db gegevens koppelen aan een link

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Joren de Wit

Joren de Wit

09/10/2006 18:38:00
Quote Anchor link
Het grote verschil tussen javascript en php is dat javascript client side draait en php server side. Op die manier kun je met php dus ook niet zomaar clientside bepaalde bestandjes gaan draaien.

Het voorbeeld dat je geeft over inloggen is toch niet helemaal hetzelfde. Alles wordt serverside afgehandeld en de gegevens van de gebruiker worden serverside opgeslagen. (Enige uitzondering is het gebruik van cookies).

Zoals ik al eerder zei, je zult een volgende opzet moeten hebben:
php -> [serverside tussenstap] -> clientside .exe

Ik heb hier echter geen ervaring mee, en ook geen idee of dit mogelijk is. Het is maar een idee hoe ik me kan voorstellen dat je het werkend kunt krijgen. Maar ja, hoe je die 'tussenstap' moet programmeren? Ik heb geen idee.

Wat betreft het meegeven van variabelen in een link, dat kan op de manier zoals ik al eerder in de voorbeeldjes heb aangegeven.

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 06:30:31

Herman

herman

09/10/2006 18:47:00
Quote Anchor link
dank je voor de uitleg blanche..
Door alle drukte en rompslomp ben ik gewoon te vergeten wat jullie me vroegen met betrekking tot die exe file
,, die is namelijk zo geprogrammeerd om waarders aan te nemen bij het openen van een room..
dus het enige wat ik nodig heb is die link die een aantal waarders moet kunnen mee geven.. die exe file zal die waardes overnemen en de juiste locatie overnemen . dus over de exe file hoef ik me geen zorgen te maken dat is geregeld denk ik

Joren de Wit

Joren de Wit

09/10/2006 18:48:00
Quote Anchor link
Maar staat die exe bij de client of op de server? Als hij namelijk bij de client staat ben ik bang dat je hem niet zondermeer kunt uitvoeren...

Herman

herman

09/10/2006 18:52:00
Quote Anchor link
Heel goed punt blanche.
even iets ophelderen,, die exe file is dus de client niet de game zelf
die client ( game.exe ) maakt contact met de game en launched de room.
daarom moet ik de waarden van te voren mee geven voor welke room ik wil openen.. buiten dien kom de game zelf op een eigen server te staan ,
dus daar komt niemand in of uit zonder toestemming. die is gewoon super beveiligd

Joren de Wit

Joren de Wit

09/10/2006 18:54:00
Quote Anchor link
Hehe, nu praten we langs elkaar. Met client bedoelde ik de pc van de gebruiker. Wat is dus probeer te zeggen is dat als die exe op de pc van de gebruiker staat, je deze niet zondermeer met php kunt uitvoeren...

Herman

herman

09/10/2006 19:00:00
Quote Anchor link
ahha ik snap het .
nou die exe file wordt geinstalleerd idd alleen om contact te maken met de game server.
je hebt gelijk over php gebruik locaal thuis.
maar dat hoeft ook niet
ik heb een website gebouwd en daarvoor heb ik nuke evo genomen en helemaal verbouwd.
dus vandaaruit komen de users binnen. die loggen in.. dan moeten ze eerst die client downloaden,. dan mogen ze naar die game list op een site die ik ookk nog tussen neus en lippen door moet maken,
die zien daar bv spades rated woman only staann of zoiets lol..
en ze clicken die link,,
nu komt jou expertise in beeld blanche.. die link moet nu in een mum van een seconde die waardes uit mysql halen en overdragen aan de exe file die aan die link is gekoppeld
beetje telepatie zoals je het wil noemen.

Joren de Wit

Joren de Wit

09/10/2006 19:09:00
Quote Anchor link
Kijk en op dat laatste punt ben ik bang dat het niet gaat lukken. Het is volgens mij met php niet mogelijk om een .exe uit te voeren die op de pc van een gebruiker staat. Ik zie nu dus ook nog niet in hoe je bedoelt dat je die .exe met behulp van een link wilt benaderen?

Heb je daar misschien een voorbeeld van hoe je dat met alleen html zou willen doen? (PHP levert uiteindelijk immers niets meer dan html op ;))

Herman

herman

09/10/2006 19:19:00
Quote Anchor link
ik snap al wat je bedoeld.
jip
was ik ook nog vergeten.
die exe file die men de eerste keer download die zal registery gegevens aanpassen..
dat is een eenmalige ding..
maar we hebben nog een keer diezelfde client gewoon op onze server staan
en die roepen we aan om daarmee contact te maken met de rooms.

belangrijk punt idd en ben ik helemaal vergeten te vermelden
als je me nu gaat vragen hoezo wordt die download apart op je pc gezet.
blijf ik je het antwoord schuldig, dat weten de makers van die exe file en ik heb het niet verder gevraagd . immers ik had mijn handen al vol
dus je had gelijk als er niets in onze eigen server stond, en buitendien ook weer zoiets.. we hebben het over 2 verschillende servers.
1 waar de echte games in staan. dus die hoeven users niet te downloaden je wordt daar vanzelf mee in verbinding gebracht en dat is veilig.
en de andere server is gewoon voor nuke die nuk zelf nodig had.. ik heb gewoon wat wij nodig hadden in nuke verwerkt .
klinkt ingewikkeld en het is het ook lol
en als ik je vertel dat ik pas echt met php 5 weken bezig ben.. dan tel ik niet mee dat ik misschien 30 sites had verbouwd voor die tijd alleen in phpbb2
daar had ik al ervaring in maar meer ook niet,.
en ik ben er per toeval tussen gekomen.. en heb de php gedeelte op mijn nek genomen simpel omdat de andere programmeurs er niet aan wouden beginnen .. die zitten met huid en haar in c of ++ en daar hadden ze genoeg aan.
het is idd een beetje dolhof en een complete gekkenhuis maar ik zie een klein lichtje branden aan het einde van de tunnel lol. engmaals heel erg bedankt voor de reacties en alle hulp:)

Joren de Wit

Joren de Wit

09/10/2006 19:27:00
Quote Anchor link
Hehe, you're welcome en succes ermee ;)

Herman

herman

09/10/2006 19:28:00
Quote Anchor link
hehe dank je) en yw 2 allemaal .
ik bedoel op de site als ie klaar is... en een groot deel hang nu af van die domme link..
want ik zit nog steeds met het probleem van die link
die opent een blanko pagina en verder zie ik niets gebeuren
urgg :)

Herman

herman

09/10/2006 22:00:00
Quote Anchor link
uhmmm je zult het niet geloven maar iemand van ons team heeft een domme fout gemaakt,
blijkbaar gaat het niet om game.exe file ..
het gaat gewoon om een url waar de waarders aan toegevoegd moeten worden via de link die dus een aantal gegevens uit de db moet halen en meegeven

dus <a href="GamesOnline://
.. ze hebben me uitgelegd hoe dit werkt.. de client die ze de eerste moeten downloaden schrijft in de registry een aantal gegevens.. en zodra deze link wordt geopend met de mysql gegevens zoals roomipaddy en die andere waarden.. zal de game automatish launchen

Dus bij deze smeek om me uit dit probleem te helpen want op dit moment zie ik ook alleen maar die link staan maar de waardes uit myql komen niet mee.. groeten herman

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
include("config.php");

$sql = "
    SELECT
        a.user_id,
        a.username,
        a.user_password,
        b.Room_IpAddy,
        b.Room_Port
    FROM
        nuke_users AS a,
        Rooms_Table AS b
    WHERE
        a.user_id='"
.$user_id ."'
    AND
        b.Room_Id='spadestr1'
    "
;

if(!$res = mysql_query($sql))
{

trigger_error(mysql_error());
}

else
{
    $row = mysql_fetch_assoc($res);

// Maak de link op zoals ie geopend moet worden...
    echo '<a href="GamesOnline:// '.$row['user_id'].$row['username'].$row['user_password'].$row['Room_IpAddy'].$row['Rooms_Table'].'">Play</a>';
}

?>

Joren de Wit

Joren de Wit

09/10/2006 22:29:00
Quote Anchor link
Oh, in dat geval is het inderdaad wel mogelijk. Dat er nu geen waardes meekomen uit de database zou kunnen omdat je msyql query nog niet helemaal klopt.

Je hebt namelijk in het WHERE gedeelte een variabele $user_id staan die nog nergens eerder een waarde heeft gekregen. In dat geval zal er natuurlijk ook niets teruggegeven worden uit de database.

De queries die ik in het begin heb gegeven zijn echt nog maar voorbeelden, je zult ze zelf nog moeten aanpassen. Dus vraag jezelf de volgende dingen af:

- Welke informatie heb ik nodig uit mijn database.
- Welke velden bevatten deze informatie.
- Hoe ga ik mijn WHERE clause gebruiken om alleen de benodigde informatie te selecteren.
- Hoe moet mijn link opgebouwd zijn.

Pas als je die dingen voor jezelf duidelijk hebt kun je verder gaan. Mocht je die dingen nu duidelijk hebben en je hebt dan geen idee hoe je verder moet, dan kun je je vraag natuurlijk altijd hier stellen...

Herman

herman

09/10/2006 22:40:00
Quote Anchor link
pew whoow blanche that is like hitting the jackpot
of te wel in het nederlands pak van mijn hart want die dingen waar je om vroeg weet ik precies

dat zijn de volgende waardes die je al eeder zag

van table nuke_users moet ik hebben---> user_id,username,user_password.
van table Rooms_Table --->Room_id,Room_IpAddy,Room_Port

dat zijn de parameters die we moesten hebben om die gameroom te lauchen via die url.. en ik werd al gek dat ze me dat nu pas vertelden .. blijkbaar zijn ze daar vanacht achter gekomen om dat via de registery van windows op die manier te doen.. tja ZEG DAT DAN effe lol.. hebben ze effe vergeten te vermelden , maar dat komtomdat hun in america zitten en ik hier. en soms zien we mekaar bijna niet.. klein communicatie probleemPje lol

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

09/10/2006 22:42:00
Quote Anchor link
@Herman Bumpen mag hier pas na 24 uur gebruik voor de rest de edit knop
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Herman

herman

09/10/2006 22:51:00
Quote Anchor link
uhmm dat zal best maar wat doe ik fout was is bumpen ik hou me altijd aan de regels .. dus sorry dat ik niet weet wat dit betekend

Joren de Wit

Joren de Wit

09/10/2006 23:01:00
Quote Anchor link
Klaasjan bedoelde dat je twee posts na elkaar plaatste, die van 19.28 en 22.00 uur neem ik aan dat hij bedoelde.

Maar ok, om nu verder te gaan. Je weet dus welke kolommen je moet hebben uit je database, maar waar wil je die op gaan selecteren? Maar hoe wil je uit die kolommen de juiste velden gaan selecteren. Voor elke gebruiker en elk spel lijkt me dat de link telkens verschillende parameters bevat, die uit de database moeten komen.

Dus: welke variabelen weet je van tevoren en kun je gebruiken om de rest van de parameters uit de database op te halen? Voorbeeld: stel dat ik de user_id en de room_id weet, dan kan ik met behulp van die twee gegevens de andere benodigde gegevens ophalen.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

09/10/2006 23:03:00
Quote Anchor link
sorry had niet gezien dat er nog een post van Blanche tussen zat Ik dacht dat je drie achter elkaar poste.

excuus

Herman

herman

09/10/2006 23:10:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 09.10.2006 23:03:
sorry had niet gezien dat er nog een post van Blanche tussen zat Ik dacht dat je drie achter elkaar poste.

excuus

geen probleem:)

Herman

herman

09/10/2006 23:51:00
Quote Anchor link
hoi blanche.. for the moment , ik weer ben zo'n beetje 24 uur per dag engels aan het praten engels denken en nog net niet engels eten lol
ik ging net even kijken in de phpadmin mysql kwam ineens een fout tegen in mysql zelf van de webhost.. dus gaat geweldig die heeft een js file ergens staan en die geeft errors bij toeval zag ik dat toen ik de waardes uit de kolommen effe opvroeg affijn.. jou vraag was hoe weet je wat je moet selecteren. wij hebben van te voren die gegegevens in gevoerd in mysql een deel ervan staat er al in en de andere deel komt er in te staan.
voor dit moment moeten we alleen maar de gegevens voor spades eruit halen en dat is de table Rooms_Table---> met de volgende velden erin Room_id,Room_IpAddy,Room_Port.. hierin staan al gegevens in per veld 1 value ( text of cijfers maar in dit geval allemaal cijfers)
mocht dat niet lukken om wat voor reden kan je de volgende waardes gebruiken

Room_Id =spadestr1
Room_IpAddy =127.0.0.1
Room_Port=7001
dit zijn de gegevens uit Id .. in dit geval heeft id een naam spadestr1
die is index
en voor nuke_users precies hetzelfde
table nuke_users moet user_id,username,user_password
user_id is index bij die table dus als men inlogged in nuke en je doet een query denk ik dat je die id zo eruit haalt toch..
we hebben idd nog veel meer velden zoals jij ook noemde ,, maar dat hoef ik nu niet te hebben het gaat ons erom dat we even kunnen testen of dit allemaal werkt en of die link idd zal openen als rengames// spades1 127.0.01 7001
als het goed krijg ik dan een grey box waar op zou staan dat ie probeert te connecten maar geen gehoor krijgt en dan zit ik goed.
daar gaat het ons op dit moment om.:)

Herman

herman

10/10/2006 14:14:00
Quote Anchor link
ik heb een screen shot gemaakt van die Rooms_Table misschien dat het dan duidelijker wordt

http://www.herbyssite.nl/Rooms_Table.GIF

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.