Database maken...
bvd Jesse Weikamp
op zich niet:P
Jesse:
Ik heb een database en ik heb de codes gemaakt maar hoe zet ik die in de database??
bvd Jesse Weikamp
bvd Jesse Weikamp
Ik vind dit altijd grappig... "Ik heb de codes gemaakt"... Als je dan toch zo slim bent, om de sql code te schrijven, hoe kan het dan in godsnaam dat je niet eens weet waar deze uit te voeren?
Try pma ofzo..
Hoe maak je een database????
Nou, dus installeer PHPMyAdmin en ga met je browser erheen. Nu staat er een heel mooi formuliertje op de voorpagina, met 'Nieuwe database aanmaken'.
Demo: Zie hier, en dan staat dat vakje er ipv "Geen rechten".
Gewijzigd op 22/03/2005 08:27:00 door Jelmer -
Ik zie nog steeds dat vakje :'(
Bassie:
Hoe maak je een database????
Een woordenboek is ook een database. Dus, ga naar de bruna en haal de dikke van dale op :D
En anders, installeer je mysql even ofzo... zoals Jelmer al zei kan je daarna met phpmyadmin al het onderhoud uitvoeren.
Heb je toevallig ergens een losse code vandaan geplukt die gebruik maakt van een database, maar snap je gewoon niets van php en mysql?
Dan raad ik je aan om een goed boek te lezen (over PHP en MySQL dan hé)
En als je wel zelf de codes hebt gemaakt... dan vind ik het ook vreemd dat je dan niet weet hoe je een database aan moet maken!
Jelmer:
Als je de codes hebt gemaakt, neem ik aan dat je wel weet wat MySQL is en ook wat PHPMyAdmin is.
Nou, dus installeer PHPMyAdmin en ga met je browser erheen. Nu staat er een heel mooi formuliertje op de voorpagina, met 'Nieuwe database aanmaken'.
Bij mij komt dat vakje er nog steeds te staan.. ik weet namelijk niet welke ik moet hebben van die php :$ er staan der zoveel en begin net met PHP maar wil et graag weten.. dus iemand die et weet?
Dat komt omdat je de phpmyadmin van de site gebruikt ze willen niet dat jij daar dingen aan gaat veranderen dus daarom heb je geen rechten!
Mijn vraag is hoe krijg ik zown database bestand ofzo staat er nergens een uitleg op een site ofzo?
Zij zijn de gene die bepalen of jij een database mag maken of niet!
http://www.wyger.nl/
Daar heb ik net een host aangemaakt maar er staat volgens mij dat ie het ondersteund of niet 8-)
Daar heb ik net een host aangemaakt maar er staat volgens mij dat ie het ondersteund of niet 8-)
ik heb het al gevonden.. Bedankt voor alles :)
phpMyAdmin , en moet nu een table aanmaken?
Ik heb al wel een database maar nu moet ik een table maken.. ik wil graag een poll op mn site zetten moet ik dat dan via die tabel doen? of is die tabel ergens anders voor?