datum probleempje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jvuz

jvuz

19/07/2006 14:13:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

volgend probleempje, ik heb een tabel met 3 velden (id, date (type date) en event (varchar)). Nu ben ik zover dat ik een adtum met bijbehorend event kan toevoegen en alle events bekijken. Bij het bekijken van de events zie ik de datum in volgende staat: dd-mm-yyyy. Maar nu zou ik dit ook op die manier willen toevoegen. Momenteel moet ik dit nog doen op volgende manier: yyyy-mm-dd.

Dit is de code voor de 2 bestanden:

weergeven.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
mysql_connect('localhost','root','');
mysql_select_db('mijndb') or die (mysql_error());

if(mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(id) FROM `events`"),0) == 0)
  {

echo 'Er staan nog geen events in de database';
  }

else
  {

?>

<table>
<tr>
<td>Datum:</td>
<td>Event:</td>
</tr>
<?php
  $qSelect_berichten
  = mysql_query('SELECT * FROM `events`') or die (mysql_error());
  while($aBerichten = mysql_fetch_array($qSelect_berichten))
    {

$datum = $aBerichten['date'];

$nieuw_datum = substr( $datum, 8, 2 ) . '-' . substr( $datum, 5, 2 ) . '-' . substr( $datum, 0, 4 );

echo '<tr>
              <td>'
.$nieuw_datum.'</td>
              <td>'
.$aBerichten['event'].'</td>
            </tr>'
;
    }

echo '</table>';
   }

?>

<br /><

toevoegen.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

if(isset($_POST['verzenden']))
  {

$Date        =    addslashes($_POST['date']);
    $Event      =    addslashes($_POST['event']);

mysql_query("INSERT INTO events (date, event) VALUES ('".$Date."', '".$Event."')") or die (mysql_error());

echo 'Je gegevens zijn succesvol in de database geplaatst <br />';
  }

else
  {
?>

<form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?> " method="post">
Datum: <input type="text" name="date" /><br />
Event: <input type="text" name="event" /><br />
<input type="submit" name="verzenden" value="verzenden" />
</form>
<?
  }
?>

Kan er iemand mij hierbij helpen?

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 21:47:25

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

19/07/2006 14:18:00
Quote Anchor link
je kan dit doen met DATE_FORMAT

DATE_FORMAT(datumveld,'&d-%m-%Y');

levert op: dag-maand-jaar

DATE_FORMAT(datumveld,'&Y-%m-%d');

levert op jaar-maand-dag

Jvuz

jvuz

19/07/2006 14:21:00
Quote Anchor link
En waar moet ik dant dan invoegen?

Edwin

Edwin

19/07/2006 14:25:00
Quote Anchor link
DATE_FORMAT kan je gebruiken in je query.

Bo az

Bo az

19/07/2006 14:31:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
SELECT
   id,
   DATE_FORMAT(date, '%d-%m-%Y'),
   event
FROM
   events;

En geen ` in je query gebruiken! Deze heb je nergens voor nodig, je leert jezelf alleen verkeerde dingen aan!

Jvuz

jvuz

19/07/2006 14:33:00
Quote Anchor link
En dat moet ik toevoeen in toevoegen.php?

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

19/07/2006 14:39:00
Quote Anchor link
een beetje zelf nadenken mag ook wel,

je zet het in je query waar je het nodig hebt, in je database moet het als jaar-maand-dag staan en voor weergeven wil je waarschijnlijk dag-maand-jaar hebben.

- SanThe -

- SanThe -

19/07/2006 14:59:00
Quote Anchor link
Toevoegen kan toch gewoon met NOW().

Jvuz

jvuz

19/07/2006 15:26:00
Quote Anchor link
Ivm dat nadenken (sorry maar tis allemaal nieuw voor mij, toch wat betreft PHPism Mysql). Mijn theorie. Ik geef een datum in (dd-mm-yyyy), deze wordt in een variabele gestopt, daarna omgezet naar de vorm voor mysql (dus yyyy-mm-dd). Klopt dit. Andersom werkt het al. Dus van de db naar de weergave pagina.
Ik heb het online gezet. hp://www.herenvanzichem.be/test/agenda.php
Daar zie je volgende datum instaan: 20-01-2012, maar ik heb dit ingegeven: 12-1-2006.

Jvuz

jvuz

19/07/2006 15:27:00
Quote Anchor link
Hier vind je de link nog eens.

Joren de Wit

Joren de Wit

19/07/2006 15:47:00
Quote Anchor link
jvuz:
Mijn theorie. Ik geef een datum in (dd-mm-yyyy), deze wordt in een variabele gestopt, daarna omgezet naar de vorm voor mysql (dus yyyy-mm-dd). Klopt dit.

Je zult deze datum met behulp van php om moeten zetten naar yyyy-mm-dd omdat MySQL nou eenmaal alleen maar data slikt van het formaat jaar-maand-dag. (Voor alle toegestane notaties zie ook hier.)

In jouw geval leest MySQL 12-1-2006 in het jaar-maand-dag formaat dus als 20-01-2012 (20 komt van 2006, 01 komt van 1, 2012 komt van 12)...

ps. Je zou je script heel makkelijk kunnen aanpassen door je form iets te wijzigen. Neem bij de datum gewoon 3 verschillende inputs voor dag, maand en jaar. Als je de datum naar de database wilt schrijven kunt je de input gewoon achter elkaar zetten als YYYYMMDD (een van de formaten die MySQL wel slikt).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Jvuz

jvuz

19/07/2006 15:53:00
Quote Anchor link
Klopt het dan dat ik dat hier moet doen (in toevoegen.php)
Code (php)
1
2
3
4
  {
    $Date        =   addslashes($_POST['date']);

Jvuz

jvuz

19/07/2006 15:57:00
Quote Anchor link
Quote:
ps. Je zou je script heel makkelijk kunnen aanpassen door je form iets te wijzigen. Neem bij de datum gewoon 3 verschillende inputs voor dag, maand en jaar. Als je de datum naar de database wilt schrijven kunt je de input gewoon achter elkaar zetten als YYYYMMDD (een van de formaten die MySQL wel slikt).

Maar dan moet ik de vorm veranderen van date naar int ?

Frank -

Frank -

19/07/2006 15:58:00
Quote Anchor link
Hier een voorbeeldje, al moet je zelf nog wel e.e.a. gaan versleutelen en controleren met checkdate() of de datum wel een geldige datum is. 31 februari staat zo slordig...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

error_reporting(E_ALL);

$date = '12-8-2006'; // kan ook input vanuit een formulier zijn

echo $date;

$split = explode('-', $date); // opknippen in stukken

print_r($split); // om te zien wat er is gebeurd

$new_date = $split[2].'-'.$split[1].'-'.$split[0]; // samenstellen datum t.b.v. de database

echo $new_date; // nieuwe datum

?>

Joren de Wit

Joren de Wit

19/07/2006 16:29:00
Quote Anchor link
jvuz:
Maar dan moet ik de vorm veranderen van date naar int ?

Nee, je moet de input uit de nieuwe velden van je form gewoon achter elkaar plakken en de datum die je dan gekregen hebt naar je database laten schrijven.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

// Input vanuit form: veld1 = dag, veld2 = maand, veld3=jaar

$datum = $_POST['veld3'].$_POST['veld2'].$_POST['veld1'];
mysql_query("INSERT INTO events (date) VALUES ('$datum')");

?>

Zo zou je het kunnen doen. Echter kun je wel nog steeds ongeldige data invullen, dus daar zul je nog wat aan moeten doen...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

19/07/2006 19:02:00
Quote Anchor link
Bijvoorbeeld met de functie check_date

Jvuz

jvuz

20/07/2006 09:11:00
Quote Anchor link
OK, nu werkt het. Nu moet ik enkel nog checken of de datum klopt. Daarvoor moet ik dus checkdate gebruiken. Dan blijft netuurlijk de vraag hoe ik dat het beste inpas in mijn code.

Joren de Wit

Joren de Wit

20/07/2006 10:14:00
Quote Anchor link
Heel eenvoudig door een stukje errorchecking in de code die ik eerder schreef toe te passen.

Bijvoorbeeld, de code iets omgeschreven:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

// Input vanuit form: veld1 = dag, veld2 = maand, veld3=jaar

$dag = $_POST['veld1'];
$maand = $_POST['veld2'];
$jaar = $_POST['veld3'];

if(checkdate($maand, $dag, $jaar))
{

$datum = $jaar.$maand.$dag;
    mysql_query("INSERT INTO events (date) VALUES ('$datum')");
}

else
{
    echo "Je hebt een ongeldige datum ingevoerd";
}

?>

ps. Zie ook de checkdate() manual op php.net: http://nl3.php.net/checkdate
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Jvuz

jvuz

20/07/2006 10:28:00
Quote Anchor link
Bedankt,

ik heb dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<?php
mysql_select_db('jvanattenhoven') or die (mysql_error());

{

$dag = $_POST['dag'];
        $maand = $_POST['maand'];
        $jaar = $_POST['jaar'];

{

$Date = $_POST['jaar'].$_POST['maand'].$_POST['dag'];
        }

else
        {
            echo "Je hebt een ongeldige datum ingevoerd";
        }

mysql_query("INSERT INTO events (date, event) VALUES ('".$Date."', '".$Event."')") or die (mysql_error());

}

else
  {
?>

Dag (2 cijfers): <input type="text" name="dag" />&nbsp; Maand (2 cijfers): <input type"text" name="maand" />&nbsp;Jaar (4 cijfers): <input type="text" name="jaar" /> <br />
</form>
<?
  }

?>

Het blijkt te werken want ik krijg volgende boodschap als ik een verkeerde datum invoer:

Je hebt een ongeldige datum ingevoerd

Maar ik krijg daarbij ook volgende boodschap:

Notice: Undefined variable: Date in c:\program files\easyphp1-8\www\test\toevoegen.php on line 25

Notice: Undefined variable: Event in c:\program files\easyphp1-8\www\test\toevoegen.php on line 25

Je gegevens zijn succesvol in de database geplaatst

Jvuz

jvuz

20/07/2006 10:31:00
Quote Anchor link
Sorry, is al opgelost. Ik heb ook al kunnen zorgen dat de tabel weergegeven wordt volgens datum, dus gerangschikt. Nu wil ik enkel nog inbouwen dat ie enkel de data geeft vanaf vandaag, dus de data van voor vandaag niet meer. Is daar een manier voor?

Jvuz

jvuz

20/07/2006 10:35:00
Quote Anchor link
Blijkbaar is het toch nog niet helemaal opgelost, als ik nu events wil toevoegen krijg ik

Parse error: parse error in c:\program files\easyphp1-8\www\test\toevoegen.php on line 23

Dit is de code
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php

{

$dag = $_POST['dag'];
        $maand = $_POST['maand'];
        $jaar = $_POST['jaar'];

{

$Date = $_POST['jaar'].$_POST['maand'].$_POST['dag'];

}

else
        {
            echo "Je hebt een ongeldige datum ingevoerd";<br />
        }

}

else
  {
?>

Dag (2 cijfers): <input type="text" name="dag" />&nbsp; Maand (2 cijfers): <input type"text" name="maand" />&nbsp;Jaar (4 cijfers): <input type="text" name="jaar" /> <br />
</form>
<?
  }

?>

Opgelost!: sorry hiervoor. Blijft nu enkel een manier om enkel de data vanaf vandaag weer te geven.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door jvuz

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.