Database of sessions

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gertjan Tjakkes

Gertjan Tjakkes

11/07/2006 21:26:00
Quote Anchor link
Ik wil site met login. Kan ik beter session script nemen of gewoon via database, wat is het veiligste.

alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 14:51:57

Erik Rijk

Erik Rijk

11/07/2006 21:27:00
Quote Anchor link
allebei :)

Cyberboy fdsafds

Cyberboy fdsafds

13/07/2006 11:30:00
Quote Anchor link
Als diegene inlogt vergelijk je zijn gegevens met de gegevens in de db:) en dan zet je het in een sessie en die vergelijk je iedere pagina weer met de db...... Dat moet veilig zijn geloof ik (en anders zet je in de db wel ip adres is ingelogd en zet je dat ook in een sessie zodat de sessie niet meer gestolen kan worden)

Toine vd P

Toine vd P

13/07/2006 12:38:00
Quote Anchor link
Je kunt het met alleen een sessie variabek doen
door b.v. in elke pagina bovenin ee ninclude naar beveiliging,.php te doen ofzo, waar niets meer instaat dan iets als

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
session_start();
if (!isset($_SESSION['online']))
  {

header("location:inmloggen.php");
  exit();
  }

?>

Waar $_SESSION['online'] geset wordt in je inlogscript

Groetjes!

( p.s. je kunt alsnog in je database een velde online maken waar 1 en 0 de waarden zijn., handig voor bijvoorbeeld een overaicht van actieve leden/bezoekers. Dan krijg je dus gewoon een kwerie met WHERE online = 1. )

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.