Database ID asc
Kevin -
19/04/2008 23:54:00Hallo allemaal,
Heb een dringend probleem heb in de database gekeken en zag in de betreffende tabel dan als ik op verkennen druk in phpmyadmin dat ID door elkaar heen staat en niet netjes asc.. Zoals wel was (misschien door verhuizing server gebeurt) Hoe kan ik dus in de database de gegevens asc laten draaien?
Hoop dat iemand me snel kan helpen.. heb gezocht op google etc maar kon niks vinden. Mvg en grote dank Kevin
Heb een dringend probleem heb in de database gekeken en zag in de betreffende tabel dan als ik op verkennen druk in phpmyadmin dat ID door elkaar heen staat en niet netjes asc.. Zoals wel was (misschien door verhuizing server gebeurt) Hoe kan ik dus in de database de gegevens asc laten draaien?
Hoop dat iemand me snel kan helpen.. heb gezocht op google etc maar kon niks vinden. Mvg en grote dank Kevin
PHP hulp
24/11/2024 04:18:31PHP Newbie
19/04/2008 23:57:00Kevin -
19/04/2008 23:59:00jawel omdat het hier betreft om een bubble.. en degene die dus boven aan staan worden eruitgehaald en dit gebeurt nu dus niet op ID volgorde maar door elkaar.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kevin -
PHP Newbie
20/04/2008 00:05:00Dan is je query al fout.. Het zal zoiets moeten worden:
SELECT persoon FROM database ORDER BY id ASC LIMIT 1
SELECT persoon FROM database ORDER BY id ASC LIMIT 1
Kevin -
20/04/2008 00:15:00deze moet ik dus als sql op de database uitvoeren?..
Want aan het weergeven helpt het niet .. want hij pakt hoe dan ook eerste in de rij ID om er uit te duwen..
Sorry ben hier niet echt super bekend mee kan altijd wel wat aanpassen maar soms he (A)
Want aan het weergeven helpt het niet .. want hij pakt hoe dan ook eerste in de rij ID om er uit te duwen..
Sorry ben hier niet echt super bekend mee kan altijd wel wat aanpassen maar soms he (A)
Kevin -
20/04/2008 00:17:00Jesper Diovo
20/04/2008 08:59:00Klik maar eens op 'id' bovenaan de records onder 'Verkennen' in PHPMyAdmin. Dan worden ze gesorteerd. Voor een query maakt dit niet uit, jij zorgt gewoon dat je ergens op moet sorteren, zonder sortering heb je eigenlijk toch maar nutteloze gegevens. Bovendien zou ik een datum meegeven en daarop sorteren. Dan hoef je niet op het ID te sorteren.
Kevin -
20/04/2008 11:33:00Heb nu maar alle bestanden gexporteerd automatisch laten sorteren door excel .. en weergeimporteerd en alles werkt weer naar behoren.