db gegevens koppelen aan een link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
include("config.php");
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
a.user_id='".$user_id."'
AND
b.Room_Id='spadestr1'
";
if(!$res = mysql_query($sql))
{
trigger_error(mysql_error());
}
else
{
$row = mysql_fetch_assoc($res);
// Maak de link op zoals ie geopend moet worden...
echo '<a href="GamesOnline://?id='.$row['Room_id'].'&Ip='.$row['b.Room_IpAddy'].'&port='.$row['Room_Port'].'>Play</a>';
}
?>
include("config.php");
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_password,
b.Room_IpAddy,
b.Room_Port
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
a.user_id='".$user_id."'
AND
b.Room_Id='spadestr1'
";
{
}
else
{
echo '<a href="GamesOnline://?id='.$row['Room_id'].'&Ip='.$row['b.Room_IpAddy'].'&port='.$row['Room_Port'].'>Play</a>';
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door herman
Levert deze query wel resultaten op? Je zou met mysql_num_rows() eens kunnen kijken hoeveel rijen je resultaat bevat...
ik hoorde dat zoals het script er nu bij staat opzich wel goed eruitziet alleen inderdaad hij geen query uitvoert. en ik weet niet hoe ik dat moet controleren..
ik zie de link die naar de url wel maar verder opent hij die url niet met die waarders uit mysql
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
?>
?>
Moet zijn:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo '<a href="GamesOnline://?id='.$row['Room_id'].'&Ip='.$row['Room_IpAddy'].'&port='.$row['Room_Port'].'>Play</a>';
?>
echo '<a href="GamesOnline://?id='.$row['Room_id'].'&Ip='.$row['Room_IpAddy'].'&port='.$row['Room_Port'].'>Play</a>';
?>
En daarnaast zal $row['Room_id'] niet bestaan, want dat gegeven heb je met je query niet uit de database gehaald. Bedoel je daar niet $row['user_id']?
edit: bovenstaande zal ook een deel van het probleem zijn, maar hoe kom je daarnaast aan de variabele $user_id die je in query gebruikt? Als je die variabele niet al eerder ergens gedeclareerd hebt (aangemaakt hebt), zal je query niet werken...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
jip idd moet die hele querie in totaaal 5 dingen mee nemen als die link opent
de user_id , user_name. user_wpl uit nukerusers table
en uit rooms table moet ik room_id room_ipaddy en room_poort hebben
die 5 waarders moeten gecontroleerd worden in db en meegegegevn worden in die link
uhmm voor mij is dit een onmogelijke opgave om te maken ik heb echt te weining ervaring in php en dus zie ik echt niet wat er fout gaat sorry.
ik doe mijn best om het allemaal snel te leren maar dit is moeilijk lol
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_wpl,
b.room_id
b.room_ipaddy,
b.room_poort
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
a.user_id='".$user_id."'
AND
b.Room_Id='spadestr1'
";
?>
$sql = "
SELECT
a.user_id,
a.username,
a.user_wpl,
b.room_id
b.room_ipaddy,
b.room_poort
FROM
nuke_users AS a,
Rooms_Table AS b
WHERE
a.user_id='".$user_id."'
AND
b.Room_Id='spadestr1'
";
?>
Bovenstaande zou dan je query worden. Maar nogmaals, waar kom die variabele $user_id vandaan die je gebruikt?
ik heb een aantal Tables in mysql staan
daarvan gebruik er 2 waar ik informatie uit moet halen
de nuke_user table waar user_id staat , en tevens user_name en user_pwl.
en nog wat andere velden maar die heb ik niet nodig,
en de andere table is Rooms_table. waar die andere informatie uit moet komen..
hier is een screenshot van Rooms_table ..misschien wel makkelijk om het zo te zien.
http://www.herbyssite.nl/Rooms_Table.GIF
en User_id variabelen zouden dus moeten komen uit de user table.. ben ik denk ik vergeten te vermelden .
users moeten zo wie zo eerst inloggen op de site en dan pas krijgen ze die link te zien .. vandaar dat er dan informatie beschikbaar is over die user..
althans dat dacht ik dus.
en dus heb ik user_id user_name en user_pwl in de db staan en wil ik die user zijn gegevens mee geven in die url indien dat mogelijk is tenminste.
Nergens in je code heb je $user_id gedeclareerd (aangemaakt). In je query komt dus te staan:
En aannemend dat er in je database altijd iets ingevuld is bij user_id, zal deze query nooit resultaten teruggeven met als gevolg dat je links uiteindelijk ook niet kloppen ;)
ik moest wat invullen daar en dus had ik dat zo gedaan.. blijkbaar klopt dus die stelling van mij niet .. daar was ik al een beetje bang voor.. dus je vraag waar kwam dat vandaan.. dat heb ik gedaan zonder vooraf zeker te zijn dat het zo moet. ik kan er ook niks van he lol
dan kan dit
b.Room_Id='spadestr1'
ook fout zijn.. ik heb daar een waarde alvast gezet die in de db stond in dat veld van Room_Id .. maar dat zal dan ook niet kloppen ..???
ik krijg nu te zien Notice: Query was empty in on line 13
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
include("config.php");
$select = "SELECT nuke_users.user_id, nuke_users.username, nuke_users.user_password, Rooms_Table.Room_id, Rooms_Table.Room_IpAddy, Rooms_Table.Room_Port FROM nuke_users, Rooms_Table WHERE nuke_users.user_id=nuke_users.user_id AND Rooms_Table.id=Rooms_Table.Room_id'".$_GET."'";
{
}
else
{
echo '<a href="RenGamesOnline://?id=&userid='.$row['user_id'].'&user_password='.$row['user_password'].'&username='.$row['username'].'&roomid='.$row['Room_id'].'&Ip='.$row['Room_IpAddy'].'&port='.$row['Room_Port'].'>Play</a>';
}
?>
include("config.php");
$select = "SELECT nuke_users.user_id, nuke_users.username, nuke_users.user_password, Rooms_Table.Room_id, Rooms_Table.Room_IpAddy, Rooms_Table.Room_Port FROM nuke_users, Rooms_Table WHERE nuke_users.user_id=nuke_users.user_id AND Rooms_Table.id=Rooms_Table.Room_id'".$_GET."'";
{
}
else
{
echo '<a href="RenGamesOnline://?id=&userid='.$row['user_id'].'&user_password='.$row['user_password'].'&username='.$row['username'].'&roomid='.$row['Room_id'].'&Ip='.$row['Room_IpAddy'].'&port='.$row['Room_Port'].'>Play</a>';
}
?>
De variabele $_GET is een array. Je moet verwijzen naar een element in die array, bijvoorbeeld zo: $_GET['id']
Quote:
die link zal een error geven (html validatie) maak er ?id=&userid='.$row.....blabla
vraagje wat houdt & in
id=&userid='.$row in deze zin?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
include("config.php");
$select = "SELECT nuke_users.user_id, nuke_users.username, nuke_users.user_password, Rooms_Table.Room_id, Rooms_Table.Room_IpAddy, Rooms_Table.Room_Port FROM nuke_users, Rooms_Table WHERE nuke_users.user_id=nuke_users.user_id AND Rooms_Table.Room_id=Rooms_Table.Room_id'".$_GET['id']."'";
$query = mysql_query($select);
{
}
else
{
echo '<a href="RenGamesOnline://?id=&userid='.$row['user_id'].'id=&user_password='.$row['user_password'].'id=&username='.$row['username'].'id=&Room_Id='.$row['Room_Id'].'id=&Room_IpAddy='.$row['Room_IpAddy'].'id=&Room_Port='.$row['Room_Port'].'>Play</a>';
}
?>
include("config.php");
$select = "SELECT nuke_users.user_id, nuke_users.username, nuke_users.user_password, Rooms_Table.Room_id, Rooms_Table.Room_IpAddy, Rooms_Table.Room_Port FROM nuke_users, Rooms_Table WHERE nuke_users.user_id=nuke_users.user_id AND Rooms_Table.Room_id=Rooms_Table.Room_id'".$_GET['id']."'";
$query = mysql_query($select);
{
}
else
{
echo '<a href="RenGamesOnline://?id=&userid='.$row['user_id'].'id=&user_password='.$row['user_password'].'id=&username='.$row['username'].'id=&Room_Id='.$row['Room_Id'].'id=&Room_IpAddy='.$row['Room_IpAddy'].'id=&Room_Port='.$row['Room_Port'].'>Play</a>';
}
?>