Database verwerken in website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Walter

Walter

13/11/2004 20:20:00
Quote Anchor link
Beste lezers, bezoekers van deze site.

Ik heb een database gemaakt in MSAcces, uit deze database wil ik graag informatie versturen naar een website, waarop deze informatie moet zijn te raadplegen (niet te bewerken).

Ik heb van mensen gehoord dat ik dit het beste met php kan doen. Laat ik nu absoluut 0 kennis hebben van php en van hoe ik dit kan laten werken. Ik heb verschillende sites gebouwd in html, een database maken kan ik ook. Maar het koppelen van een database aan een site gaat mij boven de pet.

Zijn er mensen die mij hiermee (op weg) kunnen helpen? Het is trouwens niet de bedoeling dat alle gegevens uit de database worden verzonden naar het internet.

Ik hoop op veel reacties.

Groeten,

Walter

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 08:36:20

Baken

Baken

13/11/2004 21:10:00
Quote Anchor link
Walter,
Je kunt het beste je database dan in MySQL zetten. Je kunt dan vannuit PHP informatie opvragen uit de mysql database.

Je kunt de zelfde query's maken met mysql als met access (wellicht moet je hier wel een wat aan aanpassen).

Op de website zijn genoeg tutorials te vinden over een database maken, en gegevens uit een database halen met behulp van PHP.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.