Datetime, oude datum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Maarten

Maarten

14/12/2005 20:52:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig een nieuwsform te maken. Om de admin daarvan enige hulp te bieden moeten oude nieuws mysql entries gewijzigd worden.
daarbij moet ook de datum verrandert kunnen worden. Daarom zijn 3 invoer vakken gegeven die de variabele:
$ddag, $dmaand, $djaar
geven. Deze moeten naar een UNIX timestamp geconverteerd worden zodat deze bij de tabel gebruikt kunnen worden voor het sorteren.
ik heb al verschillende voorbeelden geprobeerd maar kom er niet uit. (mktime of strtotime)
op dit moment heb ik dit naar het voobeeld van Jan Koehoorn:
setlocale (LC_ALL, 'nl_NL'); // zet de notatie op Nederlands
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$mysql_datum
= ($djaar-$ddag-$dmaand); // een datum zoals MySql hem levert
$datum = strtotime ($mysql_datum); // converteren naar een UNIX timestamp
?>

dit werkt alleen niet, ik zal wel iets verkeerd doen.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 22:00:49

Maarten

Maarten

15/12/2005 08:37:00
Quote Anchor link
is er iemand die een idee heeft.
ik heb nu ook
Code (php)
1
2
3
<?php
$datum
= mktime(0,0,0,$ddag,$dmaand,$djaar)
?>

geprobeerd, maar dit helpt niet. misschien helpt dat alleen als je het doet met date() erbij om een andere notatie wijze toe te passen.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/12/2005 08:42:00
Quote Anchor link
Hoi Maarten, die invoervakken, zijn dat tekstvakken of selectboxen?

edit: ik heb net even dit getest:

echo strtotime ('2005-05-12');
echo '<br>';
echo strtotime ('12 may 2005');

Geeft bij mij dezelfde uitkomst (1115848800)
Gewijzigd op 15/12/2005 08:48:00 door Jan Koehoorn

Maarten

Maarten

15/12/2005 08:48:00
Quote Anchor link
volgens mij zijn het invoer vakken. de code van één is als volgt:
<form method="get" action="verwerkedit.php">
<label>
<input type="text" name="naam</label>
...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/12/2005 08:52:00
Quote Anchor link
Ja, dus inputs type text. Da's niet zo'n handige methode om datums in te voeren. Je kunt het aantal mogelijkheden beter beperken door selectboxen met options te gebruiken.

Overigens klopt je label ook niet. Een label werkt zo:

<label for="veld1">veld1:</label>
<input id="veld1" name="veld1" type="text">

Het hele punt van een label is, dat wanneer een user er op klikt, het element waar het label naar verwijst de focus krijgt. Dat doe je met for="veld1".

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/12/2005 08:55:00
Quote Anchor link
Nog even een test gedaan, en dit gaat fout:

echo strtotime ('12 mei 2005');

strtotime verwacht namelijk een Engelse notatie voor maandnamen en weekdagen.

Maarten

Maarten

15/12/2005 09:04:00
Quote Anchor link
wordt dan de variabele bij
<label for="veld1">veld1:</label>
<input id="veld1" name="veld1" type="text">
$veld1

over die engelse notatie. als je een array maakt met daarin alle engelse maandnamen, dan kan je het maandgetal van een nederlandse notatie naar een engelse maand brengen. zou dan wel:
$datum = strtotime ($djaar-$ddag-arraym('$dmaand"))
werken?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/12/2005 09:07:00
Quote Anchor link
echo strtotime ('2005 12 may');

Geeft bij mij 1115921100, is dus een andere uitkomst dan net.

De variabele wordt $veld1?

Frank -

Frank -

15/12/2005 11:35:00
Quote Anchor link
Waarom heb je een UNIX-timestamp nodig om te sorteren? De database kan prima sorteren op een DATE of DATETIME, geen enkel probleem hoor.

Volgens mij is die UNIX-timestamp helemaal niet nodig.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/12/2005 11:42:00
Quote Anchor link
@ Frank: dat sowieso. Wat gebruik jij trouwens om een datum te valideren? Ik vind checkdate nogal onhandig.
Gewijzigd op 15/12/2005 11:42:00 door Jan Koehoorn

Frank -

Frank -

15/12/2005 11:54:00
Quote Anchor link
@Jan: met checkdate() ;-)

Maar wat vind jij er zo onhandig aan?

Offtopic: Hoe zet jij dit hyperlinks hier in het forum? Ik krijg er alleen tekst in...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/12/2005 12:09:00
Quote Anchor link
@ Frank: voor hyperlinks, twee methoden:

1) www.pagina.nl [ / url ]
2) [ url = www.pagina.nl ] tekstlink [ / url ]

en dan zonder spaties tussen de brackets

Wat ik er onhandig aan vind is dat je hem een rare volgorde moet voeren en weer alles uit moet splitsen. MySQL zou eigenlijk een interne check moeten hebben.

Frank -

Frank -

15/12/2005 12:23:00
Quote Anchor link
@Jan: Bedankt! Helemaal duidelijk.

Die volgorde is inderdaad wat vreemd, maar voor mij geen groot probleem. Wanneer je 3 dropdownlistjes (jouw voorkeur) gebruikt, heb je al 3 verschillende variabelen. Gebruik je een textfield (mijn voorkeur), dan heb je toch al explode() nodig en krijg je ook 3 verschillende variabelen. Maar het blijft een knullige volgorde. Wie dat bedacht heeft?

En inderdaad, de database hoort ook een controlefunctie te hebben. Nu loop je het risico van corrupte data in je db. Daar wordt geen enkele dba vrolijk van.

Maarten

Maarten

15/12/2005 17:12:00
Quote Anchor link
ik denk dat het volgende goed is:
$datum = date ("d-m-Y", mktime (0,0,0,$maand,$ddag,$djaar));

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/12/2005 17:15:00
Quote Anchor link
Ja, of $datum = strtotime ($ddag.'-'.$dmaand.'-'.$djaar);

Maarten

Maarten

15/12/2005 17:28:00
Quote Anchor link
het werkt nog niet helemaal.als ik de datum van gisteren 14-12-2005 invoer krijgt de database 2030-04-20 eruit.
en als ik het volgens:
$datum = strtotime ($ddag.'-'.$dmaand.'-'.$djaar);
deze manier doe:
0000-00-00

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/12/2005 17:30:00
Quote Anchor link
Oh wacht, schreef jij niet $maand? Dus zonder d ervoor?

Maarten

Maarten

15/12/2005 17:33:00
Quote Anchor link
nee, ik schrijf wel met een d er voor; $dmaand
zodat ik overzicht hou in voorlbeelden als toevallig iets ook maand heet.

Robert Deiman

Robert Deiman

15/12/2005 17:43:00
Quote Anchor link
Ik wil niet vervelend zijn Jan, maar geeft:
Code (php)
1
2
3
<?php
$datum
= strtotime ($ddag.'-'.$dmaand.'-'.$djaar);
?>

niet 12-12-2005 in plaats van 2005-12-12. Zou het niet zo moeten?
Code (php)
1
2
3
<?php
$datum
= strtotime ($djaar.'-'.$dmaand.'-'.$ddag);
?>

Maarten

Maarten

15/12/2005 17:49:00
Quote Anchor link
net getest,
Code (php)
1
2
3
<?php
$datum
= strtotime ($djaar.'-'.$dmaand.'-'.$ddag);
?>

werkt ook niet. maar is dit misschien niet een string?
ik heb namelijk een unix timestampformaat nodig.
voor de huidige datum is dat
$datum=date("Y-m-d");
maar hoe doe je het voor datums die eerder zijn?

Frank -

Frank -

15/12/2005 17:50:00
Quote Anchor link
Waarom heb je die unix timestamp nodig? 9 van de 10 keer is dat echt niet nodig en ben je omslachtig bezig. By the way, waar komt die datum vandaan? Uit een database?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.