datetime - minuten optellen bij datetime
Edwin
16/03/2008 22:51:00Is er een eenvoudige manier om minuten op te tellen bij een datetime in het formaat y:m:d m:s.
Ik heb een uitgangsdatum waarbij ik in een while loop afhankelijk van een variable een x aantal keer 5 minuten wil optellen bij die datum en dat gebruiken bij het invoegen in een mysql database.
rij 1 is nu
rij 2 is 5 minuten later
rij 3 is weer 5 minuten later etcetcetc
Thanks,
Edwin
Ik heb een uitgangsdatum waarbij ik in een while loop afhankelijk van een variable een x aantal keer 5 minuten wil optellen bij die datum en dat gebruiken bij het invoegen in een mysql database.
rij 1 is nu
rij 2 is 5 minuten later
rij 3 is weer 5 minuten later etcetcetc
Thanks,
Edwin
PHP hulp
14/11/2024 22:42:31PHP Newbie
16/03/2008 22:58:00Waarom zou je in godsnaam een database willen met tijdsintervallen van 5 minuten.
Leg even uit wat je wilt gaan doen want ik denk dat er wel een betere oplossing is.
Leg even uit wat je wilt gaan doen want ik denk dat er wel een betere oplossing is.
Bo az
16/03/2008 23:04:00Klink als het opslaan van berekenbare gegevens in een database en dat is meestal een slecht idee.
Als mijn vermoeden toch fout is, kan je naar DATE_ADD kijken.
Als mijn vermoeden toch fout is, kan je naar DATE_ADD kijken.
Edwin
16/03/2008 23:08:00de datum is een onderdeel van de rij niet de enige gegevens. Afhankelijk van de tijd worden bepaalde gegevens pas zichtbaar op de website waar die db de backend van is.
DATE_ADD was inderdaad waar ik naar op zoek was. Mijn dank is groot
Edwin
DATE_ADD was inderdaad waar ik naar op zoek was. Mijn dank is groot
Edwin
Frank -
16/03/2008 23:14:00Wat is er mis met de bekende + ?
Dat MySQL een functie nodig denkt te hebben voor zo iets simpels als optellen, dat zegt meer over MySQL, dan over de +...
Dat MySQL een functie nodig denkt te hebben voor zo iets simpels als optellen, dat zegt meer over MySQL, dan over de +...