Datum Range

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »
Bram

Bram

12/04/2007 12:43:00
Quote Anchor link
Dag mensen,

Ik heb een vraagje mbt datum ranges.
Wat ik zoek is een script welke een true of false geeft wanneer de datum van vandaag wel of niet binnen een range uit de database valt. (Dit is bijvoorbeeld handig voor bepaalde onderdelen die maar tijdelijk op de site moeten komen te staan...)

Met een query haal ik deze gegevens uit de database:

$row['van_dag']
$row['van_maand']
$row['van_jaar']

$row['tot_dag']
$row['tot_maand']
$row['tot_jaar']

De dag van vandaag haal ik op met:

date("d")
date("m")
date("Y")

Nu moet ik een script hebben wat dus controleerd of de dag van vandaag binnen de van/tot range valt. Rekening houdend met het aantal dagen in het jaar, etc etc. Er moet dus uiteindelijk True of False uitkomen....

Is hier een makkelijk script voor? Bestaan hier al scripts voor? Ik kon zelf namelijk weinig vinden....helaas :)

Gr, Bram

PHP hulp

PHP hulp

07/11/2024 17:43:37

Paul K

Paul K

12/04/2007 12:48:00
Quote Anchor link
Waar wil je het precies voor gebruiken, want zo tezien kan je dit beter direct in je query uitvoeren......

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

12/04/2007 12:53:00
Quote Anchor link
Maak twee velden type DATE in je MySQL tabel:

zichtbaar_van
zichtbaar_totenmet

dan kun je zo'n query gebruiken:

SELECT onderdeel
FROM tabelnaam
WHERE CURDATE() BETWEEN zichtbaar_van AND zichtbaar_totenmet

Nu doet de DB het werk voor je en hoef je niet meer gaan lopen klooien met PHP functies.

Bram

Bram

12/04/2007 13:39:00
Quote Anchor link
Maar dat is nou juist het probleem niet! :)

Het gaat er niet om dat ik een datum range zoek waarbinnen de dag van vandaag valt, maar juist anders om. Ik heb een datumrage uit de database en moet controleren of vanaag ook binnen die range valt.

Stel ik heb een Vakje waarin een tijdelijke afbeelding komt te staan. Op elke pagina is dat een andere afbeelding en aan deze afbeelding kan ik een actieperiode hangen. Als de dag van vandaag binnen deze actieperiode valt dan laat hij de afbeelding zien, zo niet dan niet.

De actieperiode haal ik uit de DB aan de hand van het pagina-id. Zo heb ik dus per pagina een actieperiode waarbinnen de afbeelding te zien is of niet. Deze periode kan ik dus per pagina instellen en uitlezen.

Nu heb ik dus een script nodig welke kijkt of de dag van vandaag binnen die periode valt en zo de afbeelding wel of niet laat zien.... true of false....

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

12/04/2007 13:44:00
Quote Anchor link
Maar dat is juist precies wat je met mijn voorbeeld kunt doen. Als je je pagina-id's in dezelfde tabel opslaat en het begin en het eind van de actieperiode dan levert mijn voorbeeld precies de resultaten die je nodig hebt.

Je hebt het overigens over een actieperiode per pagina en over een actieperiode per afbeelding.

Bram

Bram

12/04/2007 13:51:00
Quote Anchor link
Oh sorry als dat zo overkwam.
Maar het gaat om een afbeelding per pagina. Deze enkele afbeelding is dus wel of niet zichtbaar afhangkelijk van de ingestelde periode voor die pagina.

Kortom elke pagina heeft maar een afbeelding en een periode voor deze afbeelding.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bram

Frank -

Frank -

12/04/2007 13:58:00
Quote Anchor link
Tip: Ga je eens verdiepen in de verschillende datatypes die de database heeft te bieden:
PostgreSQL
MySQL
Met deze kennis op zak zul je bovenstaande fout niet meer maken en een hoop andere problemen voorkomen.

Succes!

Bram

Bram

12/04/2007 14:00:00
Quote Anchor link
Ik zal eens kijken! :)
Alvast bedankt!

Bram

Bram

12/04/2007 14:09:00
Quote Anchor link
CURDATE() is altijd in YYYY-MM-DD formaat?

Dus moet ik tijdens de query bijvoorbeeld dit doen:
INSERT INTO tabel SET

zichtbaar_van = '".$_POST['van_jaar']."-".$_POST['van_maand']."-".$_POST['van_dag']."',

zichtbaar_tot = '".$_POST['tot_jaar']."-".$_POST['tot_maand']."-".$_POST['tot_dag']."'

WHERE pageid = '".$_GET['pageid']."'

Hierna kan ik dan de query van Jan Koehoorn gebruiken?

Bram

Bram

12/04/2007 14:37:00
Quote Anchor link
En waarempel het werkt.

Klopt dus inderdaad wat Jan Koehoorn zegt.
Mijn dank is groot!

Frank -

Frank -

12/04/2007 14:59:00
Quote Anchor link
Quote:
CURDATE() is altijd in YYYY-MM-DD formaat?
Maar natuurlijk! Hoe moet de database anders weten wat een datum is? In Nederland gebruik je dd-mm-yyyy, dd/mm/yyyy en dd-mm-yy zijn ook populair, maar in bv. de VS gebruikt men toch echt mm/dd/yyyy of mm/dd/yy. Dat lijkt allemaal op een datum! 11/04/2007, 11 april of 4 november?

yyyy-mm-dd is een ISO-formaat, dat maakt het wel zo duidelijk.

In MySQL kun je DATE_FORMAT() gebruiken om de datum in het formaat op te maken dat jij op dat moment nodig hebt. Met een iets uitgebreidere query kun je zelfs nog veel meer:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
SELECT
    CONCAT(
        ELT(DAYOFWEEK(datum),
            'zondag', 'maandag', 'dinsdag', 'woensdag', 'donderdag', 'vrijdag', 'zaterdag'
        ),
        ' ',
        DAYOFMONTH(datum),
        ' ',
        ELT(MONTH(datum),
               'januari', 'februari', 'maart', 'april', 'mei', 'juni', 'juli', 'augustus', 'september', 'oktober', 'november', 'december'
        ),
        ' ',
        YEAR(datum)
    ) AS newDate
FROM
    tabelnaam

Quote:
donderdag 11 april 2007

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.