Dataverkeer inschatten
Het probleem is echter dat een hoop hosts datalimieten hebben van laten we zeggen 5 tot 25 GB.
Mijn site zal voornamelijk uit pagina's (opgebouwd uit afbeeldingen (GD enz :P)) bestaan en misschien een paar bestandjes.
Hoeveel GB zou te doen moeten zijn?
Met hoeveel GB doe jij het Bas?
Gewijzigd op 18/08/2004 17:39:00 door Mitch X
Je zou het uit kunnen rekenenen:
aantal mb site * verwachte aantal unieke bezoekers. Dan kom je er ongeveer wel uit denk ik. Misschien iets meer nemen zou verstandig kunnen zijn.
Als je site nog geen/niet veel bezoekers hebt, heb je aan 5 gig meer dan genoeg. Zoek een provider uit waar je mee kan groeien.
phphulp trekt alleen al 7 gig per maand :/
WoW nooit gedacht dat het voor die tekst all1 7 Gieg zou zijn :\
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?
//offtopic
$posts = 200;
$user = Thijs;
echo ($user . " heeft eindelijk " . $posts . " posts");
?>
//offtopic
$posts = 200;
$user = Thijs;
echo ($user . " heeft eindelijk " . $posts . " posts");
?>
Gewijzigd op 18/08/2004 22:13:00 door SerpenT
En ik ga maar eens kijken voor een host met goede upgrade mogelijkheden, of ik zet mijn 2600+ als servertje en koop een 64-bit 3x00+ ofsow :)
jah maar 200 posts is een rond getal wanneer krijg ik een eigen title zoals admin wannabe, of mag ik dat niet instellen?
Hoeveel bezoekers verwacht je dan? Ga je google mirroren ofzo?
@Thijs, bij het nieuwe forum kan je dat zelf instellen, nu gaat ut vanzelf ...
Quote:
Het is ook maar net wat je eraan wilt uitgeven...En ik ga maar eens kijken voor een host met goede upgrade mogelijkheden, of ik zet mijn 2600+ als servertje en koop een 64-bit 3x00+ ofsow :)
Elwin
Jah idd, maar was al van plan die 2600+ weg te doen, beestje wordt 'n beetje te sloom ...
Als het gewoon voor een hobby website is zou ik die 2600+ dan gebruiken als webserver. Meer dan zat.
Als het nodig mocht zijn kan je altijd nog naar een bedrijf gaan en daar je geld brengen...
Elwin
Quote:
Owke... Zit ik hier met mijn 2000+ ;)
[knip]
Elwin
[knip]
Elwin
Tis maar net wat je eermee doet,
me pa doet voorlopig nog alles wat hij wil doen op 'n P!!! 1000 MHz ... niet veel soeps dus ;)
Die 1,5 GB aan geheugen krijg ik volgens mij ook nauwelijks vol.
Andere kant juist is mijn pa. Weet ff niet welke processor en MoBo, maar 2 GB geheugen, 160 GB S-ATA, 128 MB nog-wat videokaart en nog wat andere dikke poep... leuke bak, maar wat doet die ermee... het zelfde als ik:
Internet, e-mail, (school)werk, spreadsheetje en een CD-tje branden.. :D Oh ja.. MP3 en een filmpje...
Elwin (nooit zo goed geweest in al die tropische videokaarten, processoren en moederborden)
[Edit: Typo]
Gewijzigd op 18/08/2004 23:24:00 door Elwin - Fratsloos
Ik doe alles wat ik wil op een celeron 900. Webbakken bij mij zijn pentiums 133 of iets dergelijks; iets meer als ik dr ook nog iets op wil compilen. Dat je 2600+jes nodig hebt als webbakken is compleet absurd. Laat die cpu cycles aan iets nuttigs teloor gaan anders.
Gewijzigd op 19/08/2004 09:17:00 door St.Chessere
speel wel counter-strike, gaat goed, win altijd, maar verder gebruik ik hem ook nergens anders voor dan de bovenstaande activiteiten..
denk dat ik na mijn stage wel een andere computer ga kopen ivm grafisch werken.. 3d filmpjes maken e.d.
Quote:
[knip]
speel wel counter-strike, gaat goed, win altijd,
[knip]
speel wel counter-strike, gaat goed, win altijd,
[knip]
Opscheppen? Welneej ...
Ik heb trouwens mijn oude webbak, die 133 dus, afgelopen zaterdag in de milieustraat achtergelaten. Gelijk met een gestripte K6-2 350.. :D Moest er toch heen om mijn kapotte monitoor te dumpen. Dat is trouwens een best pijnlijke uitgave als je twee dagen terug bent van vakantie.. :D
Elwin
Quote:
Jah idd, maar was al van plan die 2600+ weg te doen, beestje wordt 'n beetje te sloom ...
Euhm... Ja.... Tuurlijk.... Ik zit hier met een 1800+ :D
Anyway, volgende maand laptopje kopen :D een 3 ghz ofzow :D
Quote:
phphulp trekt alleen al 7 gig per maand :/
zijn er ook ergens stats over hoeveel bezoekers je hebt per dag/maand etc? :) zou wel eens interessant kunnen zijn :D