Database of sessions
Gertjan Tjakkes
11/07/2006 21:26:00Ik wil site met login. Kan ik beter session script nemen of gewoon via database, wat is het veiligste.
alvast bedankt
alvast bedankt
PHP hulp
10/01/2025 14:51:57Erik Rijk
11/07/2006 21:27:00Cyberboy fdsafds
13/07/2006 11:30:00Als diegene inlogt vergelijk je zijn gegevens met de gegevens in de db:) en dan zet je het in een sessie en die vergelijk je iedere pagina weer met de db...... Dat moet veilig zijn geloof ik (en anders zet je in de db wel ip adres is ingelogd en zet je dat ook in een sessie zodat de sessie niet meer gestolen kan worden)
Toine vd P
13/07/2006 12:38:00Je kunt het met alleen een sessie variabek doen
door b.v. in elke pagina bovenin ee ninclude naar beveiliging,.php te doen ofzo, waar niets meer instaat dan iets als
Waar $_SESSION['online'] geset wordt in je inlogscript
Groetjes!
( p.s. je kunt alsnog in je database een velde online maken waar 1 en 0 de waarden zijn., handig voor bijvoorbeeld een overaicht van actieve leden/bezoekers. Dan krijg je dus gewoon een kwerie met WHERE online = 1. )
door b.v. in elke pagina bovenin ee ninclude naar beveiliging,.php te doen ofzo, waar niets meer instaat dan iets als
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
session_start();
if (!isset($_SESSION['online']))
{
header("location:inmloggen.php");
exit();
}
?>
session_start();
if (!isset($_SESSION['online']))
{
header("location:inmloggen.php");
exit();
}
?>
Waar $_SESSION['online'] geset wordt in je inlogscript
Groetjes!
( p.s. je kunt alsnog in je database een velde online maken waar 1 en 0 de waarden zijn., handig voor bijvoorbeeld een overaicht van actieve leden/bezoekers. Dan krijg je dus gewoon een kwerie met WHERE online = 1. )