Database ontwerp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martijn Aikema

Martijn Aikema

29/03/2009 21:58:00
Quote Anchor link
Ik heb een database-ontwerp gemaakt voor een website die ik wil bouwen. Wanneer ik echter het ontwerp invoer in DeZign dan geeft het programma een inconsistentie aan.

Naar mijn mening heb ik echter het ontwerp goed staan. Het programma zegt echter dat ik de volgende attributen moeten toevoegen aan de entiteit "Bestelspecificatie":

* klantnummer
* categorienummer

Daarnaast geeft DeZign aan dat "klantnummer" moet worden toegevoegd aan "Factuur".

Klopt het dat mijn ontwerp correct is? Of moet ik inderdaad de genoemde attributen nog toevoegen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Screenshot:
Afbeelding

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 04:13:25

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

29/03/2009 22:10:00
Quote Anchor link
Hij is nog niet helemaal goed. Met name in de bedragen zitten nog wat dingen. Je slaat per regel het bedrag niet op in bestelspecificatie. Dit gaat in de toekomst tot inconsistentie leiden omdat prijzen aangepast worden. Of je moet de prijs opslaan per regel of, de begin van de prijs van het artikel aangeven met een datum.

Totaalbedrag per factuur opslaan is niet nodig. berekende items sla je niet op. Adressen slaan we niet op in de klant tabel maar in een adressen tabel (klanten verhuizen namelijk dus weer met begin en einddatum)

Verder denk ik dat het nog wel genormaliseerder kan omdat je eigenlijk koppeltabellen gebruikt terwijl er wel veel op veel relaties zijn

Martijn Aikema

Martijn Aikema

29/03/2009 23:01:00
Quote Anchor link
Ik zal hem inderdaad nog iets aanpassen op basis van bovenstaande opmerkingen.

Wat bedoel je precies met je laatste opmerking? Ik heb namelijk juist geleerd dat je bij veel-op-veel relaties gebruik moet maken van koppeltabellen.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

29/03/2009 23:33:00
Quote Anchor link
..eigenlijk .. zou moeten zijn ..eigenlijk geen...

- -

- -

30/03/2009 08:38:00
Quote Anchor link
en kan een klant niet meerdere reviews geven..?

Martijn Aikema

Martijn Aikema

30/03/2009 09:24:00
Quote Anchor link
Op welke veel-op-veel relaties doel je dan? Waarschijnlijk bedoel je o.a. de relatie tussen artikel en categorie? Ik heb bewust gekozen voor een 1 op veel relatie (een artikel komt slechts in 1 categorie voor).

Ik heb dit doorbesproken met de persoon die de webwinkel wil gaan beheren. Deze geeft inderdaad aan dat het een 1 op veel relatie is. Of is je advies om hier toch een koppeltabel te gebruiken voor het geval dat in de toekomst het wel nodig is om een artikel in meerdere categorien onder te brengen?

En op welke plaatsen zouden er nog meer koppeltabellen moeten worden gebruikt?

De reviews wil ik in eerste instantie alleen doen op basis van de website en niet op productniveau. De producten die worden verkocht zijn namelijk allen handgemaakt en uniek. Een klant kan in dat geval dus inderdaad maar 1 review schrijven.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Aikema

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.