Db structuur facturen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Erwin H

Erwin H

16/01/2014 14:12:33
Quote Anchor link
Willem vp op 16/01/2014 14:01:15:
Dat heet "verzamelfactuur". Soms is het handig om niet per order te factureren, maar per tijdsperiode, bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks. Je kan dan alle orders die in die periode zijn geplaatst op 1 factuur zetten. Apple doet dat bijvoorbeeld met iTunes. Als ik vandaag een app koop en morgen nog een, dan is de kans groot dat die op dezelfde factuur komen te staan.

Zo zie je maar weer, je leert elke dag.
Zelf nog nooit mee te maken gehad, maar inderdaad is dat wel een mogelijkheid. In dat geval wil je dus een linktabel hebben tussen orders en facturen, omdat je nu een many-to-many relatie krijgt.

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 09:52:37

Chris PHP

Chris PHP

16/01/2014 14:59:18
Quote Anchor link
Kijk weer een hoop informatie waar ik stukken wijzer van ben geworden! Allen weer hartelijk dank voor deze geweldige input!

Ik ga hier mee aan de slag. Alle informatie is natuurlijk welkom, dus als er nog meer tips zijn GRAAG! ;-)

Ivo P

Ivo P

16/01/2014 15:03:16
Quote Anchor link
en dan zijn er nog de credit facturen.

Chris PHP

Chris PHP

16/01/2014 15:14:52
Quote Anchor link
@Ivo,

Klopt, is het slimmer om dit te combineren of om dezelfde structuur op te zetten maar dan voor credit nota's?

Willem vp

Willem vp

16/01/2014 15:39:29
Quote Anchor link
Zelf hanteer ik altijd de regel: een factuur met een negatief bedrag is een creditfactuur. Op die manier kun je creditfacturen in je gewone factuurstroom verwerken. Wettelijk gezien moet op een creditfactuur dezelfde informatie worden opgenomen als op een debetfactuur, dus het enige verschil is het feit dat er een negatief bedrag onder de streep staat.
Gewijzigd op 16/01/2014 15:39:56 door Willem vp

Chris PHP

Chris PHP

16/01/2014 15:43:06
Quote Anchor link
@Willem,
Dat is een mooie regel maar, dan krijg je geen uniek credit nummer. Dan zal hij gewoon een factuurnummer krijgen met een negatief bedrag.

Ik scheid mijn debit en credit facturen namelijk ook met verschillende nummers die unique auto_increment zijn, wat niet zal werken als ik het negatieve bedrag ga hanteren in de huidige structuur die Erwin nu heeft opgemaakt.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.