db gegevens koppelen aan een link
En ik heb het volgende probleem
ik moet gebruikers een link laten openen die een game room opent( game.exe)
-ik moet de link een aantal parameters mee geven uit de database
zodat de gamexe file weet welke persoon het is.en welke waarders het moet gebruiken om de game te openen,
user_id,username,user_password uit users_table
en Room_IpAddy , Room_Port uit Rooms_Table ..
Dit zijn de gegevens die de link moet meegeven tijdens het openen
en ik weet niet of ik nu een php script aan een link kan koppelen
of dat de link als echo moet komen te staan..
dit is de code die ik nu probeer maar hij zal vast wel iets lezen uit de db maar hij geeft de waardes niet mee aan de link die ik had ge echo'd .. hier doe ik dus iets verkeerd denk ik..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
users_table AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
// hier je where condities
";
if(!$res = mysql_query($sql))
{
trigger_error(mysql_error());
}
else
{
$row = mysql_fetch_assoc($res);
// Maak de link op zoals ie geopend moet worden...
echo '<a href="Games.exe-user='.$row['user_id'].'">Play</a>';
}
?>
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
users_table AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
// hier je where condities
";
{
}
else
{
}
?>
Edit:
kleine aanpassing in de code (; en , vergeten)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
whoow snelle reactie.. bedankt Blanche . ik ga eens kijken of dat ie werkt @ super site Ik wist het@:)
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '.username a.user_password b.Room_IpAddy b.Room_Port ' at line 3 in
en ja ik zal even uitleggen hoe dat zit met die link.
Ik heb een game of eigenlijk 2 Spaded en Backgammon..
Die worden aangeroepen via een client die met die game verbinding maakt
nu is het zo dat ik een site heb waar mensen dus in moeten loggen en dan eerst die client downloaden..
vervolgens gaan ze naar de desbetreffende pagina waar alle games en rooms te zien zijn .. en die kun je gewoon openen door een link te drukken
bv playspades ( link )
nu moet de link een aantal waarders die ik eerder noemde geven aan die client zodat ie precies weet welk ip poort welk waarde dan ook.. de client is hierop gebouwd om dat soort waarders te krijgen.
je kan het vergelijken als in dos c:// game.exe 217.00.000 2 221
en dan krijg ik verbinding alleen in dit geval draait die game niet locaal bij mij maar op een server.
vandaar dat die waarden uit mysql moeten worden gehaald op het moment dat men een game room wil openen.
je kan het ook met een javascript doen ,.
maar dat is zeer onveilig en dus kozen we voor het gebruik van een php.
ik neem aan dat je zoiets kan doen in php ,,
we hebben eerst de tables aangemaakt in mysql en daarna de velden met de waarders die ze moeten hebben.. zo kunnen we later nog meer rooms erbij zetten want het zal snel groeien dus is het handig om daarvoor een db te gebruiken,.
Zoals je in het scriptje dat ik eerder plaatste kunt zien, worden de gegeven uit de database opgehaald en staan ze uiteindelijk in de associatieve array $row. Ik ben er gemakshalve vanuit gegaan dat je je WHERE clause zo schrijft dat je maar 1 resultaat krijgt.
Je kunt je link dan later net zo opmaken als je zelf wilt door telkens verschillende onderdelen van $row erachter te plakken. ;)
nou ik heb deze where's gebruikt die ik al had in mijn eerder script die niet goed was...
laat ik maar gelijk zeggen dat ik echt super slecht ben in php
ik hoop dat zoals jij die link daar heb gezet dat ie idd een link laat zien lol
en de waardes meegeeft want ik weet zelf niet precies hoe dat zou moeten in php ben echt nog een beginneling..
( was het gewoon html of javascripts dat was het een makkie)
pech voor mij dus
ps ik ben totaal vergeten te vermelden dat ik de eigenaar ben van www.herbyssite.nl en al jaren ook support heb gegeven in html en javascripts
en vooral het bouwen van een websites .. dus ik vind het wel leuk om zelf eens om hulp te moeten vragen over php .. maar zo verdomd moeilijk om me te werken .. daarom heb ik altijd zoveel mogelijk php vermeden !@ en nu geen keus moet ik het wel leren lol
WHERE Room_Id='".spadestr1 ."'";
WHERE user_id='". $user_id ."'";
en ik zie idd een link "play' .. maar als ik erop druk krijg ik een blanco pagina. dus effe nog puzzelen.. bedankt nog voor de hulp tot nu toe en voor toekomstig advies!::)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE Room_Id='". $spadestr1 ."'";
{
}
else
{
}
?>
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE Room_Id='". $spadestr1 ."'";
{
}
else
{
}
?>
Ik krijg een blanko pagina te zien met dit http://www.rengamesonline.com/RenGames.exe-user=
dus misschien dat ik -user eraf moet halen of zo?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door herman
Tevens is de link natuurlijk nog niet een werkende link, ik heb namelijk geen idee welke informatie jij op wat voor manier in die link moet hebben. Maar dat moet je ook zelf wel kunnen. Met de . kun je in php meerdere variabelen en strings aan elkaar plakken. De link die nu in het script staat is dus nog maar een voorbeeldje...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
user_id='". $user_id ."'
AND
Room_Id='spadestr1'
";
{
}
else
{
echo '<a href="Games.exe user='.$row['user_id'].'">Play</a>';
}
?>
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
user_id='". $user_id ."'
AND
Room_Id='spadestr1'
";
{
}
else
{
echo '<a href="Games.exe user='.$row['user_id'].'">Play</a>';
}
?>
( geloof me blanche k lach me kapot hier php en herby wil maar niet samen werken ! en toch wil dat eens onder 1 van mijn knieen krijgen lol)
nu krijg ik mooi les van jou en ik schaam me omdat ik totaal niets weet van php.
maar goed..
als ik het goed begrijp mag ik dus nu zelf dit invullen met alles wat ik graag mee wil geven in die link.. nu staat er dus user_id .. klopt tot zover?
dus als ik user_password en Room_IpAddy en erbij wil jebben moet ik dat ertussen flansen op zijn php .. ( hoop dat ik het nog klopt wat ik zeg)
echo '<a href="Games.exe user='.$row['user_id'].['user_password'].['Room_IpAddy'].['Room_Port'].
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo '<a href = "Games.exe user='.$row['user_id'].' password='.$row['user_password'].' room=etc...">';
?>
echo '<a href = "Games.exe user='.$row['user_id'].' password='.$row['user_password'].' room=etc...">';
?>
en om dan gelijk met variaties te beginnen durf ik niet aan te beginnen
ben voorzichtig met php ik wordt gek van dubbel methodes in php maar ja zal wel erbij horen net als html denk ik
affijn dit is ie geworden ! ga ik zo eens testen.. Bedankt voor de les :)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
user_id='". $user_id ."'
AND
Room_Id='spadestr1'
";
{
}
else
{
echo '<a href="Games.exe user='.$row['user_id'].['username'].['user_password'].['Room_IpAddy'].['Rooms_Table'].'">Play</a>';
}
?>
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
user_id='". $user_id ."'
AND
Room_Id='spadestr1'
";
{
}
else
{
echo '<a href="Games.exe user='.$row['user_id'].['username'].['user_password'].['Room_IpAddy'].['Rooms_Table'].'">Play</a>';
}
?>
Parse error: parse error, unexpected '[' in /play.php on line 27
ik heb even na gelopen maar ik zie niets waar ie een [ te kort komt
$row['user_id].['username'].etc klopt niet, je zult dan altijd $row['user_id'].$row['username'].etc moeten hebben.
Maar nogmaals, ik weet niet welke parameters er in je link moeten staan, dat user= was maar gewoon een voorbeeldje. Je moet zelf natuurlijk even kijken hoe je link opgebouwd moet worden en dat met behulp van die variabelen doen.
tjonge als iemand niet gek wordt van die php dan weet ik het ook niet meer
mag niet 1 fout maken das wel een zeer strenge school !
gelijk goed of helemaal fout hmm tja heb geen keus ik moet wel dus ok .
ik heb dus die $row mooi misplaatsts ik zie het.. ik neem maar aan dat het niet moet zo.. maar in dreamweaver zag het er super strak uit lol
Ja weet ik veel als iets fout dan zie je alle kleuren van de regenboog en als het goed is zien de kleuren er 1drachtig uit. tot zover heb ik het wel begrepen
nou dat ga ik dat eens veranderen en aanpasse, alleen van die link denk ik niet dat ik de boodschap goed begrijp maar ik wacht wel af tot de volgende error verschijnt die me weer dwingt om nog dieper in php te duiken. tot ik waarschijnlijk nachtmerries zal krijgen vanacht ! lol
herman schreef op 09.10.2006 15:35:
-ik moet de link een aantal parameters mee geven uit de database
zodat de gamexe file weet welke persoon het is.en welke waarders het moet gebruiken om de game te openen,
Ik vraag dus af op wat voor manier je die parameters moet meegeven?
alleen nu zie ik weer een blankop pagina Games.exe%20user=
en hij moet die exe file openen snik snik
Zo kan je dan namelijk een kwaad proggie op je site zetten, en links rondsturen, en zodra mensen die link openen, dat het proggie geopent wordt.
Is te gevaarlijk.
Wij ( een aantal vrijwilliigers met diverse achtergronden..
hebben samen 1 hobby.. namelijk het spelen van Spades en in dit geval voor mij Backgammon,
ooit hebben we allemaa op de gaming site van msn gespeeld maar die is er mee opgehouden in juni dit jaar.
en daardoor konden we nergens meer terecht omdat de meeste sites betaalde websites zijn.
Dus is er onderons een programmeur die al jaren cc+ en c werkt en hij heeft helemaal from scrats zoals ze dat zeggen .. een nieuwe game ontwikkeld of 2 .. Spades en backgammon .. helemaal zelf ontworpen met eigen codering en alles..
nu hebben we ook een ander persoon die heeft zich bekommert om de client
die moest dus de game verbinden met de users..
en ik heb de site opgezet waar al die users zich kunnen aanmelden
en we hebben voor de users gedeelte direct gebruik gemaakt van de bestaande db .. alleen zelf nog een paar tafels aangemaaktwaar we zelf nog waarders in stoppen en waar de users hun gespeelde games.. verloren games gemiddelden en al die dingen meer kunnen worden opgeslagen, en opgevraagd worden,.,.( oj moet nog allemaal gedaan worden in php)
maar ja das een latere zorg
voor nu zijn we heel bewust bezig met het oog op security. we hadden de optie om met javascripts de rooms te laten oproepen ,maar vonden dat niet veilig
kijk,. een user logged in.. moet eerst even die client gaan downloaden
dan pas mag hij naar de games rooms site. mag hij daar een game uit kiezen en welke room hij daar wil spelen
en die link waar je over vraagt is dus de laatste stap voor die user
als hij die klickt zou de link de exe file moeten openen .. dat is onze client
en die maakt weer verbinding met de game.
alleen die client moet wel even gegevens krijgen welke ip en room id enz hij moet openen vandaar dat die link dat moet oproepen in mysql
misschien heb ik het nu duidelijker uitgelegd..:)
ik heb zelf vaak gezien hoe script kiddies rooms hacken bij msn,
en dat willen we graag voorkomen .. dus gebruiken we php.
en een super beveiligde client waar geen hacker in komt.
tenminste daar moeten we maar van uit gaan
hallo jelle..
normaal heb je daar gelijk in,
maar de meeste gaming sites gebruiken dat toch echt.
kijk we hebben een website met een naam adres en telefoon nummer
officieel geregistreerd en alles dus mag je ook een eigen ontwikkeld programma gebruiken. maar jou punt is zeker wel waar. dat het niet veilig is om dat zomaar te doen.
maar in ons geval is dat zeker wel veilig..
Met het PHP gedeelte kan ik je helpen, maar met de delen die daar achter zitten niet. Als je aan kunt geven van een link moet eruit zien als 'Games.exe [user_id] [username] [password]' dan is dat geen probleem...
wat die exe file ( client )doet is eigenlijk thuis ook te doen mits je de exe file hebt
je gaat naar dos c:// typte in c:// game.exe 217.00.000 2 5 17
en de Client exe file zal een greybox openen probeert te connecten met de game server
Nu weer over julie punt.. kijk in php kan dat zeker wel.. kijk maar wat een login doet.. dat is dan wel een form maar doet exact hetzelfde.
kijkt na of user bestaat en of pwl juist is dan pas mag je inloggen
ik doe alleen een beetje de omgekeerde wereld
ik wil die waarde even vasthouden en mee geven zodra ze de link drukken
ik heb geen idee waarom ik dat nodig heb maar ik begreep dat ze dat het moest kunnen.. als jullie stellig overtuigd zijn dat dit gods onmoglijk is dan moeten we idd het via een andere methode proberen
en ik neem jullie woord erop.. gezien mijn ervaring nihil is op het gebied van php:)
Schiet me net te binnen van het alternatief javascript
kan ik met een javascript eventeel een db aanspreken van mysql
zo ja dan kan ik natuurlijk ook dat script tussen php tags stoppen,.,.
alleen weet ik niet wat de source code zal laten zien maar ja ,.
ben zelf wel benieuwd en ik hoopte javascripts te vermijden eigenlijk.