Database ontwerp
Naar mijn mening heb ik echter het ontwerp goed staan. Het programma zegt echter dat ik de volgende attributen moeten toevoegen aan de entiteit "Bestelspecificatie":
* klantnummer
* categorienummer
Daarnaast geeft DeZign aan dat "klantnummer" moet worden toegevoegd aan "Factuur".
Klopt het dat mijn ontwerp correct is? Of moet ik inderdaad de genoemde attributen nog toevoegen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Screenshot:
Totaalbedrag per factuur opslaan is niet nodig. berekende items sla je niet op. Adressen slaan we niet op in de klant tabel maar in een adressen tabel (klanten verhuizen namelijk dus weer met begin en einddatum)
Verder denk ik dat het nog wel genormaliseerder kan omdat je eigenlijk koppeltabellen gebruikt terwijl er wel veel op veel relaties zijn
Wat bedoel je precies met je laatste opmerking? Ik heb namelijk juist geleerd dat je bij veel-op-veel relaties gebruik moet maken van koppeltabellen.
..eigenlijk .. zou moeten zijn ..eigenlijk geen...
en kan een klant niet meerdere reviews geven..?
Ik heb dit doorbesproken met de persoon die de webwinkel wil gaan beheren. Deze geeft inderdaad aan dat het een 1 op veel relatie is. Of is je advies om hier toch een koppeltabel te gebruiken voor het geval dat in de toekomst het wel nodig is om een artikel in meerdere categorien onder te brengen?
En op welke plaatsen zouden er nog meer koppeltabellen moeten worden gebruikt?
De reviews wil ik in eerste instantie alleen doen op basis van de website en niet op productniveau. De producten die worden verkocht zijn namelijk allen handgemaakt en uniek. Een klant kan in dat geval dus inderdaad maar 1 review schrijven.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Aikema