Datum selecteren uit een kalender

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Carl Zwanenburg

Carl Zwanenburg

19/04/2013 12:55:46
Quote Anchor link
LS,

Tegenwoordig kan je op bijna elke website wel ergens een datum invoeren. Daarvoor kan je dan op zo'n klein maandkalendertje klikken en wordt de gewenste datum ingevoerd.

Ik heb veel kalenders gevonden hier op het Forum, maar niet in een Drop Down menu.

Heeft iemand een script hiervoor?

Alvast bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 11:32:07

Pieter R

Pieter R

19/04/2013 12:59:52
Quote Anchor link
http://jqueryui.com/datepicker/
Gewijzigd op 19/04/2013 13:01:08 door Pieter R

Carl Zwanenburg

Carl Zwanenburg

19/04/2013 13:06:10
Quote Anchor link
Pieter,

dank je wel voor je snelle reactie. Heeft me een hoop tijd gekost om iets te zoeken, maar dit werkt.

Bedankt.

Toevoeging op 19/04/2013 13:42:52:

Pieter,

Ik heb de datepicker toegepast, maar nu loop ik tegen het volgende probleem. Mijn SQL datarecord heeft als datum format Y-M-D. En de datapicker geeft een format af van M-D-Y.

Nu zijn er twee mogelijkheden die ik moet onderzoeken. Hoe kan ik het format wijziging in datapicker of de MySQL dbase zodat deze matchen.

Of kan ik met een script het datapicker format zodanig wijzigen dat het in het format van MySQL past.

Ik hoor het graag.

Ook als er een andere manier is met een andere kalender die wel een overeenkomstig data format heeft.

Met vriendelijke groet.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/04/2013 14:35:35
Quote Anchor link
Je kan altField en altFormat gebruiken. Zie de doc.
Een andere manier is om in MySQL met STR_TO_DATE functie op te lossen.
Gewijzigd op 19/04/2013 14:36:03 door Ger van Steenderen

Kris Peeters

Kris Peeters

19/04/2013 15:14:04
Quote Anchor link
Ja, dat wordt dan zo iets

$( ".selector" ).datepicker({ altFormat: "yy-mm-dd" });

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.