Database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy Uijting

Roy Uijting

22/06/2008 16:13:00
Quote Anchor link
Ik had een vraagje. Als ik een nummer invoer in een <input dan wil ik automatisch informatie krijgen uit de database welke naam daarbij hoort. Dus als je 7 cijfers in moet voeren en je hebt al 3 cijfers ingevoerd bijvoorbeeld: 375

dat je dan alle namen krijgt te zien met de cijfers 375.. als je dan de 4 erachter zet, dat je dan alle namen krijgt te zien met de cijfers 3754 totdat je er 7 ingevoerd hebt en er 1 overblijft.

Ik heb het al helemaal in mijn hoofd, alleen ik weet niet in hoeverre dit php is? Heeft dit ook een naam waar ik makkelijk op kan zoeken in google?

alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 06:11:14

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

22/06/2008 16:27:00
Quote Anchor link
wil je het realtime of pas na het drukken op een knop, uit je verhaal maak ik op het eerste, maar dan zou je met ajax moeten gaan werken of een onchange.

Roy Uijting

Roy Uijting

22/06/2008 16:29:00
Quote Anchor link
Ja ik zat ook al te kijken bij ajax, ik denk dat ik dan genoeg weet. Bedankt

Joren de Wit

Joren de Wit

22/06/2008 17:00:00
Quote Anchor link
Live zoeken in namenlijst

Dit is niet precies wat je zoekt, maar het principe komt op hetzelfde neer. De gebruiker vult een waarde in en uit de database worden matchende gegevens gehaald.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.