datetime - minuten optellen bij datetime

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Edwin

Edwin

16/03/2008 22:51:00
Quote Anchor link
Is er een eenvoudige manier om minuten op te tellen bij een datetime in het formaat y:m:d m:s.

Ik heb een uitgangsdatum waarbij ik in een while loop afhankelijk van een variable een x aantal keer 5 minuten wil optellen bij die datum en dat gebruiken bij het invoegen in een mysql database.
rij 1 is nu
rij 2 is 5 minuten later
rij 3 is weer 5 minuten later etcetcetc

Thanks,
Edwin

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 22:42:31

PHP Newbie

PHP Newbie

16/03/2008 22:58:00
Quote Anchor link
Waarom zou je in godsnaam een database willen met tijdsintervallen van 5 minuten.

Leg even uit wat je wilt gaan doen want ik denk dat er wel een betere oplossing is.

Bo az

Bo az

16/03/2008 23:04:00
Quote Anchor link
Klink als het opslaan van berekenbare gegevens in een database en dat is meestal een slecht idee.

Als mijn vermoeden toch fout is, kan je naar DATE_ADD kijken.

Edwin

Edwin

16/03/2008 23:08:00
Quote Anchor link
de datum is een onderdeel van de rij niet de enige gegevens. Afhankelijk van de tijd worden bepaalde gegevens pas zichtbaar op de website waar die db de backend van is.

DATE_ADD was inderdaad waar ik naar op zoek was. Mijn dank is groot

Edwin

Frank -

Frank -

16/03/2008 23:14:00
Quote Anchor link
Wat is er mis met de bekende + ?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT NOW() + INTERVAL 5 MINUTE;

Dat MySQL een functie nodig denkt te hebben voor zo iets simpels als optellen, dat zegt meer over MySQL, dan over de +...

Edwin

Edwin

17/03/2008 13:46:00
Quote Anchor link
:) Soms ... ga ik functies lopen zoeken terwijl 1+1 ook werkt

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.