database met plaatjes/filmfragmenten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Spooky

spooky

15/12/2006 11:51:00
Quote Anchor link
hoi ik heb een vraag, ik probeer een database te maken waarbij bv leden hun gegevens en foto en filmpje kunnen plaatsen.
de plaatjes en filmpjes moeten dus in een map terecht komen op de server, het probleem is moet ik handmatig allemaal mapjes voor elk nieuw lid maken of kan php met een bepaald commando nieuw mappen maken? (stel dat er duizenden leden zijn, moet ik van te voren duizenden mapjes aanmaken!)

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 09:29:10

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/12/2006 11:55:00
Quote Anchor link
Je hebt helemaal geen submappen nodig. Als iemand een plaatje uploadt, koppel je gewoon zijn user_id aan het plaatje en die gegevens zet je in je database.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

15/12/2006 12:18:00
Quote Anchor link
Evt als je wel met supmappen werkt zou je een na het registreren jou leden moeten activeren. Als jij hem activeert. Zou je een submap moeten maken. Mkdir() maakt de directory dit koppel je vervolgens aan zijn of haar id.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/12/2006 12:53:00
Quote Anchor link
Gooi alle afbeeldingen in één map, en rename de foto's met iets als bijv. een nummeriek ID. Dat ID schrijf je weg in de database, samen met het userID van de gebruiker en klaar ben je,

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.