Database rij kopieren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Kenzo

kenzo

06/02/2008 16:35:00
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen 2 dezelfde advertenties, en 2 verschillende advertenties.

VB:

id=1 - Merk=test - Type=Test2
id=2 - Merk=woe - Type=woe2

OF

id=1 - Merk=test - Type=test2
id=2 - Merk=test - Type=test2

?

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 18:54:15

Jacco Engel

Jacco Engel

06/02/2008 16:37:00
Quote Anchor link
Quote:
Mijn mond houden? Ja dááág! Omdat een snotaap denkt dat ie het beter weet? Die is gek!

Zeg het neit graag maar :

+1 (en er zijn hier weinig mensen die het beter weten dan frank wat SQL en databases betreft)

Kenzo

kenzo

06/02/2008 16:39:00
Quote Anchor link
Ik zeg ook zeker niet dat ik het beter weet dan Frank, alleen is het in dit geval niet erg, en als het wel erg is kom ik daar later wel achter, maar nu heb ik dit nodig

Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 16:45:00
Quote Anchor link
Goed succes ermee dan. De query heb je, enkel een kwestie van alle kolomnamen behalve de kolom 'id' invullen en klaar ben je...

edit: Voor meer informatie over die query kijk je in de MySQL handleiding.

Alleen als je straks tegen problemen aanloopt, bedenk dan dat het wel eens door je datamodel zou kunnen komen en kijk dan even terug naar dit topic voordat je met hangende pootjes om een oplossing komt vragen.

Dus nog een laatste poging ook al vind je het niet leuk om te horen: je datamodel is fout. Dat maakt veel uit aangezien je datamodel de hele basis van je systeem is. Als jij niet wilt dat je in de toekomst ineens met een corrupte database komt te zitten waar je niets meer mee kunt, raad ik je aan om daar nu iets aan te doen. De oplossing: normaliseren!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Frank -

Frank -

06/02/2008 16:45:00
Quote Anchor link
kenzo schreef op 06.02.2008 16:39:
maar nu heb ik dit nodig
snik snotter snik...

Nee, jij hebt dit nu helemaal niet nodig, jij hebt een goed datamodel nodig. En een (nieuwe?) bril om te lezen en een schop voor je kont om wakker te worden.

Good luck, ik geef het op. Zonder goed datamodel hoef je van mij geen hulp en tips meer te verwachten, daar doe je toch niks mee. Zonde van de tijd en energie die ik er aan besteed.

Kenzo

kenzo

06/02/2008 16:51:00
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen 2 dezelfde advertenties, en 2 verschillende advertenties.

VB:

OF

id=2 - Merk=test - Type=test2

?

Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 16:54:00
Quote Anchor link
Dat in je tweede voorbeeld het record met id=2 compleet overbodig is misschien? Je hebt immers precies dezelfde informatie al in het record met id=1 zitten, dus waarom nog een keer opslaan?!

Maar ga nou eens normaliseren, dan zie je dat direct!

Kenzo

kenzo

06/02/2008 16:56:00
Quote Anchor link
Jah, ga ik doen, maar dan doe ik het anders.

Wat is het verschil tussen deze 2?

OF

id=2 - Merk=test - Type=test22

(bij die laatste test22 is de hele rij hetzelfde, alleen is hier de kleur anders)

Ik ga me bezig houden met optimaliseren, maar het kan er bij mij niet in dat dit zorgt voor fouten.

Als ik 2x hele andere waardes had gebruikt was er ook niets fout aan geweest.

Joren de Wit

Joren de Wit

06/02/2008 16:59:00
Quote Anchor link
En nu staat het merk 'test' toch nog steeds dubbel in je tabel? In jouw geval hoor je dan een aparte tabel met merken te hebben en sla je in deze tabel enkel het id van het betreffende merk op.

Overigens ga je niet 'optimaliseren' maar 'normaliseren'. Hoewel dat in zekere zin ook een vorm van optimalisatie is, is het vele malen belangrijker...

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.