databases en speciale characters?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mic

mic

23/10/2006 17:02:00
Quote Anchor link
Hello,

weet er iemand of php problemen kan krijgen met é en à en andere speciale characters als deze opgeslaan zijn in een database?
Ik vraag dit omdat ik een php file heb die, naargelang de info die gevraagd wordt door de aanroeper van deze php file, een xml file file genereert, gebaseerd op de info in een database, en die dan echoot naar de aanroeper. Speciale characters worden echter als ? weergegeven in die xml. Ik weet dat die een codepage probleem moet zijn, en heb hier ondertussen al veel over gelezen maar nog geen oplossing gevonden.
Kan het iets met de 'collatie' te maken hebben in de database?

Wat ik er wel moet bijzeggen is dat de xml gegenereert wordt door php, geen lijntje bevat waar de encoding vermeld wordt zoals dit bv :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
. Simpelweg omdat php die laatste ?> beziet als 'stop php vanaf hier' , en dat is niet de bedoeling want dit lijntje is slechts het begin....

Kan iemand mij helpen aub!!!

bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mic

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 14:01:49

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

23/10/2006 18:52:00
Quote Anchor link
dat php die laatste ?> niet ziet komt omdat je er geen spatie tussen hebt zitten, zet er eens een spatie tussen. waarschijnlijk pakt hij hem dan wel.

Majid Ahddin

Majid Ahddin

23/10/2006 19:06:00
Quote Anchor link
je moet het er wel tussen zetten en php zal het niet als stop zien als je het in een echo of print zet... zo dom is php niet, dat zou een dikke vette parse error worden.
probeer zo eens (je moet echt een xml header printen!)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

echo '<'.'?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?'.'> ';

?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.