opbouw aan te houden om het overzicht te behouden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Roland -
hij zegt dat 't hier zit (ben steeds 1 query nara beneden gegaan om te zien waar het fout ging)
zelfde error,
Got it: het moet '" . $verwijder . "' zijn ipv " . $verwijder . "
bedankt voor jullie tijd :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark
Wanneer $verwijder een integer is, en dat ligt voor de hand, dat is hier op zich niets mis mee. Een integer is tenslotte geen string en hoort dus niet tussen quotes te staan.
Die rare quotes aan het einde van de regel zijn wat discutabel, maar leveren geen fout op. Je kunt ze beter weglaten: