data-opslag techniek?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2012 10:46:21
Quote Anchor link
Hallo,

Is hier toevallig iemand op de hoogte van data-opslag technieken?

Een aantal jaar geleden zei men dat gegevens op een cd / dvd ongeveer 10 jaar op een cd / dvd bleven staan en dat die gegevens daarna konden "verdwijnen" of onleesbaar worden. Nu ben ik benieuwd of de techniek inmiddels zo ver is dat digitale data langer / levenslang kan worden opgeslagen. Zijn er inmiddels technieken waardoor digitale data voor onbeperkte tijd kan worden opgeslagen? Of bestaat dat nog niet? Weet iemand dit?

Bedankt alvast voor de reacties!

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 01:38:54

Teun Hesseling

Teun Hesseling

02/05/2012 11:12:11
Quote Anchor link
wat dacht je van dropbox en/of google drive. zolang die programma's blijven bestaan heb je voor altijd je data.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2012 11:23:45
Quote Anchor link
Maar dat bedoel ik niet. Daar komt het ook gewoon op een harde schijf terecht.

Als ik nu een foto zou afdrukken, dan weet ik dat die foto over 100 jaar nog bestaat. Hij is hooguit een beetje vervaagd. Maar als ik diezelfde foto vandaag op een cd-rom brandt, is die foto over 100 jaar dan nog leesbaar? Of zijn alle enen en nullen dan verdwenen?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/05/2012 18:32:27
Quote Anchor link
* bump *

Eddy E

Eddy E

03/05/2012 19:23:35
Quote Anchor link
De 0 en 1 zullen van een CD niet verdwijnen.

Maar stel... jij vind op zolder nu een dia (ja, zo'n plasticje in een framepje)... kan je die nog bekijken?

Let wel: alles in 0 en 1-en is voor de mens niet direct zichtbaar. Er blijft apparatuur voor nodig. Die wordt vervangen (wie kan er nog een VHS afspelen? Of een LP?).
Iets zonder appartuur-zichtbaar blijft zichtbaar.

Dus koop een printer :D
Of om de paar jaar alles overhevelen naar de nieuwe standaard
LP > CD > DVD > ...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/05/2012 19:26:16
Quote Anchor link
Hoi Eddy,

Dankjewel voor je reactie. Alleen het klopt niet helemaal. Die 0 en 1 gaan wel verdwijnen. Dat is nu juist mijn vraag. Cd's schijnen namelijk echt maar een gegarandeerde levensduur van zo'n 10 jaar te hebben. Daarna kunnen ze onleesbaar worden. Lees dit maar eens:

http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2009/30/levensduur-cd-r-valt-tegen

Jeroen VD

Jeroen VD

03/05/2012 19:30:04
Quote Anchor link
nou ik weet het niet, maar als je zelf al zegt, de enen en nullen gaan verloren, lijkt het me dat de foto onleesbaar wordt? het is tenslotte een opsomming van getallen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/05/2012 19:32:48
Quote Anchor link
Ja precies... maar ik vraag me dus af of iemand weet of de technieken inmiddels beter zijn dan een aantal jaar geleden. En stel je slaat iets op op bijv. een usb stick. Gaat het dan ook na een paar jaar verloren?

Jeroen VD

Jeroen VD

03/05/2012 19:41:57
Quote Anchor link
een usb maakt gebruik van elektrisch statische velden op nanoschaal. als je iets hebt wat die velden verstoren (-zoals een magneet) kan het gebeuren dat de data verloren gaat. als je er geen magneet bijhoudt is er altijd nog achtergrondstraling en magnetisme, en zou er in principe dus de usb beschadigd raken. als de straling/magnetisme tenminste de usb raakt, wat weer een kleine kans is.

al met al zou ik zeggen van wel, maar dat het afhangt van het toeval.

verder ben ik hier geen expert in, maar dit is hoe ik hier aan gedacht heb. een soort gedachte-experiment.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/05/2012 19:51:04
Quote Anchor link
Hmmm, oke... het zou kunnen wat je zegt hoor. Maar dit alles doet mij dus wel afvragen hoe je het beste je digitale bestanden kunt opslaan, zonder het risico te lopen dat ze over 10 jaar niet meer leesbaar zijn. Lijkt me toch heel vervelend als ik m'n foto's over 10 jaar niet meer kan bekijken...

Jens erd

Jens erd

03/05/2012 19:54:14
Quote Anchor link
Je had vroeger de back-up tapes, maar volgens mij is dat inmiddels ook weer achterhaald. Wat op dit moment het meest betrouwbaar is zijn volgens mij nog steeds een CD-R of een DVD-R schijf.

Jeroen VD

Jeroen VD

03/05/2012 19:56:39
Quote Anchor link
ik denk dat je je er niet druk over hoeft te maken. print belangrijke dingen altijd af, en zorg dat je van de rest gewoon ergens anders een digitale back-up van hebt, evt icm cd/dvd

Wouter J

Wouter J

03/05/2012 20:03:26
Quote Anchor link
Jeroen, volgens mij is er achtergrondstraling op elke plek. Ik denk dat de USB sowieso bloot staat aan deze straling en het gewoon een kwestie is van wanneer er gevoelige plekken worden geraakt of wanneer het de USB teveel wordt, dan kun je hem afschrijven.

Ozzie, eigenlijk is er geen 1 medium waar je iets lang op kunt plaatsen. Tja, het internet is denk ik de enige optie. Een DVD, CD, USB, Harddisk, Computer alles gaat een keer stuk.
Het uitprinten: Tja, papier in de natuur verteerd al in een maand dus je kan er wel goud op zetten dat papier in een redelijk constante omgeving in een huis ook niet veel langer dan 10 jaar meegaat. Tevens zullen de kleuren vanzelf ook gaan veranderen en dus heb je na 10 jaar misschien nog wel papier, maar geen mooie kleur.
Op een dia zetten, werkt ook niet. Ook zo'n plaats krijgt achtergrondstraling waardoor hij langzamerhand slechter wordt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/05/2012 20:15:28
Quote Anchor link
Tja, wel vaag.

"Tja, het internet is denk ik de enige optie." Ja, maar dan staat het ook gewoon ergens op een harde schijf :)

Papier vergaat... maar wel heeel langzaam... je hebt vast nog wel ergens oude familie foto's liggen van je opa en oma... de kleuren zijn hooguit wat vervaagd, maar de foto is nog goed te zien.

Ik vind het raar dat in deze tijd waarin vrijwel alles digitaal is, het eigenlijk nog niet mogelijk is om die digitale voor lange tijd (bijv. levenslang) op te slaan.

Wouter J

Wouter J

03/05/2012 20:17:57
Quote Anchor link
Tja ozzie dat komt nou eenmaal omdat we die hele irritante achtergrondstraling hebben die vrij is gekomen bij het ontstaan van het heelal en nu nog steeds rondvliegt, in elk geval zo zegt de wetenschap dat. Deze straling gaat overal doorheen en beschadigd dus alle materialen. Alleen veel materialen hebben er geen last van, helaas onze data opslag technieken wel.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/05/2012 20:20:33
Quote Anchor link
Hmmm, ik denk dat ik maar een stralingsvrije kluis ga kopen! :)

Jeroen VD

Jeroen VD

03/05/2012 20:56:08
Quote Anchor link
"En beschadigt alle materialen". Bijna. Het kan ioniseren, wat kan resulteren in een beschadigt materiaal. Op een usb staat niets fysieks (in tegenstelling tot cd's, harde schijven etc - en vatbaarder voor straling). De informatie wordt opgeslagen als elektrische velden (of zoiets). Straling heeft daar geen invloed op (dat is elektromagnetisch, en 'straling' is reactief) maar straling heeft invloed op de stoffen die de velden in stand houden.

Maar dan komen we bij achtergrondstraling en activiteit. De activiteit (aantal vervallende kernen - dus stralingdeeltjes - per seconde) van achtergrondstraling is zeer laag. Daardor moet het geluk je toelachen wil een stralingsdeeltje jouw usb, cd, dvd of wat dan ook raken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/05/2012 21:00:20
Quote Anchor link
Begrijp ik je goed dat cd's, harde schijven etc. meer vatbaar zijn voor straling dan een usb-stick? En dat in theorie de data op een usb-stick langer meegaat?

Jeroen VD

Jeroen VD

03/05/2012 21:15:15
Quote Anchor link
Ik zou zeggen van wel, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

Toevoeging op 03/05/2012 21:15:43:

En daar hoort natuurlijk ook sdd bij

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/05/2012 21:17:55
Quote Anchor link
ah ja... oke... beste keuze voorlopig dan maar: backup maken op usb en dvd-r!

Jeroen VD

Jeroen VD

03/05/2012 21:26:59
Quote Anchor link
Yep

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.