Database overzetten
Ik ben op het moment bezig met het overzetten van een MYSQL database naar een andere server.. Nu is de database wat aan de grote kant en vroeg ik me af hoe ik dit het best kon doen.. Ik las ergens anders dat je met een programma genoemd "7-zip" heel makkelijk de database kan opsplitsen en zo deel voor deel kan uploaden.. Jammer genoeg lukt mij dit niet, logisch lijkt me, want het opsplitsen houdt er geen rekening mee of de regel wel helemaal is afgesloten.
Naja iemand wat tips voor mij? Of mag ik handmatig een 200MB grote database stuk voor stuk gaan uploaden? :P
Waarschijnlijk zinloze moeite omdat je mysql nooit zo snel krijgt dat hij 200mb kan inlezen in een redelijke tijd.
Ingepakt is hij maar 16 MB. Maakt dat een verschil?
Volgens mij is dat nog veel te groot zal wel in stukken worden.
je kan ook ergens in je ftp je database ublouden maar dan moet je eerst ff goed kijken hoe het genoemt word dan moet je het hernoemen wat ook in de ftp staat dan moet het wel lukken
jordi:
je kan ook ergens in je ftp je database ublouden maar dan moet je eerst ff goed kijken hoe het genoemt word dan moet je het hernoemen wat ook in de ftp staat dan moet het wel lukken
?? verklaar je nader in het Nederlands. Dus met zinnen enzo..
Maar programma's als Navicat kunnen synchroniseren is dus ook het proberen waard.
Klinkt interessant.. Ga ik zeker even uitproberen, bedankt :)
200 mb exporteren zal wel erg lang duren...
Arjan:
200 mb exporteren zal wel erg lang duren...
Valt wel mee maar importeren....
en via ftp de database direct in de goede map plaatsen is erg lastig. waarschijnlijk heb je geen eens rechten op die map. maar als het je eigen server is. dan is het zeker aan te raden op dat te proberen.
Ow dat bedoelde Jordi
Naja ik wou het eigenlijk via Shell Acces doen. Gewoon bestand uploaden en dan via SSH importeren.. Dan is het zo gedaan.. Maarja mijn host heeft SSH niet standaard aanstaan en op Zondag zijn ze niet bereikbaar dus zou ik tot morgen moeten wachten.. Daar heb ik geen zin in dus nu het programma/scriptje "Bigdump" gedownload en op mijn server gezet, die zorgt er op de een of andere manier voor dat er geen timeouts ontstaan tijdens het importeren naar de database. Erg handig, op het moment van tikken heeft hij al meer dan 60MB van de 110MB geimporteerd, nadat ik hem 20 minuten geleden aan heb gezet.
Na het importeren gaf het forum sommige karakters verkeerd weer.. Dus heb ik de tekenset van iso-8859-1 verandert in utf-8 en toen zag het er wel allemaal goed uit.. Nu was ik net een profiel aan het bekijken en zag ik dat het een é omvormde tot "鼯i>" toen ik de tekenset in de browser veranderde naar iso-8859-1 en toen werkte het wel weer, maar zijn die andere karakters weer scheel.
Wat kan ik nu het beste doen?
str_replace eroverheen?
Dat wil ik best doen, als jij me uit kan leggen hoe ;)