Databases connectie enzo
Ik weet dat dit al een oud onderwerp is maar ik vind het een leuk onderwerp om over te praten en aan de beginnende php'ers hebben er ook wat aan xd...
Ik weet dat er waarscheinlijk nog een aantal van jullie zijn die nog de database afhandelingen en connectie erheen mysql_query() / mysql gebruiken.
Alhoewel de mysql_* nog wel te gebruiken is dadelijk in php6 en nu in php5 het niet meer echt aanteraden is...
Dus nu is mijn vraag wat gebruiken jullie hier allenmaal? (mysqli, PDO, database class, framework, enze...)
Wat zijn jullie ervaringen ermee ? (goed/slecht/kan beter)
Waar kan je welke beter wel of dan wel niet voor gebruiken ?
Ik gebruik PDO, MySQL en Smarty. Ben tevreden met hoe het werkt en wat het kan. Maar ik heb nog niet al te veel ervaring en ben mijn vaardigheden telkens nog aan het verbeteren.
*bumbje*
Reactie verwijderd. Wanneer iemand de behoefte heeft om te praten over een bepaald onderwerp om daar meer van te leren is dit toegestaan.
[/modedit]
Toevoeging op 14/09/2011 18:50:11:
Marco PHPJunkie op 12/09/2011 17:49:10:
Alhoewel de mysql_* nog wel te gebruiken is dadelijk in php6 en nu in php5 het niet meer echt aanteraden is...
Oké dan kun je me dat dat ff uitleggen? heb jij ook al meer dan 100 scripts op de mysql extensie?
Gewijzigd op 14/09/2011 19:28:42 door Niels K
omdat dit nu ook al het geval is namelijk in php5
Quote:
Het gaat mij een beetje om de zin:'in php5 het niet meer echt aanteraden is...
'
Gewijzigd op 14/09/2011 19:31:57 door Niels K
ik kan het je wel AANraden ;) heeft veel meer voordelen ook vind ik
Gewijzigd op 14/09/2011 19:34:08 door Robert dat ben ik
@Ger
tuurlijk kan je ook gewoon in php6 en nu ook in php5 de mysql_* functies en opties blijven gebruiken maar het is naar mijn idee beter om mysqli of pdo te gebruiken omdat mysql_* verouderd is en niet meer verder ontwikkeld word alleen nog maar kleine beetjes onderhoud.
(bron / leesvoer php.net onderaan)
Gewijzigd op 14/09/2011 19:48:51 door Marco PHPJunky