database tabel leeg
heeft iemand daar een script voor?
SQL Beginnershandleiding en een beetje PHP kennis heb je dat zo gedaan. Bekijk ook deze tutorial eens.
En als je het nu eerst eens zelf probeert? Met de En probeer het eens uit in phpMyAdmin... dan zie je de query ook, kopieer die (verwijder de ` even) en dat is de opdracht die je de database mag geven vanuit PHP.
maar ik wou een script die direct ALLE records verwijderd
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door bas
De query van Frank haalt heel de leeg. Dus ALLE records.
bas schreef op 02.03.2009 19:48:
En wat is dan het verschil tussen het verwijderen van alle records en het verwijderen van alle records? Snap je zelf wel waar je mee bezig bent? Je stelt hier hele rare vragen.Dat weet ik ook nog wel dat je een DELETE FROM tabelnaam code in kan voegen
pgFrank schreef op 02.03.2009 20:00:
bas schreef op 02.03.2009 19:48:
En wat is dan het verschil tussen het verwijderen van alle records en het verwijderen van alle records? Snap je zelf wel waar je mee bezig bent? Je stelt hier hele rare vragen.Dat weet ik ook nog wel dat je een DELETE FROM tabelnaam code in kan voegen
Volgens mij telt MySQL met de id's van auto_increments verder met DELETE en doet ie dat met EMPTY niet...
Komt bij dat je helemaal niet wilt hebben dat nummers opnieuw worden uitgegeven, daar kunnen alleen maar ongelukken van komen. Je maakt er backups mee waardeloos... Weer typisch zo'n probleem die duidt op weinig ervaring. Maak je niet druk om id's, dat doet de database voor jou.
Edit:
In PostgreSQL loopt een BIGINT van -9223372036854775808 tot 9223372036854775807. Mocht dat niet genoeg zijn, kun je een NUMERIC gebruiken, die kent helemaal geen beperkingen. Ga maar eens uitrekenen hoeveel records je per seconde moet aanmaken om binnen 10 jaar vol te zitten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
TRUNCATE table
Wil je over 100 jaar tegen de beperking van een BIGINT aanlopen, zul je 2.922.710.230,5 records per seconde moeten toevoegen. Succes.
Mmm dan ben je wel flink aan het spammen ja :mrgreen: