database met plaatjes/filmfragmenten
spooky
15/12/2006 11:51:00hoi ik heb een vraag, ik probeer een database te maken waarbij bv leden hun gegevens en foto en filmpje kunnen plaatsen.
de plaatjes en filmpjes moeten dus in een map terecht komen op de server, het probleem is moet ik handmatig allemaal mapjes voor elk nieuw lid maken of kan php met een bepaald commando nieuw mappen maken? (stel dat er duizenden leden zijn, moet ik van te voren duizenden mapjes aanmaken!)
de plaatjes en filmpjes moeten dus in een map terecht komen op de server, het probleem is moet ik handmatig allemaal mapjes voor elk nieuw lid maken of kan php met een bepaald commando nieuw mappen maken? (stel dat er duizenden leden zijn, moet ik van te voren duizenden mapjes aanmaken!)
PHP hulp
19/11/2024 09:29:10Jan Koehoorn
15/12/2006 11:55:00Je hebt helemaal geen submappen nodig. Als iemand een plaatje uploadt, koppel je gewoon zijn user_id aan het plaatje en die gegevens zet je in je database.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
Jurgen assaasas
15/12/2006 12:18:00Evt als je wel met supmappen werkt zou je een na het registreren jou leden moeten activeren. Als jij hem activeert. Zou je een submap moeten maken. Mkdir() maakt de directory dit koppel je vervolgens aan zijn of haar id.
Arjan Kapteijn
15/12/2006 12:53:00Gooi alle afbeeldingen in één map, en rename de foto's met iets als bijv. een nummeriek ID. Dat ID schrijf je weg in de database, samen met het userID van de gebruiker en klaar ben je,