db wijzigen met phpMyAdmin of ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/06/2016 19:36:31
Quote Anchor link
- Ariën - op 18/06/2016 17:54:08:
Nou, wat houdt je tegen om het te 'pull'en en het te verbeteren. Volgens mij is het gewoon Creative Commons. ;-)

Ga ik niet doen omdat ik zelf al een artikel hier over heb geschreven.

- Ariën - op 18/06/2016 17:54:08:
Zou de ideale tutorial eigenlijk wel bestaan, vraag ik me af?

Waarschijnlijk niet, maar het minste wat je kan doen is nagaan of de informatie die je verschaft wel klopt... Dat is vaak waar het aan ontbreekt: proofreading en stapsgewijze verbetering van (eigen) teksten. Ik ben niet overdreven kritisch, ik stip enkel enige koeien van fouten aan. De informatie zou op zijn minst moeten kloppen. Een tutorial zou je correct moeten informeren zodat je hier iets van opsteekt, deze zou niet misleidend moeten zijn door foutieve informatie.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 10:14:45

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2016 19:56:29
Quote Anchor link
Maar het neemt niet weg dat de tutorial niet waardeloos is, en dus niet onbruikbaar is.
Alle kritiek van anderen kan je altijd meenemen.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/06/2016 09:25:35
Quote Anchor link
- Ariën - op 18/06/2016 19:56:29:
Maar het neemt niet weg dat de tutorial niet waardeloos is, en dus niet onbruikbaar is.

Hiermee ben ik het op zijn hoogst slechts ten dele eens. Niets is zo vervelend als het vestigen van misverstanden die door dit soort fouten ontstaan. En niets is zo lastig om vervolgens (met een heleboel argumentatie) deze misverstanden alsnog te ontkrachten en de wereld uit te helpen. Te meer als een site die het bewuste artikel aan de wereld verkondigt enig aanzien geniet.

Iemand kan wel in zijn uppie tegen de wind in schreeuwen, maar de vraag is dan of hij gehoord wordt. Dan had ik liever gezien dat de wind initieel (wat meer) de goede kant op blies. Het beste wat je wellicht kunt doen is meerdere artikelen lezen over eenzelfde onderwerp, en dan zelf maar een vergelijkend warenonderzoek te doen.

Daarnaast heeft een site/auteur enige verantwoordelijkheid om aan wat "fact checking" te doen. Wanneer simpele voorbeelden niet eens werken dan spreekt dit niet in het voordeel van de kwaliteit. Maar het probleem, en dit is wellicht nog veel erger, is vaak dat mensen hier helemaal geen erg in hebben. Zoals ik bij een andere tutorial eens zei: "This is worse than a bad tutorial because to the untrained eye this tutorial is not obviously bad".

Kijk, het is niet allemaal kommer en kwel maar op een paar (in mijn ogen, kritieke) plaatsen wordt de plank echt behoorlijk misgeslagen. Dan is wat mij betreft de kous af.

- Ariën - op 18/06/2016 19:56:29:
Alle kritiek van anderen kan je altijd meenemen.

Indien dit ook daadwerkelijk gebeurt kan de schade wellicht nog beperkt worden.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/06/2016 09:59:02
Quote Anchor link
Dan ben ik benieuwd wat er aan de tutorial scheelt? Ik heb vele mensen hier naar verwezen en nooit steevast dezelfde klachten gehoord? De tutorial is dan wel oud, maar wel goed voorbereid op de toekomst. Dat kan je niet van alle andere tutorials zeggen. En op elke tutorial is in het algemeen wel kritiek op te geven en de ideale zal denk ik ook niet bestaan.

Verder zijn voorbeelden wel gewenst, hoewel het meer voer is voor een nieuw topic. Ik denk daarom aan om deze discussie hier te verlaten.
Gewijzigd op 19/06/2016 10:03:24 door - Ariën -

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.