datum db vergelijken met huidige datum [laat alleen data langer dan 2 mnd gelede
kabbi
21/09/2006 15:11:00Hoi,
Ik zou graag een melding op het scherm willen laten zien van onderwerpen waarvan de invoerdatum langer dan 2 maand geleden was. De datum is ingevoerd in de database als Date in het volgende format yyyy-mm-dd.
Via de volgende methode kan ik wel een [volledige] vergelijking doen met de huidige datum. Ik zou graag echter alleen berichten willen laten zien uit de database die langer dan 2 maanden geleden zijn ingevoerd.
Volgens mij is dit wel mogelijk, ik heb een beetje geprobeerd maar kom er niet echt uit.
Is er een makkelijke of "standaard" manier voor zoiets in PHP?
Alvast bedankt.
Vrgr,
Kabbi
Ik zou graag een melding op het scherm willen laten zien van onderwerpen waarvan de invoerdatum langer dan 2 maand geleden was. De datum is ingevoerd in de database als Date in het volgende format yyyy-mm-dd.
Via de volgende methode kan ik wel een [volledige] vergelijking doen met de huidige datum. Ik zou graag echter alleen berichten willen laten zien uit de database die langer dan 2 maanden geleden zijn ingevoerd.
Volgens mij is dit wel mogelijk, ik heb een beetje geprobeerd maar kom er niet echt uit.
Code (php)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
} while ($row_todo_f = mysql_fetch_assoc($todo_f));
$rows = mysql_num_rows($todo_f);
if($rows > 0) {
mysql_data_seek($todo_f, 0);
$row_todo_f = mysql_fetch_assoc($todo_f);
}
?>
} while ($row_todo_f = mysql_fetch_assoc($todo_f));
$rows = mysql_num_rows($todo_f);
if($rows > 0) {
mysql_data_seek($todo_f, 0);
$row_todo_f = mysql_fetch_assoc($todo_f);
}
?>
Is er een makkelijke of "standaard" manier voor zoiets in PHP?
Alvast bedankt.
Vrgr,
Kabbi
PHP hulp
05/11/2024 11:45:13Gerben G
21/09/2006 15:23:00Joren de Wit
21/09/2006 15:36:00kabbi
21/09/2006 15:48:00Hoi,
Super! Bedankt. Zoiets als dit werkt dus?
SELECT * FROM todo WHERE DATE_SUB(CURDATE(),INTERVAL 2 MONTH) >= todo.td_datumE;
(wat is het verschil dan eigenlijk in uitvoering met bovenstaande [blance])?
Groet,
Kabbi
Super! Bedankt. Zoiets als dit werkt dus?
SELECT * FROM todo WHERE DATE_SUB(CURDATE(),INTERVAL 2 MONTH) >= todo.td_datumE;
(wat is het verschil dan eigenlijk in uitvoering met bovenstaande [blance])?
Groet,
Kabbi
Joren de Wit
21/09/2006 15:55:00Is hetzelfde. Alleen worden bij jou ook onderwerpen die precies 2 maanden oud zijn getoond en bij mijn query alleen de onderwerpen ouder dan twee maanden...
Maar dat zal gewoon werken inderdaad ;)
Maar dat zal gewoon werken inderdaad ;)