Databases connectie enzo

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

12/09/2011 17:49:10
Quote Anchor link
Beste,

Ik weet dat dit al een oud onderwerp is maar ik vind het een leuk onderwerp om over te praten en aan de beginnende php'ers hebben er ook wat aan xd...

Ik weet dat er waarscheinlijk nog een aantal van jullie zijn die nog de database afhandelingen en connectie erheen mysql_query() / mysql gebruiken.

Alhoewel de mysql_* nog wel te gebruiken is dadelijk in php6 en nu in php5 het niet meer echt aanteraden is...

Dus nu is mijn vraag wat gebruiken jullie hier allenmaal? (mysqli, PDO, database class, framework, enze...)
Wat zijn jullie ervaringen ermee ? (goed/slecht/kan beter)
Waar kan je welke beter wel of dan wel niet voor gebruiken ?

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 19:44:34

Martin V

Martin V

13/09/2011 00:40:23
Quote Anchor link
Ik gebruik PDO, MySQL en Smarty. Ben tevreden met hoe het werkt en wat het kan. Maar ik heb nog niet al te veel ervaring en ben mijn vaardigheden telkens nog aan het verbeteren.

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

14/09/2011 18:11:45
Quote Anchor link
*bumbje*

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/09/2011 18:40:53
Quote Anchor link

Reactie verwijderd. Wanneer iemand de behoefte heeft om te praten over een bepaald onderwerp om daar meer van te leren is dit toegestaan.
[/modedit]

Toevoeging op 14/09/2011 18:50:11:

Marco PHPJunkie op 12/09/2011 17:49:10:
Alhoewel de mysql_* nog wel te gebruiken is dadelijk in php6 en nu in php5 het niet meer echt aanteraden is...

Oké dan kun je me dat dat ff uitleggen? heb jij ook al meer dan 100 scripts op de mysql extensie?
Gewijzigd op 14/09/2011 19:28:42 door Niels K

Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

14/09/2011 19:22:16
Quote Anchor link
is het niet zo dat je ook in php6 gewoon met pdo de mysql kan gebruiken?

omdat dit nu ook al het geval is namelijk in php5

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/09/2011 19:26:51
Quote Anchor link
Quote:

Het gaat mij een beetje om de zin:'in php5 het niet meer echt aanteraden is...
'
Gewijzigd op 14/09/2011 19:31:57 door Niels K

Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

14/09/2011 19:33:26
Quote Anchor link
zo is het mijn ook gezegt ja :) dat in php5 mysql niet aanteraden is en dat ik pdo moest gebruiken, nou moet ik zeggen dat het wel lekker werkt hoor met pdo :)

ik kan het je wel AANraden ;) heeft veel meer voordelen ook vind ik
Gewijzigd op 14/09/2011 19:34:08 door Robert dat ben ik

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

14/09/2011 19:46:38
Quote Anchor link
Tuurlijk kan je in php6 gewoon pdo blijven gebruiken.

@Ger
tuurlijk kan je ook gewoon in php6 en nu ook in php5 de mysql_* functies en opties blijven gebruiken maar het is naar mijn idee beter om mysqli of pdo te gebruiken omdat mysql_* verouderd is en niet meer verder ontwikkeld word alleen nog maar kleine beetjes onderhoud.

(bron / leesvoer php.net onderaan)
Gewijzigd op 14/09/2011 19:48:51 door Marco PHPJunky

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2011 09:53:09
Quote Anchor link
Natuurlijk is mysqli beter dan mysql_ , de i staat tenslotte voor improved.
De vraag is ook niet of ik ga toepassen, maar wanneer.

@Robert:
Als je PDO vergelijkt dan moet je het met mysqli doen, en dan is het enige voordeel van PDO dat het database onafhankelijk is.
Dat betekent dus ook dat als je het toepast je de SQL ook daarop moet aanpassen, want: SELECT `field` FROM `table` gaat niet werken in SQLite of MSSQL

Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

15/09/2011 10:21:23
Quote Anchor link
@Ger:
Mij is verteld als je meerdere databases wilt kunnen gebruiken is het niet meer is dan meedere database classen te maken met de zelfde methode namen.
alleen elke database class heeft zijn eigen functie maar de methode namen blijven het zelfde.
dus als je sqllite heb blijft de methode functie naam gewoon query() of select()
uiteraard moeten deze query per database kunnen werken omdat de aanroep anders is
hiervoor zou je omdat je weet het is een query misschien alleen de dingen mee te sturen wat je wilt en de query de rest laten doen

eenigste wat je dan doet is alleen de driver in je config file aanpassen
dan is je systeem voor meedere databases toegangelijk.

en mij is verteld dat het veiliger is om met pdo te werken.

Rob.
Gewijzigd op 15/09/2011 10:25:48 door Robert dat ben ik

Bart Willemsen

Bart Willemsen

15/09/2011 10:27:41
Quote Anchor link
Dus mysqli is de nieuwe aangeraden methode? Wist niet dat mysql_* deprecated gaat worden.. xP Dan moet ik binnenkort maar eens mijn MySQL class gaan ombouwen, of herschrijven. Ik maak daar nog gebruik van de oudere manieren.. :P

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2011 11:26:26
Quote Anchor link
@Bart:
nope, de standaard mysql extensie blijft ook in PHP6, hij wordt alleen niet meer standaard geinstalleerd. Kijk ook eens op het linkje in Marco's post.

@Rob en iedereen:
Ik wilde er alleen even op wijzen dat als je een db engine onafhankelijk project wilt maken er een hoop andere dingen gaan meespelen, want bv SQLlite heeft heel wat minder functionaliteit dan MySQL of MSSQL.
Persoonlijk vind ik het ver gaan om een webproject db universeel te bouwen, naar mijn mening maak je een db keuze voor je een project begint.

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

15/09/2011 12:40:46
Quote Anchor link
@Ger
Daar heb je opzich hellemaal gelijk in maar stel je hebt een klant die een boukhoudings app heeft in asp of anders met een SQL server en ze willen gaan overstappen naar jou app omdat deze beter is dan degene die ze nu hebben in zulke gevallen is het dan heel erg makkelijk als je PDO hebt gebruikt omdat je dan alleen de verbinding hoeft intestellen op SQL server want de opbouw van de query's is hetzelfde ....

Quote:
Two of the most popular back-end data stores Web developers work with today are MySQL and SQL Server. They are fundamentally similar in that both are data storage and retrieval systems. You can use SQL to retrieve data with either because both claim support for ANSI-SQL. Both database systems support primary keys and key indices, so you can also create indices used simply to speed up queries and for constraining input. Further, both provide some form of XML support.
Gewijzigd op 15/09/2011 12:41:32 door Marco PHPJunky

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2011 14:03:48
Quote Anchor link
@Marco
En daarin heb jij ook weer gelijk, maar dan is het nog hoe ver ga je? Pak je er dan ook SQlite bij? want dat kost je een stukje performance want
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Cmd.CommandText = "SELECT matches.MatchTime, matches.Poule, " + _
                          "COALESCE(p1.FullName, matches.Player1) AS p1Name, " + _
                          "IF(matches.IsFinal=0, ROUND(p1.Average * 35 + 3), ROUND(p1.realAvreage * 45 + 4)) AS p1car, " + _
                          "COALESCE(p2.FullName, matches.Player2) AS p2Name, " + _
                          "IF(matches.IsFinal=0, ROUND(p2.Average * 35 + 3), ROUND(p2.realAvreage * 45 + 4)) AS p2car " + _
                          "FROM matches " + _
                          "LEFT JOIN players AS p1 ON p1.PouleSeq = matches.Player1 " + _
                          "LEFT JOIN players AS p2 ON p2.PouleSeq = matches.Player2 " + _
                          "WHERE MatchDate=?MatchDate ORDER BY MatchTime"

gaat niet werken in SQLite. (Alvast mijn excuus dit is toevallig een asp.NET code)
Dus moet je extra dingen aan de clientside (php) doen.

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

15/09/2011 14:28:45
Quote Anchor link
Dat klopt.. zolang je het op Mysql en SQL-server houd zijn er zo goed als geen problemen en het is voor een ieder persoonlijk hoever hij of zei wilt gaan erin.

alhoewel ik niet inzie waarom je er dan nog sqlight bij zou pakken maar dat kan ook komen omdat ik zelf nog niet echt met sqlight gewerkt hebt maar dan zou ik gewoon de 2 'grootste' pakken...

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2011 15:20:20
Quote Anchor link
Die twee zijn ook afdoende als het over php gaat, maar toevallig ben ik met een software project bezig (in Delphi VCL) waar ik wel een SQlite optie in heb omdat ik er nooit zeker van kan zijn dat men de beschikking heeft over één van de twee danwel remote access er toe hebben. En dat probleem in mijn voige post is op te lossen met stored procedures.
Gewijzigd op 15/09/2011 15:20:56 door Ger van Steenderen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.