Database structuur opzetten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robin

Robin

08/01/2010 10:58:00
Quote Anchor link
Hallo PHPhulper's,

Even een vraag aan alle mensen die hier betrekking tot hebben, hoe zetten jullie meestal een database structuur op? En dan heb ik het over de kolommen die allemaal toe worden gevoegd en de type's hiervan
Werken jullie dit uit op papier/in een applicatie of doe je dit met de losse hand?

Meestal wanneer ik een database opzet (heb nog niet echt grote database's ontworpen) werk ik het eerst uit in word (alle vereiste kolommen etc.)
So, how do you do it?

Ben benieuwd..

PS: Is gewoon een vraag uit belangstelling

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 20:11:34

TJVB tvb

TJVB tvb

08/01/2010 11:05:00
Quote Anchor link
Er zijn allerlei tools om databases op te zetten. Maar het belangrijkste is dat je weet hoe je moet normaliseren. Dan kun je het doen met de tools die jij handig/prettig vindt.

Tutorial die hier staat: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/150/

Robin

Robin

08/01/2010 11:07:00
Quote Anchor link
@TJVB, thanks voor de tip zal er eens naar kijken!

Maar me hoofdzakelijke vraag was eigenlijk hoe _jij_ een database structuur opzet, gewoon uit nieuwschierigheid.

Mr.Moe

Mr.Moe

08/01/2010 11:09:00
Quote Anchor link
Ik zet een DB meestal op aan de hand van boven vermelde tutorial. Normaliseren is echt een must, anders kom je later in de problemen.

Ook de MySQL Workbench is een aanrader, hiermee kan je je DB vooraf uit tekenen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Moe

TJVB tvb

TJVB tvb

08/01/2010 11:33:00
Quote Anchor link
Het ligt er bij mij aan hoe uitgebreid het wordt. Soms teken ik het gewoon op papier even uit.

Andere keren pak ik er een tool bij. Ik gebruik zelf vaak Enterprise Architect, maar dat is niet bepaald gratis te noemen.
Vaak heb ik een classen diagram waarvan objecten opgeslagen moeten worden in de database. Dit pak ik dan als basis en ga ik verder normaliseren.

Hendel Berg

Hendel Berg

08/01/2010 11:40:00
Quote Anchor link
Ik begin door op papier te zetten wat ik wil opslaan in de database. Meestal doe ik dit direct gerangschikt in enkele hoofdgroepen. Aan de hand hiervan teken ik de database vervolgens uit in DBDesigner 4. Door vooraf helder te hebben wat je precies wilt opslaan, gaat het normaliseren een stuk sneller en eenvoudiger.

Nick B

Nick B

08/01/2010 11:40:00
Quote Anchor link
ik sluit me aan bij Mr.Moe, zonder normaliseren krijg je een database die niet goed is, kans op dubbele gegevens e.d. en tevens gebruik ik sinds 2 weken ook WOrkbench en dat is echt een aanrader ;) werkt heerlijk en is gratis ;)

Mr.Moe

Mr.Moe

08/01/2010 11:53:00
Quote Anchor link
@HendelBerg: Die DBDesigner ziet er wel mooi uit, die ga ik ook eens gebruiken in de toekomst.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.