Database rij kopieren
VB:
id=1 - Merk=test - Type=Test2
id=2 - Merk=woe - Type=woe2
OF
id=1 - Merk=test - Type=test2
id=2 - Merk=test - Type=test2
?
Quote:
Mijn mond houden? Ja dááág! Omdat een snotaap denkt dat ie het beter weet? Die is gek!
Zeg het neit graag maar :
+1 (en er zijn hier weinig mensen die het beter weten dan frank wat SQL en databases betreft)
Ik zeg ook zeker niet dat ik het beter weet dan Frank, alleen is het in dit geval niet erg, en als het wel erg is kom ik daar later wel achter, maar nu heb ik dit nodig
edit: Voor meer informatie over die query kijk je in de MySQL handleiding.
Alleen als je straks tegen problemen aanloopt, bedenk dan dat het wel eens door je datamodel zou kunnen komen en kijk dan even terug naar dit topic voordat je met hangende pootjes om een oplossing komt vragen.
Dus nog een laatste poging ook al vind je het niet leuk om te horen: je datamodel is fout. Dat maakt veel uit aangezien je datamodel de hele basis van je systeem is. Als jij niet wilt dat je in de toekomst ineens met een corrupte database komt te zitten waar je niets meer mee kunt, raad ik je aan om daar nu iets aan te doen. De oplossing: normaliseren!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
kenzo schreef op 06.02.2008 16:39:
snik snotter snik...maar nu heb ik dit nodig
Nee, jij hebt dit nu helemaal niet nodig, jij hebt een goed datamodel nodig. En een (nieuwe?) bril om te lezen en een schop voor je kont om wakker te worden.
Good luck, ik geef het op. Zonder goed datamodel hoef je van mij geen hulp en tips meer te verwachten, daar doe je toch niks mee. Zonde van de tijd en energie die ik er aan besteed.
VB:
OF
id=2 - Merk=test - Type=test2
?
Maar ga nou eens normaliseren, dan zie je dat direct!
Wat is het verschil tussen deze 2?
OF
id=2 - Merk=test - Type=test22
(bij die laatste test22 is de hele rij hetzelfde, alleen is hier de kleur anders)
Ik ga me bezig houden met optimaliseren, maar het kan er bij mij niet in dat dit zorgt voor fouten.
Als ik 2x hele andere waardes had gebruikt was er ook niets fout aan geweest.
Overigens ga je niet 'optimaliseren' maar 'normaliseren'. Hoewel dat in zekere zin ook een vorm van optimalisatie is, is het vele malen belangrijker...