Databaseontwerp WK poule

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Gerhard l

gerhard l

14/06/2012 09:46:09
Quote Anchor link
Dat mag, altijd interessant. Capaciteit is inderdaad een goede, maar nu niet van toepassing voor mij. En voor uitslagen heb je inderdaad wel alle doelpunten nodig.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 07:14:33

Jeroen Jansen

Jeroen Jansen

14/06/2012 10:11:12
Quote Anchor link
Wel wat uitgebreider dan alleen de poule/wedstrijden. Is globaal de structuur die ik dus gebruik voor mijn eigen voetbal-website waarin ik al wel rekening hield met meerdere teams/competities/landen. Ook zitten er tabellen bij voor het bijhouden van een toto.

accommodatie
accommodatie_id
accommodatie_naam
accommodatie_opening

capaciteit
capaciteit_id
capaciteit_accommodatie
capaciteit_aantal
capaciteit_datumbegin
capaciteit_datumeind

adres
adres_id
adres_categorie
adres_wie
adres_straat
adres_huisnummer
adres_huisletter
adres_huisnummertoevoeging
adres_huisnummeraanduiding
adres_locatieomschrijving
adres_postcode
adres_plaats
adres_land

bond
bond_id
bond_naam_volledig
bond_naam_weergave
bond_landid
bond_datumoprichting

categorie
categorie_id
categorie_omschrijving

club
club_id
club_naam
club_naamsortering
club_datumoprichting
club_plaats
club_land
club_accommodatie

clubstraf
clubstraf_id
clubstraf_seizoen
clubstraf_wedstrijd
clubstraf_team
clubstraf_minpunten
clubstraf_reden

competitie
competitie_id
competitie_omschrijving
competitie_bondid
competitie_type

competitieseizoen
competitieseizoen_id
competitieseizoen_seizoen
competitieseizoen_competitie

contact
contact_id
contact_categoriewat
contact_categoriewie
contact_wie
contact_omschrijving
contact_geldig

contract
contract_id
contract_persoon
contract_club
contract_begindatum
contract_einddatum
contract_huur

foto
foto_id
foto_wie
foto_url

gebeurtenis
gebeurtenis_id
gebeurtenis_wedstrijdid
gebeurtenis_gebeurtenistypeid
gebeurtenis_positieid
gebeurtenis_teamid
gebeurtenis_persoon1
gebeurtenis_persoon2
gebeurtenis_minuut
gebeurtenis_volgorde
gebeurtenis_scorethuis
gebeurtenis_scoreuit

gebeurtenistype
gebeurtenistype_id
gebeurtenistype_omschrijving

indeling
indeling_id
indeling_seizoenid
indeling_teamid
indeling_positie
indeling_voorkeurstijd

land
land_id
land_naam
land_isonummer
land_iso2
land_iso3
land_fifa
land_ioc

logo
logo_id
logo_wat
logo_wie
logo_bestandsnaam

nationaliteit
nationaliteit_id
nationaliteit_persoon
nationaliteit_land

persoon
persoon_id
persoon_naam
persoon_voorvoegsel
persoon_voornaam
persoon_geboortedatum
persoon_geboorteplaats
persoon_landid
persoon_overlijdensdatum

positie
positie_id
positie_omschrijving
positie_afkorting
positie_afbeeldingid

seizoen
seizoen_id
seizoen_omschrijving
seizoen_datumbegin
seizoen_datumeind

selectie
selectie_id
selectie_seizoen
selectie_team
selectie_persoon

team
team_id
team_club
team_elftal

toto
toto_id
toto_omschrijving

totowedstrijd
totowedstrijd_id
totowedstrijd_wedstrijd
totowedstrijd_toto

uitslag
uitslag_id
uitslag_wedstrijd
uitslag_thuis_45
uitslag_uit_45
uitslag_thuis_90
uitslag_uit_90
uitslag_thuis_105
uitslag_uit_105
uitslag_thuis_120
uitslag_uit_120
uitslag_thuis_penalty
uitslag_uit_penalty

voorspelling
voorspelling_id
voorspelling_speler
voorspelling_totowedstrijd
voorspelling_thuis
voorspelling_uit

wedstrijd
wedstrijd_id
wedstrijd_soort
wedstrijd_seizoen
wedstrijd_ronde
wedstrijd_datum
wedstrijd_accommodatie
wedstrijd_thuisteam
wedstrijd_uitteam
wedstrijd_toeschouwers
wedstrijd_afgelast

wedstrijdsoort
wedstrijdsoort_id
wedstrijdsoort_omschrijving
Gewijzigd op 14/06/2012 10:13:58 door Jeroen Jansen

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/06/2012 13:43:22
Quote Anchor link
Waarom een aparte tabel voor de uitslagen, dat is een overbodige 1 op 1 relatie met de wedstrijden.

Jeroen Jansen

Jeroen Jansen

14/06/2012 14:04:09
Quote Anchor link
@Ger Dat heb ik gedaan omdat niet elke wedstrijd een uitslag heeft (nog niet gespeeld, afgelast, uitgesteld) en ik het dan handiger vind om het in een aparte tabel te hebben staan (ook al is het dan misschien niet nodig)

Erwin H

Erwin H

14/06/2012 14:20:08
Quote Anchor link
Maar dan kan je die uitslag nog verder normaliseren, waardoor het zelfs nog een beetje nut heeft. Nu heb je uitslag 45, 90, 115, 120, penalties staan. Als je nu een extra veld hebt (zeg minuten) dan heb je alleen nog uit en thuis nodig en kan je meerdere records per wedstrijd hebben. Nu heb je voor verreweg de meeste wedstrijden een aantal lege velden (115, 120, penalties komen niet vaak voor).

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/06/2012 14:35:32
Quote Anchor link
@Jeroen,
Dat vermoeden had ik al maar strikt genomen is 'handiger' geen goed argument voor een 1 op 1 relatie tussen 2 tabellen. Het punt is dat je een extra join in de query krijgt, en dat kost perfomance.

Jeroen Jansen

Jeroen Jansen

15/06/2012 10:36:37
Quote Anchor link
@Erwin: Dat is inderdaad nog wat netter. Heb nu twee tabellen toegevoegd:
score
score_id
score_wat
score_wedstrijd
score_thuis
score_uit

scoretype
scoretype_id
score_omschrijving

waarbij ik in scoretype dan 45, 90, 105, 120 en penalties heb opgenomen
Gewijzigd op 15/06/2012 10:37:08 door Jeroen Jansen

Gerhard l

gerhard l

15/06/2012 14:18:46
Quote Anchor link
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben, in de startpost vind je mijn databaseontwerp (nederlandse versie), nu heb ik een vraag over een query, wat is de beste manier om de gewonnen wedstrijden op te halen? Ik heb het volgende maar ik heb het idee dat het korter kan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
(
    SELECT
        COUNT(matches.match_id)
    FROM
        matches
    WHERE(
        matches.team_id_home = t.team_id
    AND (
        SELECT COUNT(goals.goal_id)
        FROM    
            goals
        WHERE
            matches.match_id = goals.match_id
        AND
            goals.team_id = matches.team_id_home
        ) > (
        SELECT
            COUNT(goals.goal_id)
        FROM
            goals
        WHERE
        AND
            goals.team_id = matches.team_id_away
        )
    ) OR (
        matches.team_id_away = t.team_id
    AND (
        SELECT
            COUNT(goals.goal_id)
        FROM    
            goals
        WHERE
        AND
            goals.team_id = matches.team_id_home
        ) < (
        SELECT
            COUNT(goals.goal_id)
        FROM
            goals
        WHERE
        AND
            goals.team_id = matches.team_id_away
        )
    )        
) AS gewonnen_wedstrijden
Gewijzigd op 15/06/2012 14:20:51 door gerhard l

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/06/2012 14:50:21
Quote Anchor link
Ik denk wel dat het wat korter kan, maar eerst even een vraag c.q opmerking:
Nu wil je het aantal gelijke spelen bepalen hoe maak jij het verschil tussen een 0-0 wedstrijd en een wedstrijd die nog niet is gespeeld?

Overigens zal bovenstaande query een foutmelding opleveren want je bent vergeten te joinen.

Jeroen Jansen

Jeroen Jansen

15/06/2012 14:57:04
Quote Anchor link
Ik heb het maken van de stand afgehandeld in PHP en niet SQL.
Ik haal eerst (per team van de poule) alle wedstrijden in de betreffende poule op. Vervolgens loop ik de wedstrijden door en verhoog per wedstrijd de tellers voor winst/verlies/gelijk (afhankelijk van resultaat) en ook het doelsaldo houdt ik dan bij.

Deze schrijf ik weg in een array die ik vervolgens sorteer op punten, wedstrijden, doelsaldo en naam.

Gerhard l

gerhard l

15/06/2012 14:57:58
Quote Anchor link
@Ger ik krijg geen foutmelding omdat ik niet de hele sql code heb geplakt hier. En over je vraag, ik zou kunnen opvragen:
Code (php)
1
WHERE datum_van_wedstrijd + bepaald_aantal_minuten < now()

Maar omdat een wedstrijd natuurlijk ook gestaakt kan worden, of langer doorgaat dan gepland zou ik denk ik beter een veld bij matches kunnen maken met finished 0 of 1.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/06/2012 16:10:46
Quote Anchor link
Moet het even uit mijn hoofd doen, maar dit is zoals ik het opgelost heb:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
SELECT t.team_id, t.team_name,
    SUM(m.points) total,
    SUM(m.goals_scored) gls_for,
    SUM(m.goals_against) gls_against, COUNT(*) matchesplayed,
    SUM(m.won) matches_won, SUM(m.draw) matches_draw,
    SUM(m.lost) matches_lost
FROM teams t
LEFT JOIN
    (SELECT match_id, home_id team_id
        (CASE WHEN home_score > away_score THEN 3
        WHEN home_score = away_score THEN 1
        ELSE 0 END) points,
        IF(home_score > away_score, 1, 0) won,
        IF(home_score = away_score, 1, 0) draw,
        IF(home_score < away_score, 1, 0) lost,
        home_score goals_scored,
        away_score goals_against
    FROM matches
    WHERE home_score IS NOT NULL
    UNION
    SELECT match_id, away_id team_id
        (CASE WHEN home_score < away_score THEN 3
        WHEN home_score = away_score THEN 1
        ELSE 0 END) points,
        IF(home_score < away_score, 1, 0) won,
        IF(home_score = away_score, 1, 0) draw,
        IF(home_score > away_score, 1, 0) lost,
        away_score goals_scored, home_score goals_against
    FROM matches
    WHERE home_score IS NOT NULL)
    AS m ON t.team_id = m.team_id
GROUP BY t.team_id, t.team_name
ORDER BY total DESC, matches_played, (gls_for - gls_against) DESC, t.teamname

Lijkt mij toch een stuk eenvoudiger dan gaan lopen hannessen in PHP en dan ook een x aantal queries te veel uitvoeren.
Gewijzigd op 16/06/2012 10:38:31 door Ger van Steenderen

Gerhard l

gerhard l

15/06/2012 17:17:27
Quote Anchor link
@Ger bedankt voor dit voorbeeld, ik kende een aantal mysql functies die je hier gebruikt nog niet, maar die ga ik nu uittesten!

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

16/06/2012 09:13:05
Quote Anchor link
Welke functies kende je dan niet?
Ik heb de query trouwens wat aangepast zodat ook het aantal gewonnen, gelijke en verloren spelen bepaald worden.
Gewijzigd op 16/06/2012 09:13:26 door Ger van Steenderen

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.